Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja den Àr bra fin
Innan Sarb017 försvann sĂ„ suktade mĂ„nga efter andra fĂ€rger / tavlor men kanske gjorde det breddade utbudet att spĂ€nningen med Alpinisten försvann. SĂ€rskilt stor var lĂ€ngtan efter en svart tavla men nĂ€r spb117 kom sĂ„ verkade den inte kunna motsvara den lĂ€ngtan? Men jag tycker att de flesta nya tavlorna Ă€r kanon var för sig och vore jag ute efter en ersĂ€ttare till min Sarb017 sĂ„ skulle jag nog bli nöjd med vilken som helst.Ăr spb201 alpinistfamiljens svarta fĂ„r? FĂ„r inte upp en trĂ€ff vid en sökning hĂ€r och skrivs generellt inte sĂ„ mycket om den modellen. Ăr det pga av debaklet med Spb199 som folk Ă€r lite extra aviga mot denna?
I vilket fall, har lÀnge varit kluven till alpinisten men sÄ igÄr, fick jag möjligheten att prova just ovan nÀmnd referens, och kanske kan det bli en alpinist ÀndÄ. Den kÀndes bara helt rÀtt i egen person, tror den mÄste upplevas och inte kommer till sin rÀtt pÄ bild.
NĂ„gon annan som gillar den referensen?
Ăven om jag inte har nĂ„gon mini sĂ„ mĂ„ste jag sĂ€ga att det Ă€r mkt som Ă€r bra med dessa. NĂ€tta mĂ„tt, inte sĂ„ tjocka som storebröderna, 6R35 verket som för de flesta gĂ„r mkt bra (har samma verk i en dykare), klarar 20 Bar! Och kan fĂ„s begagnad för under 5000:- ! Kommer kanske att köpa en sjĂ€lv om det kommer en tavla som passar in i resten av samlingen.Har nĂ„gra olika klockor, Seiko sport 5, orient ray2 och timex marlin. Ăr nu intresserad av att utöka samlingen med nĂ„got som kostar lite mer och har dĂ„ sneglat pĂ„ âbabyâ alpinist.
Vad har ni att sÀga om den? Fördelar/nackdelar? Eller har ni nÄgot att tips pÄ liknande ur under 10k?
Har den gröna, SPB155. Perfekt storlek (38 mm), 70 h gĂ„ngreserv, mĂ„ngsidig och helt ok lĂ€nk. Tryckta index/siffror Ă€r jag lite kluven till, men det Ă€r ju en smaksak. SpĂ€nnet pĂ„ lĂ€nken stĂ„r ut nĂ„got. Men överlag en toppenklocka som kĂ€nns rimligt prissatt.Har nĂ„gra olika klockor, Seiko sport 5, orient ray2 och timex marlin. Ăr nu intresserad av att utöka samlingen med nĂ„got som kostar lite mer och har dĂ„ sneglat pĂ„ âbabyâ alpinist.
Vad har ni att sÀga om den? Fördelar/nackdelar? Eller har ni nÄgot att tips pÄ liknande ur under 10k?
SARB017, bÀsta alpinisten.Lite dagdrömmeri med Sarb017
Riktigt fint band pÄ den dÀr. Watchgecko?Lite dagdrömmeri med Sarb017
Japp. Vintage Highley, rödbrun. RÀtt mkt stoppning sÄ det passar lite tjockare klockor.Riktigt fint band pÄ den dÀr. Watchgecko?
HÄller med! Jag har ett liknande i mörkbrunt, men tycker att det Àr lite stelt. Mjukar det till sig allteftersom?Japp. Vintage Highley, rödbrun. RÀtt mkt stoppning sÄ det passar lite tjockare klockor.
Ja det blir mjukare. Men det Àr ingen stoppning i Àndarna och 16 mm vid spÀnnet, sÄ det Àr mjukt pÄ rÀtta stÀllenaHÄller med! Jag har ett liknande i mörkbrunt, men tycker att det Àr lite stelt. Mjukar det till sig allteftersom?
Grymt bra val! Ălskar min!Idag hĂ€nde det. BestĂ€llde precis min första "dyra" klocka. Har det senaste 2 Ă„ren sneglat pĂ„ alpinisten och nĂ€r seiko lanserade de nygammla varianten föll jag totalt. SĂ„ nu bestĂ€llt en grĂ„ SPB243J. Galet vad glad man kan bli av lite klockkonsumtion! Nu Ă€r det bara att vĂ€nta pĂ„ att paketet kommer fram
Snygg matchning med bandet!Tick tock!
Snart tar vi helg