• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Haha vi verkar ha samma smak. Va 013 jag va ute efter primÀrt nÀr jag sprang pÄ 005. Kommer aldrig förlÄta mig sjÀlv för att jag missade nÀr yonsson sÄlde sin 013 :banghead:

Siiter och budar pÄ en billigare lookalike:)
upload_2017-7-16_22-18-37.png
 

Falconexpert

Breitling
Hej. Jag Àr sugen pÄ att köpa en Seiko SNZH57J1 och sedan modifiera, och sÀtta pÄ en FiftyFive urtavla, samt byta till šsailcloth strapš. NÄgon som vet vart man kan hitta en Seiko SNZH57J1 billigast?
Mvh.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha...
Vi har verkligen liknande smak; sitter och budar pÄ en 8020 pÄ Ebay samtidigt som den hÀr. Har fÄtt Seiko-feber:woot:
TÀnk pÄ att denna modell OFTA har AM delar. Finns mÄnga guider som beskriver vad man ska titta extra noga pÄ för att veta att man inte köper en klocka med felaktigheter. VÀldigt vanligt Àr att tavlan Àr bytt och Àr vit istÀllet för silver som sig bör.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
TÀnk pÄ att denna modell OFTA har AM delar. Finns mÄnga guider som beskriver vad man ska titta extra noga pÄ för att veta att man inte köper en klocka med felaktigheter. VÀldigt vanligt Àr att tavlan Àr bytt och Àr vit istÀllet för silver-sunburst som sig bör.
Tack för det!
Lite smĂ„trött pĂ„ mig sjĂ€lv som hela tiden tenderar att gĂ„ pĂ„ klockans utseende, feel, hur den kĂ€nns pĂ„ handleden. MÅSTE bli bĂ€ttre pĂ„ research:oops:
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för det!
Lite smĂ„trött pĂ„ mig sjĂ€lv som hela tiden tenderar att gĂ„ pĂ„ klockans utseende, feel, hur den kĂ€nns pĂ„ handleden. MÅSTE bli bĂ€ttre pĂ„ research:oops:
Ja det Àr lÀtt hÀnt ;) Just denna modell Àr som sagt vanligt att dom inte Àr korrekta, sÄ kan nog vara bra att sÀtta in sig i vilka "tells" man ska leta efter. Skrev fel i inlÀgget först, det Àr inte direkt sunburst, men silver-aktig ska tavlan vara. Dock finns sÀkert AM tavlor som Àr det ocksÄ sÄ lÀs pÄ om vad man ska kika efter. Finns en del guider för denna modell som kan vara bra att plugga pÄ.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
NÀr jag köpte denna för nÄgra Är sedan satte jag direkt pÄ ett jubilee som nu gÄtt sönder. Nu nÀr gummit Äkt pÄ igen tvingas jag konstatera att det mÄste vara det oskönaste band jag nÄnsin burit :p
Fult Àr det ocksÄ :hilarious:

IMG_4857.JPG


NÀ, mÄste nog ta och bestÀlla en lÀnk igen..
 

larsbeg

Panerai
NÀr jag köpte denna för nÄgra Är sedan satte jag direkt pÄ ett jubilee som nu gÄtt sönder. Nu nÀr gummit Äkt pÄ igen tvingas jag konstatera att det mÄste vara det oskönaste band jag nÄnsin burit :p
Fult Àr det ocksÄ :hilarious:

IMG_4857.JPG


NÀ, mÄste nog ta och bestÀlla en lÀnk igen..
Fick mitt bonetto levererat idag, valdes utav precis samma anledning som du vÀljer lÀnk. Seikos gummi Àr ruggigt obekvÀma.

image.jpg
 

seikodiverr

KS Explorers Club
IMG_5982.JPG


Älskar den hĂ€r. Om jag bara fick ha fem klockor skulle den hĂ€r vara en av dem.
Men!
Som jag fattat det Ă€r detta en 6105–8110, vilket det ocksĂ„ stĂ„r pĂ„ baklocket. Men pĂ„ tavlan stĂ„r det 6105 -8009T. Ska jag vara olycklig över det eller vad betyder det? Fel tavla?
 
Topp