• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

:hilarious: Tror den böjda texten gör den extra svÄröversatt.
Gjorde en version till med texten över ryggen.
0FDFCE6B-9752-472E-AD8E-7D91AA62ECC6.jpeg

AF4D022C-7E40-4BFB-972C-E23B078ADFD2.jpeg
”Freah sushi is better than old cheese”
Haha, jag chansade faktiskt hej vilt, kom ju ganska nÀra. :D

Hörni Seikosenseis. Jag funderar lite pÄ en ny dykare, runt 10-12 kkr. Har redan testat Tuna (för stor) och gillar inte Sumo. Vad har ni för tips i den regionen? Begagnat gÄr utmÀrkt.

Tjoho o godmorgon!

Söker nÄt mot en retro klocka, lite mot Tudor Heritage black bay, Oris 65 diver. Har Seiko nÄt liknande eller nÄt pÄ G??

//D

Yes - tyvÀrr hjÀlpte det inte :( gillar utformningen pÄ klockan sÄ hade gÀrna anvÀnt den.
BÀst att frÄga för sÀkerhets skull: Har du testat med nytt batteri? Seikos quartzare frÄn 70-/80-talet Àr sjukt underskattade och undervÀrderade. Din Àr frÄn 1980 för övrigt.

5D77BCD5-BC88-4126-B796-42C56EE21271.png
Var det nÄn hÀr som klippte stubbyn ovan pÄ tradera i veckan? Ingen kommunikation frÄn sÀljaren och dÄliga bilder gjorde att jag höll mig undan. Hade varit sjukt sugen annars.

Tack tack, försöker samla pÄ mig vintage Seiko Quartz. Majesta Twin Mode Quartz Àr ganska hÀftig. Andra tuffa klockor Àr de gamla Seiko Grand Twin Quartz och Seiko Extra Fine men alla dem börjar bli ganska dyra :p Nu har jag en First series (cal.0***) och en Extra Fine (cal.f***) pÄvÀg, hoppas att det stillar begÀret ett tag.

Är de sĂ€kert? Tycker den ser sĂ„ modern ut?! Men oki, fĂ„r Instagrama o kolla inspiration!
Yes det Àr sÀkert :) mer eller mindre alla tillverkare har ju slÀppt homager till deras Àldre klockor de senaste Ären sÄ det ska inte vara sÄ svÄrt att hitta. Seiko presenterade Ànnu en pÄ Basel det hÀr Äret som ser riktigt lyckad ut. NÄgon annan har sÀkert referens I huvudet :)

Yes det Àr sÀkert :) mer eller mindre alla tillverkare har ju slÀppt homager till deras Àldre klockor de senaste Ären sÄ det ska inte vara sÄ svÄrt att hitta. Seiko presenterade Ànnu en pÄ Basel det hÀr Äret som ser riktigt lyckad ut. NÄgon annan har sÀkert referens I huvudet :)

SPB077 ovan? Den ser fin ut...dock önskar jag att man gick ner lite i storlek, typ 41mm

SPB077 ovan? Den ser fin ut...dock önskar jag att man gick ner lite i storlek, typ 41mm
Nja, den jag tÀnker pÄ Àr SLA025 som Àr mer trogen originalet. Kommer dock vara mycket dyrare :p HÄller med om storleken, sla017 har bÀttre storlek, speciellt för folk som har tunnare handleder som jag.

Tillbaka
Topp