Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăr inte de nya mest likt originalet av vad han sett? KĂ€nns som att datum och boettdiameter Ă€r det enda som skiljer. Eller Ă€r han fel ute? Tycks minnas att jag sett en alpinist frĂ„n 50-talet och den var vĂ€ldigt lik dessa.Nya alpinister. Börjar bli tröttsamt, finns över 15(?) alpinister pĂ„ marknaden nu.
Hur har det gÄtt? Dammar den fortfarande i lÄdan?Trillade dit pÄ en SPB201 pÄ impuls.
Den kÀndes ju sÄ bra dÀr i butiken, men vÀl hemma har inte samma magi infunnit sig. Ge den mer tid eller bita i det sura Àpplet och flippa den? Gillar den skarpt, men blir bara liggande dÀr i sin lÄda..
Testar att sÀlja den, ligger pÄ K&S nu.Hur har det gÄtt? Dammar den fortfarande i lÄdan?
Min favoriturtavla, !Ute pÄ tur.
Gott med lite slitage! Upp och ner pÄ Mount Fuiji ska ju sÀtta sin spÄr!
PÄ min sarb017 har röda fÀrgen pÄ kompassringen (N, NW och NE) blekts till en sandig/jordig omÀttad gulorange. Jag tycker inte att jag ser det pÄ andras exemplar, men det kanske finns nÄgon annan sarb017 hÀr pÄ KS som genomgÄtt samma transformation?
Jag kan ocksÄ poÀngtera att jag gillar det. Denna klockan var mitt första verkligt genomtÀnkta köp nÀr det begav sig för en Ätta-tio Är sedan, och den har levt ett hÄrt liv med mig sedan dess. Det Àr kul att den har sina repor och fadead kompassring.
SÄvitt jag förstÄr det sÄ servar inte urmakare dessa verk, utan sÀtter in nya. Det kanske finns undantag? Jag fick samma prisförslag, om jag minns rÀtt, hos klockmannen globen för ca 3 Är sedan. DÄ var det byte av urverk som det gÀllde.Vet ni om det finns nÄgon hÀr pÄ forumet man kan vÀnda sig till gÀllande service av en sarb017? StjÀrnurmakarna hÀr i Lund (ej AD sÄvitt jag vet) skulle ha 3500 kronor, vilket jag tycker Àr i överkant. NÄn som kÀnner nÄn som kÀnner nÄn?
Ja de Àr sÄdana, har diskuterats sedan flera Är. Men tanken bakom ringen Àr ju att man tar ut en riktning mot punkt i terrÀngen och sedan gÄr för att ett tag senare upprepa proceduren. DÄ har ju dessutom solen rört sig. Det spelar dÄ ingen roll att ringen rör sig lÀtt.Burit min nya Alpinist ett par timmar & mÀrker redan en grej som jag undrar över.. kronan för Kompassfunktionen Àr oerhört lÀttvriden & nu har jag mÀrkt att kompassen dessutom rör sig utan att jag vrider den. Ni som har koll, ska det verkligen vara sÄhÀr?
MÄnga tack för bra svar!Ja de Àr sÄdana, har diskuterats sedan flera Är. Men tanken bakom ringen Àr ju att man tar ut en riktning mot punkt i terrÀngen och sedan gÄr för att ett tag senare upprepa proceduren. DÄ har ju dessutom solen rört sig. Det spelar dÄ ingen roll att ringen rör sig lÀtt.
Snygg! Helt missat det slÀppet. Mina tankar gick omedelbart till en matchande guldlÀnk. Strapcode (miltat) har ju en del. Sedan sÄg jag en bild med ett superfine mesh...ingen fieldwatch lÀngre men smaskens.Fick hem en i guld idag
LÀdret den kom pÄ gillade jag ej och hade tyvÀr bara ett racing hemma.
Blev ju riktigt fin pÄ racinglÀdret med!Fick hem en i guld idag
LÀdret den kom pÄ gillade jag ej och hade tyvÀr bara ett racing hemma.
AbsolutBlev ju riktigt fin pÄ racinglÀdret med!