• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Lite handmÄlning

IMG_1178.jpeg

Fin samling! Dom tvÄ tomma platserna tycker jag ska fyllas med en Skx och en klassisk Seiko femma.
Det Àr faktiskt en Seiko 5:a pÄvÀg. En grön rackare. Det Àr den jag omnÀmnde som vintagearen.. SKX ligger nÀra tillhands. En MAS 62:a likasÄ. En Willard SLA 033 Àr ju drömmen. TyvÀrr lite vÀl kostnadsdrivande i nulÀget för mig.

Seiko Astron SBXY065
JDM-modell
Titan "Diamond Shield"
Safirglas med AR
Enligt uppgift monterad i GS-fabriken 😊
41.4 mm
Dual-time
Radiosynk
Solar
Mikrojustering i spÀnnet

Första intrycket Ă€r att det Ă€r galet mycket klocka för pengen! 😍

IMG_3372.jpeg

Senast Àndrad:
Aldrig varit sÄ vÀrst förtjust i just dykare men pga en skön deal fick det bli ett spontaninköp pÄ en Seiko 5. Föll helt för bandet som Àr en lÀcker mesh. Efter en tid pÄ handleden kan jag glatt konstatera att dykare ocksÄ har sin plats i mitt klockintresse
IMG_0475.jpeg

Gillade inte den fĂ€rgade sekundvisaren, sĂ„ blev en SLA037 för min del. Men har börjat fĂ„ samma spöken trots att det hĂ€r var min grail och g-a-r-a-n-t-e-r-a-t skulle stanna 😅
image.jpg

Haha, ja alltsÄ jag Àr otroligt svag för blÄnerade visare, men slÄr slint i mig nÀr det Àr mÄlade och inte blÄnerade..

Urverket Àr pÄ Seiko vis, inget man skriver hem om direkt. Ligger vÀl 10-20 sekunder + per dag, sÄ typ inom spec. Men high-beat flyter fram fint och Àr ljuvligt att titta pÄ iaf :D
Nu var det hÀr ett litet tag sen, men jag Àr inte sÄ snabb!
Jag var lite förvÄnad att lÀsa att du har sÄ stor avvikelse pÄ din SLA037. Jag har sjÀlv en SLA039 och vad förstÄtt sÄ har vi likadana verk i dem, 8L55: https://monochrome-watches.com/seik...ilogy-sla037-sla039-sla041-introducing-price/

Jag har inte upplevt att jag haft sÄ stor avvikelse pÄ min, men bestÀmde mig för att göra ett test under en lite lÀngre period. Fredag 17 januari pÄ morgonen sÄ hade den legat oanvÀnd ett tag, sÄ jag vred upp och stÀllde efter min referens (GS kvarts, SBGX337). Sen bar jag den nÀstan varje dag under 15 dagar, men det var nÄn dag som den bara lÄg still. Vred inte upp den nÄgon gÄng under den hÀr perioden, utan det fick automatiken sköta.

Lördag den 1 februari pÄ morgon sÄ tog jag bilden nedan. Den var dÄ 80 s efter referensen, pÄ 15 dygn. Det ger alltsÄ -5,3 s/dygn.

tempImageAuIa9K.png

Jag fĂ„r be om ursĂ€kt för att vridringen inte sitter rĂ€tt pĂ„ SLA039, glömde kolla det innan jag tog bilden. 😊

Ja, den Àr inskickade pÄ kostnadsförslag nu pga avvikelsen samt att kronan kÀrvar lite vid uppvrid.

Kommer förhoppningsvis gĂ„ fint sen 😅

Tjena alla Seiko-kungar!

Ber om ursĂ€kt om jag Ă€r i fel trĂ„d för min frĂ„ga men; jag stĂ„r i begrepp att köpa min första lite dyrare klocka och har tĂ€nkt finansiera delvis med att sĂ€lja nĂ„gon/nĂ„gra jag har hemma. En av de Ă€r en Seiko Sarb035 och tĂ€nkte höra med er vad ni bedömer att vĂ€rdet ligger pĂ„? NĂ€r jag kollar pĂ„ internationella sajter som Chrono24 verkar de ligga runt 8-9 tkr medan jag har sett historik hĂ€r pĂ„ KS att de gĂ„tt för runt 4-5. Var tror ni att den ligger? Är troligtvis inte intresserad av att sĂ€lja om det ligger runt 4 tkr.

Tack!

Johan

Tillbaka
Topp