jurassicjay
Basic
Ăr det sarg-lĂ€nken?Andra dagen i rad efter lĂ€nken Ă„kte pĂ„.
KÀnns som en helt annan klocka utan lÀdret, verkligen kul att variera Alpinisten med lÀnk.
Ping @Feffe , supernöjd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăr det sarg-lĂ€nken?Andra dagen i rad efter lĂ€nken Ă„kte pĂ„.
KÀnns som en helt annan klocka utan lÀdret, verkligen kul att variera Alpinisten med lÀnk.
Ping @Feffe , supernöjd
Det Ă€r en Geckota lĂ€nk med hidden clasp, sitter förvĂ„nansvĂ€rt bra mĂ„ste jag sĂ€ga. Aningen rasslig men finishen Ă€r top-notch med tanke pĂ„ vad de kostar.Ăr det sarg-lĂ€nken?
SÄ rÀtt pÄ brunt perlon!StÄr och funderar pÄ hur mÄnga timmar jag stirrat in i denna tavlan.
Tycker ocksÄ det passar bra, sen Àr ju perlon vÀldigt bekvÀmt att bÀra!SÄ rÀtt pÄ brunt perlon!
Perlon har dock den fula ovanan att lÀtt repa baksidan av boetten. Annars hÄller jag med om att det Àr snyggt!Tycker ocksÄ det passar bra, sen Àr ju perlon vÀldigt bekvÀmt att bÀra!
Battle scars Àr charmigt!Perlon har dock den fula ovanan att lÀtt repa baksidan av boetten. Annars hÄller jag med om att det Àr snyggt!
Fy vad kul att höra! Ser riktigt bra ut MisstÀnker att min kommer anlÀnda idag.... Jobbet kan inte sluta tidigt nog...Superoyster frÄn Strapcode kom igÄr. Monterade innan jag gick till jobbet. Min initiala reaktion Àr "fan va bra!"
Det kĂ€nns som att de hela tiden jobbar med produktutvecklingen sĂ„ att lĂ€nkarna ska vara dĂ„ bekvĂ€ma som möjligt att hĂ„lls pĂ„ med. Ny typ av skruv, vilket Ă€r bekvĂ€mt. Den nya har gĂ€ngorna i skallen, sitter som berget kĂ€nns det som. ĂndlĂ€nkarna Ă€r ocksĂ„ skruvade, vilket innebĂ€r mindre pill med springbars. De har Ă€ven rejĂ€la gropar pĂ„ undersidan, vilket gör det lĂ€tta att montera pĂ„ klockan. Finishen Ă€r över lag god, men inte lyxig. Jag valde det enklaste spĂ€nnet, dĂ„ jag ville ha sĂ„ liten profil som möjligt. Det kĂ€nns gediget och Ă€r snyggt. Sex hĂ„l för finjustering gör att det gĂ„r att fĂ„ lĂ€nken att sitta precis som man vill.
3D effekten pÄ ÀndlÀnken. Dvs den upphöjda mittdelen, lirar bra med bandhornens utformning. Klockan bÀrs betydligt större med lÀnken. Plötsligt kÀnns bandhornen ganska lÄnga.
Sammanfattningsvis en bra och snygg lÀnk som höjer klockans look.
Det Àr rejÀla spÀnnen pÄ dom dÀr. Hur bygger det pÄ höjden?Superoyster frÄn Strapcode kom igÄr. Monterade innan jag gick till jobbet. Min initiala reaktion Àr "fan va bra!"
Det kĂ€nns som att de hela tiden jobbar med produktutvecklingen sĂ„ att lĂ€nkarna ska vara dĂ„ bekvĂ€ma som möjligt att hĂ„lls pĂ„ med. Ny typ av skruv, vilket Ă€r bekvĂ€mt. Den nya har gĂ€ngorna i skallen, sitter som berget kĂ€nns det som. ĂndlĂ€nkarna Ă€r ocksĂ„ skruvade, vilket innebĂ€r mindre pill med springbars. De har Ă€ven rejĂ€la gropar pĂ„ undersidan, vilket gör det lĂ€tta att montera pĂ„ klockan. Finishen Ă€r över lag god, men inte lyxig. Jag valde det enklaste spĂ€nnet, dĂ„ jag ville ha sĂ„ liten profil som möjligt. Det kĂ€nns gediget och Ă€r snyggt. Sex hĂ„l för finjustering gör att det gĂ„r att fĂ„ lĂ€nken att sitta precis som man vill.
