• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

0AEB8464-74CC-4438-8942-49AC13DBE441.jpeg

Klart över förvÀntningarna, SNE569
 
0AEB8464-74CC-4438-8942-49AC13DBE441.jpeg

Klart över förvÀntningarna, SNE569

Riktigt trevlig pjĂ€s. Liten och nĂ€tt. Lite dyr för vad man fĂ„r, nĂ€stan krympflation. Frugan trodde att det var en damklocka. 😅

Kronan, Ă€r den lĂ€tt att skruva in pĂ„ din? Min kĂ€nns som om den cross threadar och jag fĂ„r vicka lite försiktigt och lirka för att hamna rĂ€tt i gĂ€ngorna. Och det Ă€r omöjligt att fĂ„ minutvisaren att pricka rĂ€tt, fĂ„r rĂ€tt mycket slack pĂ„ visaren.đŸ€”


PXL_20220818_100932621.jpg
 
Kan du ta ett kort pÄ sidan och visa hur estetiskt gummit följer bandhornens kurvatur?
Jag har samma klocka och funderar pÄ om gummi eller natostrap Àr bÀst för de lite lÄnga bandhornen.
Gummit du har pÄ den verkar vara vÀldigt tjock och fin.
Sorry, helt missat din frĂ„ga, hoppas dessa bilder kan hjĂ€lpa dig. Jag tycker den gör sig bĂ€ttre pĂ„ gummi😊
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    328 KB · Visningar: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    298.7 KB · Visningar: 10
  • image.jpg
    image.jpg
    294.1 KB · Visningar: 9
Kan nÄgon ge mig lite info om den hÀr klockan?
KÀnns som nÄgot Àr fel, köpt av en handlare pÄ chrono24 med bra betyg men litar inte helt pÄ att det Àr 100% orginal som vi sagt
DA403B91-95EC-47A5-B8C3-052763FAAFDA.jpeg
C309EF92-F296-4297-89F6-8710AFA0A1F1.jpeg
EF66419C-2F72-4BBF-892A-7035C0C721B3.jpeg
 
Var det nÄgra pÄ forumet som köpte nya king seiko ref pÄ 37mm? Den vart ju sÄ sÄgad pga urverk, men seikoiterna kanske accepterar den ÀndÄ??
Jag köpte en King Seiko i somras. Den med vinröd tavla. Jag Àr inte "seikoit" (eller har kopplat min person till nÄgot mÀrke överhuvudtaget, det gÄr sÄ bra ÀndÄ...) men uppskattade utförandet sÄpass att det blev ett köp. Lite mycket pengar kan tyckas, men den kÀnns bra i sin lite ansprÄkslösa och gammaldags stil.
 
SKX var mitt insteg till Seiko och har varit en personlig favorit i mÄnga Är (Har nÀstan tappat rÀkningen hur mÄnga jag har haft och de flesta olika varianter har jag bokat av) men jag suktade alltid efter en med GMT funktion. Gick lÀnge och funderade pÄ om det fanns ett urverk som passade, men dÄ skulle jag inte kunna anvÀnda originalurtavlan, visarna etc, sÄ planerna lades alltid pÄ is.

Tills nu i sommar nĂ€r Seiko slĂ€ppte en uppdateras 5'a, tror denna kan vara min absoluta favorit đŸ„°

IMG-4286.jpg
 
PS
BetrÀffande King Seikons urverk sÄ verkar exaktheten vara hyfsad. Nu har den legat i klocksnurran i nÄgon knapp vecka och avvikelsen Àr nÄgon halvminut.
Det kan ju vara en turlig slump förstÄs.
 
Tillbaka
Topp