• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Mini samurai:en fÄr tjÀnstgöra en stund innan den Äker i marsdvala.
IMG_7957.jpeg

Tjena alla Seiko-kungar!

Ber om ursĂ€kt om jag Ă€r i fel trĂ„d för min frĂ„ga men; jag stĂ„r i begrepp att köpa min första lite dyrare klocka och har tĂ€nkt finansiera delvis med att sĂ€lja nĂ„gon/nĂ„gra jag har hemma. En av de Ă€r en Seiko Sarb035 och tĂ€nkte höra med er vad ni bedömer att vĂ€rdet ligger pĂ„? NĂ€r jag kollar pĂ„ internationella sajter som Chrono24 verkar de ligga runt 8-9 tkr medan jag har sett historik hĂ€r pĂ„ KS att de gĂ„tt för runt 4-5. Var tror ni att den ligger? Är troligtvis inte intresserad av att sĂ€lja om det ligger runt 4 tkr.

Tack!

Johan
LÀgg ut den pÄ Chrono24 dÄ. HÀr blir nog svÄrt att fÄ mer Àn 4-5K.

Jag ska inte lura dig heller.
Du fÄr sÀkert mer pÄ C24 Àn hÀr, men jag skulle inte rÀkna med de summor som stÄr dÀr.

Generellt lite lÀgre priser hÀr pÄ KS, men trevligare affÀrer att göra.
Kul nÀr man ser klockor man sjÀlv haft pÄ nya handleder och att de fortsatt Àr uppstattade.

Du fÄr sÀkert mer pÄ C24 Àn hÀr, men jag skulle inte rÀkna med de summor som stÄr dÀr.

Kul nÀr man ser klockor man sjÀlv haft pÄ nya handleder och att de fortsatt Àr uppstattade.
FÄr man verkligen mer pÄ C24? TÀnker pÄ provision, men ocksÄ den urusla valutavÀxlingen.

FÄr man verkligen mer pÄ C24? TÀnker pÄ provision, men ocksÄ den urusla valutavÀxlingen.
Det varierar sÀkert frÄn modell till modell, men om dessa ligger ute för 8-9 Àr vÀl 6-7 rimligt vilket Àr mer Àn 4-5 Àven efter avgifter.
Valuta borde vÀl gynna dig som sÀljare, eller finns det en vÀxlingsavgift som Àr orimlig?

Ja, svag krona gynnar svenska sÀljare. Men Chrono och banken har en ogynnsam valutakurs. Finns en bra sammanfattning/exempel i lÀnken.

HÄller helt med dig. Men behÄller den nog för tillfÀllen den passar till.
Tack för input!

Tillbaka
Topp