• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Snygg! Helt missat det slÀppet. Mina tankar gick omedelbart till en matchande guldlÀnk. Strapcode (miltat) har ju en del. Sedan sÄg jag en bild med ett superfine mesh...ingen fieldwatch lÀngre men smaskens.
Screenshot_20220531-224348.png
Har liknande i korgen nu hos watchwear 🙂
Lite grövre
https://watchwear.se/produkt/meshlank-guld/

Tittat lĂ€nge pĂ„ den "nya" Alpinisten. Gick och spontanköpte en spd209 för 4500 hos lokala AD (utan öppet köp i o m rea). Haft den hemma nu ett tag och Ă€r inte alls kompis med den. Den kĂ€nns alldeles för topphög. NĂ„gra tips pĂ„ nĂ„gon annan strap sĂ„ den kĂ€nns slimmare eller flippa som gĂ€ller? 😅

Tittat lĂ€nge pĂ„ den "nya" Alpinisten. Gick och spontanköpte en spd209 för 4500 hos lokala AD (utan öppet köp i o m rea). Haft den hemma nu ett tag och Ă€r inte alls kompis med den. Den kĂ€nns alldeles för topphög. NĂ„gra tips pĂ„ nĂ„gon annan strap sĂ„ den kĂ€nns slimmare eller flippa som gĂ€ller? 😅
Köpte likadan, och Àven om original-lÀdret med flip-spÀnnet inte upplevdes obekvÀmt, sÄ Àr det rÀtt stelt och jag tyckte ocksÄ den flöt lite ovanpÄ armen. Jag skaffade lÀnk (miltat), och nu kÀnns den fullÀndad för mig, och ligger plattare. Men vilket mjukare band som helst borde fÄ ner den lite, förutsatt att man kör rÀtt tajt och inte bilhandlarhÀng.

SPB209 och jag gĂ„r inte alls ihop efter bandbyte sĂ„ tĂ€nkte lĂ€gga ut till försĂ€ljning. Helt ny (frĂ„nsett anvĂ€nd i lĂ€genhet nĂ„gra timmar). Om nĂ„gon Ă€r intresserad dra ett PM. LĂ€gger ut annons ikvĂ€ll. Har inga referenser mer Ă€n @iko pĂ„ forumet sĂ„ antar F2F i SkĂ„ne som gĂ€ller 😊

Edit
Köpt pÄ StjÀrnurmakarna sÄ fulla garantier, ifyllt garantikort osv följer med.

NĂ€r man Ă€r pĂ„ promenad och regnet övergĂ„r till solsken 🙂
694EBD7C-6395-477A-AF26-199A4BFD025A.jpeg
Snygg klocka och Àr det dessutom den skÄnska slÀtten vi ser?!

Jag skrev tidigare att jag tÀnkte sÀlja min 209a eftersom det inte kÀndes rÀtt med lÀderremmen och kÀnslan överlag. Klockan Àr inte sÄld Àn sÄ tÀnkte jag testar med lite olika remmar. HÀr pÄ ett gummi frÄn Barton. Satan sÄn skillnad det gjorde. Klockan sitter grymt mycket bÀttre!

20220609_211252.jpg

Snygg klocka och Àr det dessutom den skÄnska slÀtten vi ser?!

Jag skrev tidigare att jag tÀnkte sÀlja min 209a eftersom det inte kÀndes rÀtt med lÀderremmen och kÀnslan överlag. Klockan Àr inte sÄld Àn sÄ tÀnkte jag testar med lite olika remmar. HÀr pÄ ett gummi frÄn Barton. Satan sÄn skillnad det gjorde. Klockan sitter grymt mycket bÀttre!

20220609_211252.jpg
Nej FjĂ€rĂ„s BrĂ€cka i Halland 🙂
Jag hade pÄ lÀdret den kom med i 1 minut sen Äkte det av.
HĂ„ller med andra band gör susen pĂ„ klockanđŸ„

Efter mĂ„nga om och men Ă€r jag Ă€ntligen kompis med min Alpinist. Fick hem nytt band frĂ„n Tid och Ting. Ska vĂ€l tillĂ€ggas jag gillar fĂ€rg, men tyckte kombinationen blev mycket bĂ€ttre Ă€n det svarta originallĂ€dret 😊
20220614_164143.jpg

Roligt med lite fĂ€rg pĂ„ handleden! MĂ„ste dock modda om denna tror jag. Är frĂ„n CNS och Ă€r inte helt genomtĂ€nkt. Är ett marine national. Lite för tight just nu. Men sambon gillade kombinationen iaf 😊
IMG_20220616_142715.jpg

IMG_20220616_142731.jpg
Snyggt! SjÀlv kör jag min pÄ grÄtt perlon, vilket den gör sig riktigt fint pÄ ocksÄ. Foto frÄn igÄr.
e324ac63-53ec-4b54-ae34-3deabb18bc06-jpeg.2078366

Tjusigt. Hur Àr perlon annars, bekvÀmt? Har aldrig testat faktiskt.
Spontant kĂ€nner jag kvaliteten Ă€r vĂ€ldigt betydande. Mitt första perlon kĂ€ndes mer som papper och kliade nĂ€stan nĂ€r man hade det pĂ„ sig. Jag köpte ett nyligen pĂ„ Watchwear och det Ă€r betydligt bĂ€ttre 👍

Tillbaka
Topp