• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

1200.jpg

HÀr kommer ett erkÀnnande: Jag Àr en Seikoholic :D

Senast Àndrad:
Vet inte om detta Àr riktigt rÀtt trÄd men, kÀnner ni till nÄgot om denna sÀljare pÄ tradera?

https://www.tradera.com/item/317072642

V.P i Mora... verkar trycka igenom en jÀkla massa Àldre Seikos, 7002 inte minst. I vÀldigt bra skick, Àr det sönderpolerat eller reko? Lite sugen pÄ en om det Àr schysst.

SkrÀp av ihopplockade ej originaldelar. Köp inte!
Fick den kÀnslan. Oskön sÀljare ÀndÄ. Sjukt att de dÀr klockorna trots det gÄr för 1200-1500, har t.o.m sett auktioner som dragit ivÀg bortÄt 2500... Skrev och frÄgade om det tidigare till sÀljaren, om renoverat/original/utbytta delar osv, blir intressant att se svaret.

Fick den kÀnslan. Oskön sÀljare ÀndÄ. Sjukt att de dÀr klockorna trots det gÄr för 1200-1500, har t.o.m sett auktioner som dragit ivÀg bortÄt 2500... Skrev och frÄgade om det tidigare till sÀljaren, om renoverat/original/utbytta delar osv, blir intressant att se svaret.
Skulle tro att det Àr en sÀljare som köper klockor (Seiko) frÄn Asien och sÀljer vidare, tycker det Àr helt okej om man skriver att det Àr klockor som har aftermarket delar i sig, och inte typ: Svart urtavla i nyskick, men det finns ju mÄnga som inte bryr sig om att det Àr A M och vill bara ha en klocka som ser ny ut fast den Àr gammal, m a o inget för hardcore fantasterna.

Senast Àndrad:
Idag köpte jag min första automatiska klocka, blev Seiko SRP773. Var lite orolig att den skulle kĂ€nnas för stor men blev supernöjd. Är nog den första av mĂ„nga fler, funderar redan pĂ„ nĂ€sta inköp

Bilagor

• _20180723_151627.JPG
    _20180723_151627.JPG
    102.5 KB · Visningar: 2
Riktigt oskön. Inte nog att med att det inte skriva att det Àr falska delar. Han hÀvdar ju att dom gÄr bra ocksÄ. Tror vi hade nÄgon forum medlem hÀr som hade köpt och klockan gick knappt igÄng. Dessutom, alla som ger negativt omdöme, skriver han skit om i stil med att dom försöker pruta i efterhand osv, istÀllet för att bemöta kritiken.

Idag köpte jag min första automatiska klocka, blev Seiko SRP773. Var lite orolig att den skulle kĂ€nnas för stor men blev supernöjd. Är nog den första av mĂ„nga fler, funderar redan pĂ„ nĂ€sta inköp
Bra val av första klocka.
Riktigt snygg pÄ originallÀnken men kan rekommendera gummi eller mesh.

Bra val av första klocka.
Riktigt snygg pÄ originallÀnken men kan rekommendera gummi eller mesh.
Den sitter pÄ en strapcode lÀnk pÄ bilden, fick med bÄde original lÀnk och gummi lÀnk. VÀldigt nöjd med denna :) Funderar dock pÄ att bestÀlla ett mörkblÄtt gummi istÀllet för svart. Men lite fundersam pÄ hur det skulle se ut.

Den sitter pÄ en strapcode lÀnk pÄ bilden, fick med bÄde original lÀnk och gummi lÀnk. VÀldigt nöjd med denna :) Funderar dock pÄ att bestÀlla ett mörkblÄtt gummi istÀllet för svart. Men lite fundersam pÄ hur det skulle se ut.

SlÀng ivÀg ett pm om du inte vill behÄlla orginalgummit ;)

Verkar vara en bra födkrok för sÀljaren i frÄga, tror att jag har sett en ny svart och en ny pepsi-variant lÀggas upp en gÄng i veckan i flera mÄnader nu. Dessutom med samma bilder!

