• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

CB974180-E2A3-4C1C-A347-E7F70131A838.jpeg
Fick hem lÀnken idag och meckade ihop den precis. Grymt nöjd med resultatet!

”Du Ă€ger aldrig en Astron, du bara förvaltar den Ă„t nĂ€sta generation”. En slogan som absolut passar min SSE085 efter som den sĂ„ fort den kommer i min Ă€go, blir tillbakaskickad till Optura Astronavdelningen i Holland för lite ”gör om gör rĂ€tt” behandling.
80981C62-DEC7-4897-8830-066DF261B8A0.jpeg

”Du Ă€ger aldrig en Astron, du bara förvaltar den Ă„t nĂ€sta generation”. En slogan som absolut passar min SSE085 efter som den sĂ„ fort den kommer i min Ă€go, blir tillbakaskickad till Optura Astronavdelningen i Holland för lite ”gör om gör rĂ€tt” behandling.
Trist. Snygg klocka annars!

Vad betyder N och Y pÄ chapterringen?

En Astron i 38 mm hade varit nÄgot. Men den tycks sitta snyggt pÄ dig.

En Astron i 38 mm hade varit nÄgot. Men den tycks sitta snyggt pÄ dig.
Tack! Ja, dom Àr lite stora, tydligen svÄrt med GPS mottagaren... Jag sÄg nÄgon Tysk klocka dÀr man integrerade den i boetten och luggarna, den nya modellen har ju integrerat armband sÄ det kanske finns hopp inför nÀsta Är :rolleyes:

Varför Àr det sÄ svÄrt att hitta den hÀr modellen och just det hÀr utförandet?
Trodde det var en SARB017, men de SARB017 som jag har datumet vid trean...
NÄja, snygg Àr den iallafall... Men Àr det en SARB017, eller vad Àr det?
https://instagram.com/p/BieljvJg-Q1/
SBCJ023. Tillverkades för omkring 15 Är sen, rÀtt limiterat tror jag.

Varför Àr det sÄ svÄrt att hitta den hÀr modellen och just det hÀr utförandet?
Trodde det var en SARB017, men de SARB017 som jag har datumet vid trean...
NÄja, snygg Àr den iallafall... Men Àr det en SARB017, eller vad Àr det?
https://instagram.com/p/BieljvJg-Q1/
Det dÀr Àr alpinisternas creme de la creme. GMT. Perpetual kalender och ett grymt urverk. SkitsvÄr att hitta .

FortsÀtter pÄ SARB-spÄret. HÀr pÄ en 20 kronors lÀderrem. En skönhet klÀr i allt brukar man ju sÀga!

Bilagor

• AC69F0FC-024C-4600-85E9-6F16A90D6D67.jpeg
    AC69F0FC-024C-4600-85E9-6F16A90D6D67.jpeg
    136.6 KB · Visningar: 2
Törs man sticka ut hakan med ett Quartzur hÀr :)
Men det ÀÀÀr ju en Seiko i alla fall ;-) KÀnde för att skaffa mig en tÄlig beater/sommarklocka och en SSC015P1 inhandlades efter ett par kvÀllars "marknadsundersökning". Lite tjock kanske (14mm) men den fungerar att ha pÄ armen, och jag gillar designen och det pÄstÄs att den ska gÄ sex till Ätta mÄnader pÄ en enda uppladdning(!)

/Rikard

Bilagor

• IMG_3181.PNG
    IMG_3181.PNG
    536.6 KB · Visningar: 3
Men det ÀÀÀr ju en Seiko i alla fall ;-) KÀnde för att skaffa mig en tÄlig beater/sommarklocka och en SSC015P1 inhandlades efter ett par kvÀllars "marknadsundersökning". Lite tjock kanske (14mm) men den fungerar att ha pÄ armen, och jag gillar designen och det pÄstÄs att den ska gÄ sex till Ätta mÄnader pÄ en enda uppladdning(!)

/Rikard

Quartz Àr the shit! Och Solar Àr ju grymt oxÄ. Gillar den dÀr och har varit nÀra att klicka hem en flera gÄnger. Vad tycker du om storleken? Jag inbillar mig att den Àr lite stor...

/Rikard
Har oxÄ haft en, jÀdrans trevlig klocka. Bra val.
:seiko:

Jag har ingen Seiko sÄ jag kanske inte ska vara hÀr;) men hursomhelst sÄ har jag en frÄga till er som vet bÀttre. Hur kan en ny version av en gammal Seikodykare lista 40 000kr?:wideyed: Den ser ok ut men inget speciell. JÀmför t.ex med en Schweizare som jag har sneglat pÄ men inte kommit till skott, Eterna 1973 Super Kontiki som man kan köpa för halva priset. Eller Oris 65

Tillbaka
Topp