• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

0FDAF00C-4FC6-4A2A-8B10-03786FA6F8C0.jpeg
-Batman och Ninja brÄkar om vem som ska pÄ imorgon :hilarious:

En som vill sÀlja en sÄn pÄ tradera nu för 2999:-... Lite himmel och helvete dÀr. Undrar om 200 kronors alternativet har krÄnglande kronograf möjligtvis.
Det var nog bara okunskap, sÀljaren verkade inte ha nÄgot större intresse för klockor och det lÀt som att en hel del hade hört av sig.

Det kanske till och med Àr samma klocka som ligger pÄ Tradera...

• Like
Reactions: Jpg
Vad skulle vara ett rimligt pris för modellen? Gillar den men inte hittat nÄgon under typ 2500 kr..
Vad som Àr rimligt vÄgar jag inte sÀga, det Àr nog upp till var och en att bestÀmma hur gÀrna man vill ha den, har sett dem gÄ för mellan 900 och 1900 (och 200 dÄ). Jag har en, gillar den sÄ pass mycket att jag betalade det, enligt mig, fashionabla överpriset 1700 till nÄn kroat pÄ ebay, mest för att jag inte orkade vÀnta lÀngre. NÄn vecka senare sÄg jag en sÀlja för 1200:- pÄ tradera... SÄ kan det gÄ.

Det var nog bara okunskap, sÀljaren verkade inte ha nÄgot större intresse för klockor och det lÀt som att en hel del hade hört av sig.

Det kanske till och med Àr samma klocka som ligger pÄ Tradera...
SÄ kan det ju sÄklart vara, bra affÀr för nÄn oavsett!

blev nyfiken och kollade ebay.
en italienare:
https://www.ebay.com/itm/Seiko-7T32...h=item36400ab19d:g:KZcAAOSwQZdb6Vv5:rk:1:pf:0
en britt:
https://www.ebay.com/itm/Seiko-Chro...h=item1a6616992d:g:CawAAOSwZKJb8W24:rk:7:pf:0
lite prisspann dÀr dÄ.
Sen Àr det ju omöjligt för en amatör som mig att sÀga nÄt om skick osv. Jag impulsköper grisar i sÀckar lite vÀl lÀttvindigt, tur man inte Àr rik och hÄller pÄ med dyra klockor.
Det var dÄ ett jÀkla prisspann! Den för 80 pund Àr allt lite intressant :)

• Like
Reactions: Jpg
En som vill sÀlja en sÄn pÄ tradera nu för 2999:-... Lite himmel och helvete dÀr. Undrar om 200 kronors alternativet har krÄnglande kronograf möjligtvis.
Köpte en till relativt bra pris pÄ tratten för ett tag sen som dock inte funkade hundra. Visade sig dock att det berodde pÄ att visarna ville haka i varandra sÄ det rÀckte med att lyfta loss och Ätermontera visare,passade Àven pÄ att byta batteri pÄ en gÄng. Funkar nu fint.
Funderar dock om det Àr svÄrt att hitta en originallÀnk till dessa dÄ min kom med en annan seikolÀnk?
NÄn som kan identifiera lÀnken pÄ bilden,stÄr Seiko pÄ den. NÄn klocka som kommer med den original?
IMG_20181016_160146.jpg
IMG_20181113_153024.jpg

Köpte en till relativt bra pris pÄ tratten för ett tag sen som dock inte funkade hundra. Visade sig dock att det berodde pÄ att visarna ville haka i varandra sÄ det rÀckte med att lyfta loss och Ätermontera visare,passade Àven pÄ att byta batteri pÄ en gÄng. Funkar nu fint.
Funderar dock om det Àr svÄrt att hitta en originallÀnk till dessa dÄ min kom med en annan seikolÀnk?
NÄn som kan identifiera lÀnken pÄ bilden,stÄr Seiko pÄ den. NÄn klocka som kommer med den original?
IMG_20181016_160146.jpg
IMG_20181113_153024.jpg
HÀndigt! OriginallÀnken (om det nu Àr originalet som följde med min) Àr rejÀlt rapplig. Synd att det Àr 19mm mellan hornen, hade varit kul att prova med nÄt lite redigare.

HÀndigt! OriginallÀnken (om det nu Àr originalet som följde med min) Àr rejÀlt rapplig. Synd att det Àr 19mm mellan hornen, hade varit kul att prova med nÄt lite redigare.
Va faktiskt en urmakare som gjorde jobbet och inte jag,kanske va lite otydlig.:) SÄ hÀndig Àr jag inte,Àn iaf. He he.
Kostade iofs inte sÄ mycket sÄ klockan har fortfarande varit relativt billig mot vad man ser att dom kan gÄ för sÄ jag Àr nöjd ÀndÄ.

IMG_20181016_160146.jpg
IMG_20181113_153024.jpg
Om jag inte Àr helt ute och cyklar sÄ tror jag att den kom original pÄ denna, Seiko 6139.
6139 B.jpg

Ett tips till er som tĂ€nkt att köpa en ny Seiko inom den nĂ€rmsta tiden. AhlĂ©ns ur i Örebro kör 25% rabatt pĂ„ alla Seiko i butiken nu pĂ„ fredag enligt deras Instagram (ahlens_ur).
_20181121_134529.JPG

Trots rabatt den dyraste vÀggklocka jag köpt men den gick hem hos respektive. Ganska vill faktiskt. Sorry för off topic i trÄden men tycker ÀndÄ den hör hemma hÀr pÄ nÄgot sÀtt...
VadĂ„ off topic, det Ă€r ju en Seiko! :) Är ocksĂ„ sugen pĂ„ att plocka hem en men Ă€r skeptisk till att det Ă€r plast.

Tillbaka
Topp