• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Blackmore

Panerai
image.jpeg


Ett Superoyster frÄn Strapcode. Monterat pÄ en 7548-7000. Kommer passa din 007:a som hand i handsken.

PÄ bilden kan man fÄ intrycket av att passformen Àr sÄdÀr, men det Àr ABSOLUT inget jag tÀnker pÄ!
 

Samarin

Breitling
Ja det hade varit nÄt att hoppas pÄ! Som du sÀger Àr det svÄrt att avgöra om de har sÄlt nog med klockor för att satsa pÄ fler quartzdykare. Av de recensioner jag har lÀst har nÄgon hÀngt upp sig pÄ att en dykare ska vara automat och att det skulle snÀva av kundkretsen en hel del med quartzverk. Personligen tycker jag ju att en dykare med quartzverk Àr ultimat, sÄklart;)
InstÀmmer med föregÄende talare och tillÀgger för egen del att en nÄgot mer modest boettstorlek hade varit mumma, typ 40mm.
 

Alligatorn

Cartier
Det finns ju 2 st super oyster för skx007 pÄ strapcode. Skillnad? typ lÀngden vad jag lyckats lÀsa mig till pÄ deras specs.

HÀmtade ut min 007 frÄn posten igÄr men vet inte om jag ska köra pÄ super oyster eller president :( Eller om jag ska spara pengar och köra pÄ nato som jag har.. HMMMM :/ :eek:o
 

Blackmore

Panerai
Det finns ju 2 st super oyster för skx007 pÄ strapcode. Skillnad? typ lÀngden vad jag lyckats lÀsa mig till pÄ deras specs.

HÀmtade ut min 007 frÄn posten igÄr men vet inte om jag ska köra pÄ super oyster eller president :( Eller om jag ska spara pengar och köra pÄ nato som jag har.. HMMMM :/ :eek:o

Superoyster. Tills du fÄr hem det kan du köra pÄ Nato. Tycker de passar vÀldigt bra pÄ Nato.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Det finns ju 2 st super oyster för skx007 pÄ strapcode. Skillnad? typ lÀngden vad jag lyckats lÀsa mig till pÄ deras specs.
Den ena smalnar av frÄn 22mm till 18mm vid spÀnnet och den andra gÄr frÄn 22mm till 20mm. Jag har haft bÄda storlekarna och tycker 22-18 definitivt passar 007:an bÀst.
 

Alligatorn

Cartier
Superoyster. Tills du fÄr hem det kan du köra pÄ Nato. Tycker de passar vÀldigt bra pÄ Nato.
Mjo superoyster verkar vara vÀldigt populÀrt. Just dÀrför det vore kul med president :p
FrÄgan Àr bara hur jag ska motivera lÀnk för 500kr nÀr klockan kostade 1400. Synd att gummit den kom pÄ var sÄ jÀvla stelt, men det lÀr mjukas upp eller? :eek:
Den ena smalnar av frÄn 22mm till 18mm vid spÀnnet och den andra gÄr frÄn 22mm till 20mm. Jag har haft bÄda storlekarna och tycker 22-18 definitivt passar 007:an bÀst.
Ah hur kunde jag missa det :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
FrÄgan Àr bara hur jag ska motivera lÀnk för 500kr nÀr klockan kostade 1400. Synd att gummit den kom pÄ var sÄ jÀvla stelt, men det lÀr mjukas upp eller? :eek:
Motiveringen Àr att det höjer kvalitetskÀnslan mer Àn 500kr. Gummit gÄr att forma genom att man kokar det till rÀtt form, sök pÄ koka gummi.
 

Alligatorn

Cartier
Motiveringen Àr att det höjer kvalitetskÀnslan mer Àn 500kr. Gummit gÄr att forma genom att man kokar det till rÀtt form, sök pÄ koka gummi.
Sant.. Blir nog en lÀnk sÄ smÄningom :) Ska testa koka gummit, tack! Har dock sÄ smala handleder sÄ vill klippa av det lite ocksÄ.. :p
Lösningen heter Bonetto Cinturini modell 284. Som ett Seiko "flat vent" fast i naturgummi frÄn Bonetto.

bonettocinturini284black.jpg
Ah, sÄ mycket gillar jag inte gummit. LÀgger hellre pengarna pÄ lÀnk dÄ :)

Vill köpa Sarx015 lÀnken till min sarx017 ocksÄ haha, fan vad pengarna springer ivÀg pÄ klockor.. Jag som skulle spara till lÀgenhet!
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Med fake-Kanagawa wave lÀngst ut? classy?
Eller Àr det dÀr ett z22?
SjÀlvklart! ;)

Det pÄ bilden Àr frÄn Bonetto Cinturinis hemsida. Kan ta bild pÄ Bonetto vs. Original nÀr jag kommer hem, de har lite olika logga men det stör inte mig iaf, tycker bara det Àr bra med ett snyggt alternativ till det plastiga originalbandet (Àven om jag gillar det ocksÄ nÀr det vÀl Àr inkört).
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ju 2 st super oyster för skx007 pÄ strapcode. Skillnad? typ lÀngden vad jag lyckats lÀsa mig till pÄ deras specs.

HÀmtade ut min 007 frÄn posten igÄr men vet inte om jag ska köra pÄ super oyster eller president :( Eller om jag ska spara pengar och köra pÄ nato som jag har.. HMMMM :/ :eek:o
Wjean marinemaster Gummi? Strapboutique.com inte mjukt men snyggt
Edit: NATO visst men ta ett Phoenix eller annat kvalitetsband annars ledsnar du snabbt.
 
Senast Àndrad:

Alligatorn

Cartier
President! GÄ emot strömmen! Alla har ju sin SKX pÄ oyster.
image.jpeg


(SÄg jag quotade fel postare, men budskapet gÄr vÀl fram ÀndÄ? )
Precis vad jag tÀnkte, snyggt! tror dock jag avvaktar ett par mÄnader och ser hur det kÀnns utan :)
Wjean marinemaster Gummi? Strapboutique.com inte mjukt men snyggt
Ännu inte fastnat för gummi, ska testa koka det som Yonsson sa. BestĂ€llde Ă€ven nĂ„got skrĂ€pgummi för nĂ„gon tia pĂ„ ebay för att testa nĂ„got lite diskretare gummi innan jag brĂ€nner lönen :)

Tack för alla tips!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Det finns ju 2 st super oyster för skx007 pÄ strapcode. Skillnad? typ lÀngden vad jag lyckats lÀsa mig till pÄ deras specs.

HÀmtade ut min 007 frÄn posten igÄr men vet inte om jag ska köra pÄ super oyster eller president :( Eller om jag ska spara pengar och köra pÄ nato som jag har.. HMMMM :/ :eek:o
Jag kör min 009:a pÄ allt utom lÀnk.:)
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Luktar inte det dÀr vanilj? Vet att jag haft ett Bonetto band som luktade vanilj. OuthÀrdligt, oanvÀndbart. :(
Jo det dÀr Àr rejÀlt indrÀnkt med vanilj! Annars Àr det ett kanonband tycker jag. Enorm skillnad mot Seikos original. Dock kanske lite i mjukaste laget för topptunga klockor, ex tuna.
 
Topp