• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

I vÀntan pÄ regnet som skall börja 14.00

_7281436-1.jpg

Och dÀr kom det, skönt

_7281438-1.jpg

SBDX001-2010

Bosse

Vad ligger en mm300 beggad pÄ ungefÀr??
Jag köpte min föreveckan för 19,000kr men nĂ€stan helt ny med garanti kvar. Men man kan ocksĂ„ köper ny frĂ„n flera AD i Tyskland för under €2,200 fortfarande.
Uppenbarligen kommer eftertrĂ€daren till sbdx017 att slĂ€ppa i oktober med ett pris pĂ„ €3200. Kanske det kommer att öka priset pĂ„ anvĂ€nda Ă€ldre modeller ocksĂ„?

Jag köpte min föreveckan för 19,000kr men nĂ€stan helt ny med garanti kvar. Men man kan ocksĂ„ köper ny frĂ„n flera AD i Tyskland för under €2,200 fortfarande.
Uppenbarligen kommer eftertrĂ€daren till sbdx017 att slĂ€ppa i oktober med ett pris pĂ„ €3200. Kanske det kommer att öka priset pĂ„ anvĂ€nda Ă€ldre modeller ocksĂ„?
Intressant...tack för svar! :)

NĂ„gon som har ett seiko 22mm flat vent-gummi och kan mĂ€ta bredden pĂ„ bandet vid spĂ€nnet? Åsikter om fabrikat, ska man ha seiko original, bonetto eller annat? Tips pĂ„ var man kan införskaffa ett?

Kör en uppdatering. Jag fick som sagt dille pÄ gummin med rundade Àndar och började googla runt efter alternativ till min GS SBGX115. Efter ett tag hittade en trÄd pÄ TZ-UK (hÀr) som tipsar om ett (mycket billigt) Rubber B-liknande gummi frÄn Cousins UK designat för att passa Rolex Submariner. En snubbe i trÄden nÀmner dock att han testat ett liknande gummi pÄ sin Seiko-dykare med bra passform, detta ocksÄ frÄn Cousins UK.

Efter att ha upptÀckt trÄden var jag sÄklart tvungen att bestÀlla hem det gummi som det tipsas om och testa. Cousins UK Àr ruggigt bra och efter nÄgra dagar kom ett kuvert hem med leveransen. Bandstift ingick dock inte sÄ det fick jag bestÀlla separat (1.8mm tjocklek).

Se resultatet nedan, tycker det blev grymt! Kan inte uttala mig om hur det funkar pÄ andra modeller men med tanke pÄ priset Àr det ju bara att testa om man vill. Kvaliteten kÀnns bra men fÄr utvÀrderas efter en tids anvÀndning.

*Edit: LĂ€nk till gummibanden.

Foto 2018-07-11 09 17 53.jpg
Foto 2018-07-11 09 18 31.jpg

Kör en uppdatering. Jag fick som sagt dille pÄ gummin med rundade Àndar och började googla runt efter alternativ till min GS SBGX115. Efter ett tag hittade en trÄd pÄ TZ-UK (hÀr) som tipsar om ett (mycket billigt) Rubber B-liknande gummi frÄn Cousins UK designat för att passa Rolex Submariner. En snubbe i trÄden nÀmner dock att han testat ett liknande gummi pÄ sin Seiko-dykare med bra passform, detta ocksÄ frÄn Cousins UK.

Efter att ha upptÀckt trÄden var jag sÄklart tvungen att bestÀlla hem det gummi som det tipsas om och testa. Cousins UK Àr ruggigt bra och efter nÄgra dagar kom ett kuvert hem med leveransen. Bandstift ingick dock inte sÄ det fick jag bestÀlla separat (1.8mm tjocklek).

Se resultatet nedan, tycker det blev grymt! Kan inte uttala mig om hur det funkar pÄ andra modeller men med tanke pÄ priset Àr det ju bara att testa om man vill. Kvaliteten kÀnns bra men fÄr utvÀrderas efter en tids anvÀndning.

*Edit: LĂ€nk till gummibanden.

Foto 2018-07-11 09 17 53.jpg
Foto 2018-07-11 09 18 31.jpg

Har fÄtt hem bÄde gummi och klocka nu. Blev precis som jag ville.

Bilagor

• IMG_5147.JPG
    IMG_5147.JPG
    130.4 KB · Visningar: 2
TvÄ nya favoriter som varvas lite beroende pÄ vad som stÄr pÄ schemat för dagen...den Àldre Àr som jag tidigare nÀmt i behov av service. Har kollat hÀr pÄ forumet efter tips pÄ servicestÀllen, den verkar hÄlla tiden men Àr troligen otÀt vid glaset.

Var vÀnder jag mig, Àr det ngn hÀr pÄ forumet som gör sÄdana jobb?

Gillar patina pÄ den Àldre och skulle gÀrna kunna bada med den...
IMG_5726.JPG

NÄgon som har en 20mm jubileelÀnk liggandes till övers? Ska passa pÄ min sarb033 sÄ förslagsvis en frÄn skx013 eller annan passande :)

Tillbaka
Topp