• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

American Seiko blev bra mycket bĂ€ttre med nytt glas och en ordentlig rengöring 👌

PXL_20230127_125214092.PORTRAIT.jpg

Jag Àr sugen pÄ denna. HÄller dock med att den kÀndes stor nÀr jag klÀmde pÄ den i butik.
48,5mm L2L Àr ju rÀtt mycket för en klocka pÄ 42mm, och lÀgg dÀr till ÀndlÀnkar med hane och du Àr uppe en bit över 50.
1000009823.jpg

Den upplevs inte liten pÄ lÀnk, men tycker inte heller den kÀnns onormalt stor heller med mÄtten i Ätanke.
Bandhornen Àr rÀtt lÄnga, men böjer ner bra vilket rÀddar den frÄn en total katastrof.

48,5mm L2L Àr ju rÀtt mycket för en klocka pÄ 42mm, och lÀgg dÀr till ÀndlÀnkar med hane och du Àr uppe en bit över 50.
1000009823.jpg

Den upplevs inte liten pÄ lÀnk, men tycker inte heller den kÀnns onormalt stor heller med mÄtten i Ätanke.
Bandhornen Àr rÀtt lÄnga, men böjer ner bra vilket rÀddar den frÄn en total katastrof.
HĂ„ller med dig. Ägde en Omega SMPc, och dom bĂ€rs i princip identiskt.

1000009823.jpg

HĂ„ller med dig. Ägde en Omega SMPc, och dom bĂ€rs i princip identiskt.

Tycker Ă€ndĂ„ inte Seiko riktigt fick till sin vanliga boett-magi, bĂ„de en SKX007, och Turtle som Ă€r en större klocka, bĂ€rs mindre upplevde jag. Sen behöver det ju inte vara en dĂ„lig sak, men jag tyckte onekligen den kĂ€ndes större Ă€n Seiko brukar göra vilket ocksĂ„ L2L pekar pĂ„. Men grym klocka hur som 😍

Tycker Ă€ndĂ„ inte Seiko riktigt fick till sin vanliga boett-magi, bĂ„de en SKX007, och Turtle som Ă€r en större klocka, bĂ€rs mindre upplevde jag. Sen behöver det ju inte vara en dĂ„lig sak, men jag tyckte onekligen den kĂ€ndes större Ă€n Seiko brukar göra vilket ocksĂ„ L2L pekar pĂ„. Men grym klocka hur som 😍
NĂ€, L2L stĂ€ller till det om man Ă€r ute efter en "mindre" klocka. Även Samurai som Ă€r drygt 2mm större har kortare L2L, men som sagt, det Ă€r denna som Ă€r normal och de andra som Ă€r speciella.

Jag hÄller faktiskt inte med. Tycker definitivt dom fÄtt till sin magi mht mÄtten. Men hade som sagt inte skadat med tvÄ mm mindre.

Vad Àr det för lÀnk som sitter pÄ? Lust att bjuda pÄ lite fler bilder?
Uncle seiko tror jag, ej jag som köpt den frÄn början. Passar vÀldigt bra, ej solida endlÀnkar.

Bilagor

• IMG_20230129_184303.jpg
    IMG_20230129_184303.jpg
    222.2 KB · Visningar: 6
  • IMG_20230129_184241.jpg
    IMG_20230129_184241.jpg
    147.3 KB · Visningar: 5
  • IMG_20230129_184158.jpg
    IMG_20230129_184158.jpg
    177.9 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp