Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Verkar knepigt. Ăven om det inte Ă€r stöldgods, varför köpa en klocka dĂ€r nĂ„gon gjort sĂ„? HĂ„ll utkik pĂ„ köp & sĂ€lj sĂ„ kommer det nog nĂ„got bĂ€ttre snartKanske en generell frĂ„ga men det gĂ€ller en alpinist sĂ„ jag postar hĂ€r, tĂ€nkte köpa en baby alpinist och sĂ„g pĂ„ bilderna att man slipat bort allt pĂ„ undersidan av boetten, jag kan inte komma pĂ„ nĂ„gon annan anledning Ă€n att det möjligtvis Ă€r stöldgods? Vad tror ni?
Bild pÄ undersidan:
Kanske en generell frÄga men det gÀller en alpinist sÄ jag postar hÀr, tÀnkte köpa en baby alpinist och sÄg pÄ bilderna att man slipat bort allt pÄ undersidan av boetten, jag kan inte komma pÄ nÄgon annan anledning Àn att det möjligtvis Àr stöldgods? Vad tror ni?
Bild pÄ undersidan:
Weird, stĂ„r inga hemliga saker dĂ€r egentligen, stĂ„r vĂ€l caliber pĂ„ urverket och kan lista ut produktionsdatum, men det stĂ„r inget individuellt serienummer för varje klocka Ă€ndĂ„? Men hade som ovanstĂ„ende talare kikat pĂ„ en annan klocka, kan ju trots allt handla om stöldgods vilket Ă€r trist att uppmuntra, och om inte annat ser det trist ut och vittnar inte om en klocka man varit rĂ€dd om.Verkar knepigt. Ăven om det inte Ă€r stöldgods, varför köpa en klocka dĂ€r nĂ„gon gjort sĂ„? HĂ„ll utkik pĂ„ köp & sĂ€lj sĂ„ kommer det nog nĂ„got bĂ€ttre snart
Men blir nyfiken ÀndÄ, vart Àr den till salu?Ja det lutar helt klart Ät att inte köpa klockan. Jag upptÀckte inte detta förrÀn jag bad om fler bilder, det Àr ju inget man direkt kollar efter och i första omgÄngen fick jag inga bilder pÄ undersidan utan mer frÄn sidan av klockan. Har stÀllt frÄgan till sÀljaren och vÀntar pÄ svar..
Serienumret Àr vÀl ÀndÄ individuellt?Weird, stÄr inga hemliga saker dÀr egentligen, stÄr vÀl caliber pÄ urverket och kan lista ut produktionsdatum, men det stÄr inget individuellt serienummer för varje klocka ÀndÄ? Men hade som ovanstÄende talare kikat pÄ en annan klocka, kan ju trots allt handla om stöldgods vilket Àr trist att uppmuntra, och om inte annat ser det trist ut och vittnar inte om en klocka man varit rÀdd om.
Ăr det verkligen det? Har vĂ€l 6 siffror pĂ„ baksidan, varav de tvĂ„ första indikerar tillverkningsĂ„r och datum, dĂ„ har vi bara 4 siffror kvar och det kĂ€nns snĂ„lt för att fĂ„ ihop ett individuellt serienummer för varje klocka? Ăr tidig mĂ„ndagmorgon, men jag fĂ„r inte ihop hur det skulle vara möjligt i min hjĂ€rnaSerienumret Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ individuellt?
Kan vĂ€l vara rimligt att dom inte tillverkar mer Ă€n 9999 exemplar per modell och mĂ„nad?Ăr det verkligen det? Har vĂ€l 6 siffror pĂ„ baksidan, varav de tvĂ„ första indikerar tillverkningsĂ„r och datum, dĂ„ har vi bara 4 siffror kvar och det kĂ€nns snĂ„lt för att fĂ„ ihop ett individuellt serienummer för varje klocka? Ăr tidig mĂ„ndagmorgon, men jag fĂ„r inte ihop hur det skulle vara möjligt i min hjĂ€rna
Hehe, jo du kanske har helt rÀtt.Kan vÀl vara rimligt att dom inte tillverkar mer Àn 9999 exemplar per modell och mÄnad?
NÄgon har gjort en klocka osÀljbar av nÄgon obegriplig anledning. Finns ingen anledning att köpa den.Kanske en generell frÄga men det gÀller en alpinist sÄ jag postar hÀr, tÀnkte köpa en baby alpinist och sÄg pÄ bilderna att man slipat bort allt pÄ undersidan av boetten, jag kan inte komma pÄ nÄgon annan anledning Àn att det möjligtvis Àr stöldgods? Vad tror ni?
Hur upplever du tjockleken pÄ denna kontra ex vanliga alpinisten (eller annan klocka för den delen)?+2.3s /dag under inledande 10 dagarna Àr klart godkÀnt av detta 6R54. Betydligt bÀttre Àn min erfarenhet av div 6R35.
Inget jag reagerat pĂ„ alls faktiskt. Ăger en SPB119 ocksĂ„ och de bĂ€rs likadant.Hur upplever du tjockleken pĂ„ denna kontra ex vanliga alpinisten (eller annan klocka för den delen)?
Snyggt armband! Kommer du ihÄg var du har köpt det?InstÀmmer! God jul alla Alpinister!
Det dÀr Àr en graal helt klart. HAQ, perpetual calendar och GMT. Dock omöjliga att fÄ tag i till ett vettigt pris. Jag har spanat till och frÄn i tio Är Förmodligen Àr jag för snÄl.Varför ha en nÀr man kan ha tvÄ
Det dÀr Àr en graal helt klart. HAQ, perpetual calendar och GMT. Dock omöjliga att fÄ tag i till ett vettigt pris. Jag har spanat till och frÄn i tio Är Förmodligen Àr jag för snÄl.
Om Seiko Ă€ndĂ„ gjort nĂ„gra andra modeller med samma urverk som inte vore klockornas motsvarighet till Bofillâs bĂ„ge. Alla jag sett med det verket utom en modell fĂ„r TAG link att se ut som en mĂ€sterlig design.
Grymt! Tack för tipsen. Det finns i alla fall en del modeller som inte Àr tempel till postmodernistisk design ;-)Om du Àr intresserad av urverket i sig finns det nÄgra modeller som inte kostar allt för mycket Ànnu, t.ex. SBCJ025, SBCJ027 mfl
Finns en rÀt bra lista hÀr:
SĂ„ fin! Vad Ă€r det för modell? Ăr det ett "limited" slĂ€pp?BestĂ€llde vid release och en dryg mĂ„nad senare var den framme, tavlan Ă€r verkligen speciell och fĂ€rg-combon funkar bra. Bandet Ă€r som vanligt allt för segt för att man ska orka bĂ€ra in det.