• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

PADI
20180529_155559.jpg

Hmm ja dÀr ser man. Just pÄ den bilden ser turtle större ut faktiskt.

Kanske skulle nÀmnt frÄn början att jag aldrig testat en Sumo :rolleyes: mÄtten har avskrÀckt och just nu Àr den inte av intresse lÀngre.

Sumon Àr en av fÄ klockor, och dÄ har jag Àgt mÄnga större dykare, som jag trodde skulle bÀra mindre. Den funkade ÀndÄ dÄ luggarna sluttar och satt bra Àven pÄ min mindre handled men stor var den. Dock skön att bÀra, inte minst pÄ lÀnk.
5C35371B-C062-45E2-B3F7-4B2E8B8592B0.jpeg

Nice, har redan inhandlat NATO för 20mm, sÄ har vÀl i stort bestÀmt mig!! :)

//Daniel
Ibland blir avstÄndet mellan bandhornen en faktor! Tecken pÄ att man Àr lite klockstörd?

Man vill ju gÀrna kunna nyttja sina extraband och natoband till fler klockor. Har hÀnt att jag valt en klocka över en annan pga. just detta. :)

Smidigt med 2 sÄ man slipper skifta mellan mesh och vanliga lÀnken ;) jag hade lÀtt ersatt min Sinn 104 med en sÄn dÀr om det inte vore för storleken
Ja verkligen ;)
Tycker blÄa gör sig bÀst med lÀnken. Och den bÀr inte sÄ stort. Absolut ingen liten klocka, men den bÀr rÀtt sanningsenligt mot de ca 42 som den specar. Jag har ca 17 cm handled.

Hej! Jag har en Seiko mÀrkt 7122-803L R pÄ tavlan och 7122-8020-P pÄ baklocket som tyvÀrr Àr ej fungerande. DÄ den inte (vad jag vet) har ngt större vÀrde tÀnkte jag se om den kan vara av intresse för reservdelar? Isf skickar jag den gÀrna mot att mottagaren betalar frakten!

IMG_5914.jpg
IMG_5915.jpg

Bjuder pÄ tvÄ jÀmförelsebilder. Ber om ursÀkt till Kobra Kai för det schweiziska skrÀpet som letade sig in i översta bilden.
0D0CFDC6-F32E-4F4F-AD50-FFC3065B4AB3.jpeg

60C6ECC6-C6C1-41B7-A371-3620832D5861.jpeg
Bra jÀmförelse men det var just L2L pÄ 50mm som Àr dealbreaker för mig. Sinn 104 har 48mm och det Àr nog min bekvÀmlighetsgrÀns. Tycker det Àr snyggt nÀr lite lÀnk syns nÀr man kollar pÄ klockan rakt uppifrÄn.

Hej! Jag har en Seiko mÀrkt 7122-803L R pÄ tavlan och 7122-8020-P pÄ baklocket som tyvÀrr Àr ej fungerande. DÄ den inte (vad jag vet) har ngt större vÀrde tÀnkte jag se om den kan vara av intresse för reservdelar? Isf skickar jag den gÀrna mot att mottagaren betalar frakten!

IMG_5914.jpg
IMG_5915.jpg
BÀst att frÄga för sÀkerhets skull: Har du testat med nytt batteri? Seikos quartzare frÄn 70-/80-talet Àr sjukt underskattade och undervÀrderade. Din Àr frÄn 1980 för övrigt.

Tillbaka
Topp