Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Trist. Snygg klocka annars!âDu Ă€ger aldrig en Astron, du bara förvaltar den Ă„t nĂ€sta generationâ. En slogan som absolut passar min SSE085 efter som den sĂ„ fort den kommer i min Ă€go, blir tillbakaskickad till Optura Astronavdelningen i Holland för lite âgör om gör rĂ€ttâ behandling.
No/Yes. NÀr man synkar manuellt sÄ visar den resultatet efter. Blir tyvÀrr alltid No inomhus eftersom den anvÀnder GPS, men blir Ä andra sidan alltid Yes utomhusTrist. Snygg klocka annars!
Vad betyder N och Y pÄ chapterringen?
En Astron i 38 mm hade varit nĂ„got. Men den tycks sitta snyggt pĂ„ dig.âDu Ă€ger aldrig en Astron, du bara förvaltar den Ă„t nĂ€sta generationâ. En slogan som absolut passar min SSE085 efter som den sĂ„ fort den kommer i min Ă€go, blir tillbakaskickad till Optura Astronavdelningen i Holland för lite âgör om gör rĂ€ttâ behandling.
Tack! Ja, dom Àr lite stora, tydligen svÄrt med GPS mottagaren... Jag sÄg nÄgon Tysk klocka dÀr man integrerade den i boetten och luggarna, den nya modellen har ju integrerat armband sÄ det kanske finns hopp inför nÀsta ÄrEn Astron i 38 mm hade varit nÄgot. Men den tycks sitta snyggt pÄ dig.
Ăven denna Ă€r 44-45ish. Sitter makalöst bra!En Astron i 38 mm hade varit nĂ„got. Men den tycks sitta snyggt pĂ„ dig.
Riktigt snyggt!
SBCJ023. Tillverkades för omkring 15 Är sen, rÀtt limiterat tror jag.Varför Àr det sÄ svÄrt att hitta den hÀr modellen och just det hÀr utförandet?
Trodde det var en SARB017, men de SARB017 som jag har datumet vid trean...
NÄja, snygg Àr den iallafall... Men Àr det en SARB017, eller vad Àr det?
https://instagram.com/p/BieljvJg-Q1/
Det dÀr Àr alpinisternas creme de la creme. GMT. Perpetual kalender och ett grymt urverk. SkitsvÄr att hitta .Varför Àr det sÄ svÄrt att hitta den hÀr modellen och just det hÀr utförandet?
Trodde det var en SARB017, men de SARB017 som jag har datumet vid trean...
NÄja, snygg Àr den iallafall... Men Àr det en SARB017, eller vad Àr det?
https://instagram.com/p/BieljvJg-Q1/
Kolla pÄ Chronograph.comnÄgon som kan ref pÄ denna?
500st tillverkade, jÀkligt tuff!SBCJ023. Tillverkades för omkring 15 Är sen, rÀtt limiterat tror jag.
Nu framgick det inte om den faktiskt blev sÄld, men enda avslutade auktionen jag hittade för en sÄn pÄ eBay lÄg pÄ 35.000 kr.500st tillverkade, jÀkligt tuff!
Vill man lÀsa mer sÄ stÄr det en hel del hÀr.
https://thespringbar.com/blogs/guides/the-ultimate-seiko-alpinist-collectors-guide
Fint Jag har köpt ett svart lÀderband som ligger o vÀntar men kör den pÄ lÀnk ett tag tillFortsÀtter pÄ SARB-spÄret. HÀr pÄ en 20 kronors lÀderrem. En skönhet klÀr i allt brukar man ju sÀga!
Törs man sticka ut hakan med ett Quartzur hÀr
Men det ÀÀÀr ju en Seiko i alla fall ;-) KÀnde för att skaffa mig en tÄlig beater/sommarklocka och en SSC015P1 inhandlades efter ett par kvÀllars "marknadsundersökning". Lite tjock kanske (14mm) men den fungerar att ha pÄ armen, och jag gillar designen och det pÄstÄs att den ska gÄ sex till Ätta mÄnader pÄ en enda uppladdning(!)
/Rikard
Har oxÄ haft en, jÀdrans trevlig klocka. Bra val.Törs man sticka ut hakan med ett Quartzur hÀr
Men det ÀÀÀr ju en Seiko i alla fall ;-) KÀnde för att skaffa mig en tÄlig beater/sommarklocka och en SSC015P1 inhandlades efter ett par kvÀllars "marknadsundersökning". Lite tjock kanske (14mm) men den fungerar att ha pÄ armen, och jag gillar designen och det pÄstÄs att den ska gÄ sex till Ätta mÄnader pÄ en enda uppladdning(!)
/Rikard