• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Köpte en srp779 turtle till min handledare. Fick idag ett wristshot skickat, nÀr han var och dök. RÀtt kul!
ladda ned.jpg

Hej! Jag befinner mig just nu i valet och kvalet angÄende vilket mitt nÀsta klockköp ska bli. Har nog bestÀmt mig sÄ mycket som att det blir en Seiko. Har uppfattat det som att det Àr svÄrt att fÄ sÄ mycket klocka för pengarna hos nÄgon annan tillverkare, och sÀrskilt nÀr det Àr en automatisk jag Àr ute efter.

Den klocka som lockar allra mest just nu Àr en sarb033, men dÄ denna slutat producerats sedan nÄgon mÄnad tillbaks upplever jag det som nÀstintill omöjligt att hitta nÄgon till salu. SÄ istÀllet har jag börjat snegla pÄ nÄgra substitut som jag gÀrna skulle vilja fÄ lite egna tankar och idéer frÄn er hÀr pÄ forumet :)

De modeller jag Àr intresserad av Àr:
Sarx035
Sary057
Sarg017

Och ja, jag inser att det finns avsevÀrda skillnader mellan de olika modellerna men de har allihopa gemensamt att de Àr hyffsat dressade ur med svart tavla. Det jag mest Àr ute efter att veta Àr vilken ni tycker Àr mest "bang for the Buck" av dessa? Hoppas pÄ fina tips och idéer frÄn er :)

Hej! Jag befinner mig just nu i valet och kvalet angÄende vilket mitt nÀsta klockköp ska bli. Har nog bestÀmt mig sÄ mycket som att det blir en Seiko. Har uppfattat det som att det Àr svÄrt att fÄ sÄ mycket klocka för pengarna hos nÄgon annan tillverkare, och sÀrskilt nÀr det Àr en automatisk jag Àr ute efter.

Den klocka som lockar allra mest just nu Àr en sarb033, men dÄ denna slutat producerats sedan nÄgon mÄnad tillbaks upplever jag det som nÀstintill omöjligt att hitta nÄgon till salu. SÄ istÀllet har jag börjat snegla pÄ nÄgra substitut som jag gÀrna skulle vilja fÄ lite egna tankar och idéer frÄn er hÀr pÄ forumet :)

De modeller jag Àr intresserad av Àr:
Sarx035
Sary057
Sarg017

Och ja, jag inser att det finns avsevÀrda skillnader mellan de olika modellerna men de har allihopa gemensamt att de Àr hyffsat dressade ur med svart tavla. Det jag mest Àr ute efter att veta Àr vilken ni tycker Àr mest "bang for the Buck" av dessa? Hoppas pÄ fina tips och idéer frÄn er :)

Smaksak, Sary057 har vÀl inte 6r15-urverk om jag minns rÀtt.
Om du Àr sugen pÄ sarb033 Àr det nog sarx035 som Àr mest lik, den saknar dock lume och Àr mycket dyrare Àn sarb033an för samma urverk. Finish och lÀnk skall vara vÀrt de extra pengarna enligt vissa.
HÄll utkik pÄ köp och sÀlj efter en sarb033 eller kolla ebay :)

Smaksak, Sary057 har vÀl inte 6r15-urverk om jag minns rÀtt.
Om du Àr sugen pÄ sarb033 Àr det nog sarx035 som Àr mest lik, den saknar dock lume och Àr mycket dyrare Àn sarb033an för samma urverk. Finish och lÀnk skall vara vÀrt de extra pengarna enligt vissa.
HÄll utkik pÄ köp och sÀlj efter en sarb033 eller kolla ebay :)

Tack för dit svar! :) Är ju lite sugen pĂ„ sarx:en faktiskt. Hittade en pĂ„ creationwatches för 5800kr, vilket kĂ€ndes som ett rĂ€tt bra pris. Vad har ni för erfarenheter frĂ„n att köpa klockor dĂ€rifrĂ„n? SĂ€kert? Hur ser det ut med tullavgift?

Tack för dit svar! :) Är ju lite sugen pĂ„ sarx:en faktiskt. Hittade en pĂ„ creationwatches för 5800kr, vilket kĂ€ndes som ett rĂ€tt bra pris. Vad har ni för erfarenheter frĂ„n att köpa klockor dĂ€rifrĂ„n? SĂ€kert? Hur ser det ut med tullavgift?
Du fÄr rÀkna med bÄde tull och 25% moms.

Om du gör en sökning pÄ ebay.co.uk pÄ en sarb sÄ hittar du flera nya sarb033.
Min skickades frÄn Irland och var helt ny, dock betalade jag dryga 100£ mindre Àn som utannonserat nu, tillgÄng och efterfrÄgan som vanligt antar jag :)

Betalade varken tull eller moms pÄ den som skickades frÄn Irland skall tillÀggas!

Min skickades frÄn Irland och var helt ny, dock betalade jag dryga 100£ mindre Àn som utannonserat nu, tillgÄng och efterfrÄgan som vanligt antar jag :)

Betalade varken tull eller moms pÄ den som skickades frÄn Irland skall tillÀggas!

Det lÄter ju verkligen som en idé! Uppfyllde klockan dina förvÀntningar? Inga tecken pÄ att den anvÀnts mm.?

Det lÄter ju verkligen som en idé! Uppfyllde klockan dina förvÀntningar? Inga tecken pÄ att den anvÀnts mm.?

Nix, fanns inga tecken pÄ att den anvÀnts, gick lite kasst i tidshÄllning första mÄnaden men nu gÄr den +-4.
NÀstan sÄ jag slÄr till jag med bara för att ha en mint :D

Amazon hade ju superrea pÄ Sarb035 och 33 för nÄgra dagar sen. Kanske fortfarande ?

https://forums.watchuseek.com/f21/sarbs-sale-amazon-4753943.html
"
SARBs on sale at Amazon

I'm seeing some heavily discounted (or, depending on your perspective, a return to sane) prices on discontinued SARBs on Amazon.
SARB033 and SARB035 for $318.75 (25% off $425 MSRP)
SARB017 for $356.25 (25% off $475 MSRP)
May be your last chance to get these watches NOS at these prices. I just snagged mine. :)"

Senast Àndrad:

Det Àr aldrig tull inom EU :)

Jag har bestÀllt frÄn creation utan problem (sök pÄ creationwatches hÀr pÄ forumet sÄ hittar du mycket info), dock har det tidigare skrivits hÀr att det kan bli problem med garantin (vilket jag sjÀlv inte vet nÄgot om).

Köpte just den hÀr godingen (Seiko Seahorse Champion).
Seiko Champion_0000_01.jpg

Jag fÄr intrycket att den ursprungligen levererades med en oysterliknande lÀnk. Jag Àr dock lite sugen pÄ att hitta en BoR/jubilee-lÀnk, nÄgot rassligt med rundade ÀndlÀnkar. KÀnner nÄgon till nÄgot som skulle passa modellen?

Tillbaka
Topp