Verkar vara en bra födkrok för sÀljaren i frÄga, tror att jag har sett en ny svart och en ny pepsi-variant lÀggas upp en gÄng i veckan i flera mÄnader nu. Dessutom med samma bilder!

Ja jag gillar det inte. Skrev och frÄgade pÄ
en klocka om den var original eller utbytta delar. Fick till svar ”TyvĂ€rr men jag vet inte. Den gĂ„r bra och ser helt perfekt ut.”

Jo tjena. Antingen vet han verkligen ingenting eller sÄ Àr det riktigt bedrÀgligt beteende.

Ja jag gillar det inte. Skrev och frÄgade pÄ
en klocka om den var original eller utbytta delar. Fick till svar ”TyvĂ€rr men jag vet inte. Den gĂ„r bra och ser helt perfekt ut.”

Jo tjena. Antingen vet han verkligen ingenting eller sÄ Àr det riktigt bedrÀgligt beteende.
Klart han vet, han har vÀl en sÀljare i Indien som sÀljer dem till honom för nÄgra 100.
AnmÀlde massa av hans annonser för nÄgra Är sedan men tradera bryr sig inte.

Hej :D
Kikade pÄ en Seiko Presage Automatic Cocktail idag pÄ en butik i Stockholm. Kassörskan sa att certifikatet/garantikortet inte gÀller som garanti lÀngre. Hon menade pÄ att Seiko endast utgÄr frÄn inköpskvittot numera. SÄ min slutsats blir dÄ att om man köper en begagnad klocka fullset men utan inköpskvittot sÄ mister man garantin(?) Kan detta verkligen stÀmma? :shifty:

Kortad lÀnk och klar inför morgondagens Àventyr, MM200:)
Tror jag ska skaffa ett gummi ocksÄ. Vad sÀger panelen, Àr det marinemastergummi som gÀllet eller finns det nÄgot smakligare att slÄ pÄ?

A26FD40D-D007-44CA-81CB-D429AA91711B.jpeg

Tillsammans med lillbrorsan ocksÄ:cool:
MÄste sÀga att jag gillar singerade kronan pÄ sumon, nÄgon som kan svara pÄ ifall den passar rakt av?
CA914E48-C504-4A29-B06F-403E8D6A72DD.jpeg

Kortad lÀnk och klar inför morgondagens Àventyr, MM200:)
Tror jag ska skaffa ett gummi ocksÄ. Vad sÀger panelen, Àr det marinemastergummi som gÀllet eller finns det nÄgot smakligare att slÄ pÄ?

A26FD40D-D007-44CA-81CB-D429AA91711B.jpeg
Vacker! Tror Bonetto Cinturini 300d skulle passa ! BÀsta gummiband jag Àgt. Bor permanent pÄ min sbdc053.

VRvs7b0.jpg
wG5RlL4.jpg
KzmdM5B.jpg

Senast Àndrad:
Den hÀr veckan köpte jag min första "dyra" klocka. KÀnner sig vÀldigt glad över klockan, men ocksÄ lite skyldig att spendera sÄ mycket pengar pÄ det. Succesfult Ebay köp men - sÀkert du kan köpa bra saker pÄ nÀttet.

IMG_6292.jpg

Bilagor

• IMG_6296.jpg
    IMG_6296.jpg
    163.4 KB · Visningar: 2
Tillsammans med lillbrorsan ocksÄ:cool:
MÄste sÀga att jag gillar singerade kronan pÄ sumon, nÄgon som kan svara pÄ ifall den passar rakt av?
CA914E48-C504-4A29-B06F-403E8D6A72DD.jpeg
Hittills har kronor passat rakt av, det Àr ju till och med samma urverk. Köp och testa, kostar ju inre mÄnga 100. :)

Mm300-gummi blir nog kanon pÄ den dÀr.

Tillbaka
Topp