• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
7123-8320. Kan denna rackare vara frĂ„n 1990? Edit: tack troligen 1980 alltsĂ„. Vart förtjust i tavlan sĂ„ kunde inte lĂ„ta bli. Blir nog inte sĂ„ lĂ„ngvarig bland dykarna.â˜ș
20160223_184658.jpg
 
Senast Àndrad:

dnill

Cartier
2-Faktor
HÀr har du en 6458-602b med original gummi gl13a-19 (som bara gjordes till 6458 modellerna och dÀrför oftast kostar 100eur+ nÀr det dyker upp) Skillnaden pÄ den hÀr och 600b Àr andra packningar och texten "Professional".
Samma högspecade verk med 7 juveler (7548 har 5 som jÀmförelse), magnetplatta osv. Vita tavlan gör sig vÀldigt bra med glasdetaljerna runt index. Hade lagt ett bud om jag inte redan haft en svart 6458 pÄ ingÄng. NÄgon annan hÀr som har en 6458? Vore kul att se den gröna.

HÀr kommer en stulen bild pÄ fÀrgvarianterna.
SEIKO mid-size quartz diver 6458-600x complete set 3.JPG

De dÀr Àr riktigt fina! Har dreglat en del över dem pÄ Yahoo.jp dÀr det brukar dyka upp en och annan. Den vita Àr ju sÄ nÀra man nÄnsin kommer en vit 7c43. Den stÄr högt upp pÄ listan! SjÀlv letade jag rÀtt pÄ en grön 7548 i höstas. Samma gröna fÀrg som pÄ 6458:an:
20151214_193521-1.jpg

/David
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
De dÀr Àr riktigt fina! Har dreglat en del över dem pÄ Yahoo.jp dÀr det brukar dyka upp en och annan. Den vita Àr ju sÄ nÀra man nÄnsin kommer en vit 7c43. Den stÄr högt upp pÄ listan! SjÀlv letade jag rÀtt pÄ en grön 7548 i höstas. Samma gröna fÀrg som pÄ 6458:an:
20151214_193521-1.jpg

/David
Riktigt cool! Den dÀr gröna fÀrgen Àr riktigt bra! :) 7c43-6A00 Champagne/Titanium skulle jag inte heller tacka nej till. Ja det var bÀttre förr!
(stulen bild)
champagne.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De dÀr Àr riktigt fina! Har dreglat en del över dem pÄ Yahoo.jp dÀr det brukar dyka upp en och annan. Den vita Àr ju sÄ nÀra man nÄnsin kommer en vit 7c43. Den stÄr högt upp pÄ listan! SjÀlv letade jag rÀtt pÄ en grön 7548 i höstas. Samma gröna fÀrg som pÄ 6458:an:
20151214_193521-1.jpg

/David
DĂ€r snackar vi ovanlig. :)
 

Andyrew

Cartier
Snart inne i vÀrmen och officiella seiko-trÄden! En 007:a Àr pÄ ingÄng och förmodligen klickar jag Àven hem en 009:a! KÀnns riktigt hÀrligt. Kanske finns tidigare i trÄden men Àr det nÄgon som har moddat sin 007:a med "batman" bezel? Hur blev det? Ser riktigt lÀckert ut nÀr man googlar.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Riktigt cool! Den dÀr gröna fÀrgen Àr riktigt bra! :) 7c43-6A00 Champagne/Titanium skulle jag inte heller tacka nej till. Ja det var bÀttre förr!
(stulen bild)
champagne.jpg
Den hade varit en grym beater. 7c43 i kombination med titan:cool:
DĂ€r snackar vi ovanlig. :)
Yes, hade letat ganska lÀnge nÀr denna dök upp pÄ Yahoo. I riktigt dÄligt skick med urverket och tavlan rejÀlt skadat av batterisyra. Menmen, vill man ha nÄt sÄ :)
Den Äkte ivÀg till Duncan som servade den och sÄ fick det bli en relume ocksÄ, tyvÀrr fÄr man vÀl sÀga. Men nu har den ju iof rÀtt bra anvÀndningsvÀrde ocksÄ.
/David
 

Micke_A

Omega
NÄgon som vet var man kan bestÀlla förlÀngningslÀnkar
TrÄkigt, utvik ebay! Det finns vÀldigt mÄnga gamla fuktskadade föregÄngare till skx007 dÀr som de trycker i massa AM-grejer sÄ de ska se frÀscha ut.
Om man siktar pÄ en enkel men frÀsch vintage Seiko diver; var handlar man sÀkert och bra?
NÄgon som har erfarenhet av denna handlare, förresten: http://stores.ebay.com/mrvintagewatch/
 

par

Patek
2-Faktor
Forumets mest udda platina dinka.
Credor GBAT011
High end Quartz i en riktigt tunn dressare. GĂ„r antagligen inte att fĂ„ platina för en lĂ€gre peng. Även spĂ€nnet Ă€r platina. Grymt hĂ€ftig tavla. Är till salu om nĂ„gon Ă€r sugen.

image-6.jpeg
image-4.jpeg
 

plattfot

Rolex
SeikotÀvling sÄ hÀr pÄ onsdagskvÀllen.

Endast en siffra i referenserna skiljer och klockorna Àr tillverkade samma Är, samma mÄnad. NÄgon som kan referenserna samt kan gissa Är (och tom kanske mÄnad)?
DSC_0219.JPG

NÀrmast vinner ett lila/plommomfÀrgat 20 mm canvas frÄn timefactors.
 
Topp