3D effekten pÄ ÀndlÀnken. Dvs den upphöjda mittdelen, lirar bra med bandhornens utformning. Klockan bÀrs betydligt större med lÀnken. Plötsligt kÀnns bandhornen ganska lÄnga.
Perfekt!Superoyster frÄn Strapcode kom igÄr. Monterade innan jag gick till jobbet. Min initiala reaktion Àr "fan va bra!"
SpÀnnande vÀrre. Blir kul att se om du ocksÄ gillart..Fy vad kul att höra! Ser riktigt bra ut MisstÀnker att min kommer anlÀnda idag.... Jobbet kan inte sluta tidigt nog...
Inte mer Ă€n nĂ„got annat. Det Ă€r mest handleden som Ă€r klen. Ăr nog ungefĂ€r lika högt som tvĂ„ lĂ€nkbitar ovanpĂ„ varandra, bygeln under medrĂ€knad.Det Ă€r rejĂ€la spĂ€nnen pĂ„ dom dĂ€r. Hur bygger det pĂ„ höjden?
Riktigt grymt, men beads of rice skulle nog vara bÀttre...Perfekt!
LĂ€nken smalnar av till 18, men spĂ€nnet Ă€r sĂ€kert 20mm. Det bygger ju pĂ„ sidan av lĂ€nkbitarna.Ăr den 20mm över spĂ€nnet?
Jag Àr en aning avis. Min gick ca -8 i början men nu gÄr den -15.Hur gÄr era alpinister? Min gÄr löjligt bra, tillsammas med min Tag Aquaracer den exaktaste klockan jag haft. MÀtte upp den över en mÄnad bÄde buren och liggande horisontellt, ca 37 dygn och ligger pÄ +0,8sek/dygn.
Har nu mÀtt i en vecka, liggandes horisontellt med tavlan upp och ligger pÄ +0,5sek/dygn!
Hur gÄr era alpinister? Min gÄr löjligt bra, tillsammas med min Tag Aquaracer den exaktaste klockan jag haft. MÀtte upp den över en mÄnad bÄde buren och liggande horisontellt, ca 37 dygn och ligger pÄ +0,8sek/dygn.
Har nu mÀtt i en vecka, liggandes horisontellt med tavlan upp och ligger pÄ +0,5sek/dygn!
Aj fan, -15 Àr inte roligt, men ligger vÀl precis inom spec?Jag Àr en aning avis. Min gick ca -8 i början men nu gÄr den -15.
Jag hade inte lĂ€mnat in den, +10 Ă€r ju ok iaf.Avis. Min gĂ„r stadigt +10-12/dygn. Ăr rĂ€tt sugen pĂ„ att rucka den och se hur exakt den kan bli. Har dock ingen timegrapher och anser det inte riktigt vĂ€rt att lĂ€mna till urmakare för att fĂ„ det mer precist. Eller sĂ„ testar man bara sjĂ€lv, gĂ„r det Ă„t helvete sĂ„ fĂ„r man vĂ€l lĂ€mna in den och förhoppningsvis fĂ„r tillbaka den mer exakt Ă€n innan.
Det lĂ„ter en del nĂ€r rotorn snurrar pĂ„ min. Var samma pĂ„ min sdgm003. Ăr vĂ€l sĂ„ pĂ„ 6R15 verket.Skramlar era Alpinister mycket? Jag har en ny och en beggad och de lĂ„ter olika mycket men Ă€r Ă€ndĂ„ bĂ„da tvĂ„ högljudda. Den anvĂ€nda lĂ„ter liite mindre. Eller Ă€r det de olika rösterna i pallet som spökar?
Skramlar era Alpinister mycket? Jag har en ny och en beggad och de lÄter olika mycket men Àr ÀndÄ bÄda tvÄ högljudda. Den anvÀnda lÄter liite mindre. Eller Àr det de olika rösterna i pallet som spökar?