jurassicjay
Basic
Du har alldeles för mÄnga lÀnkar. SÀlj en till mig!ibland Àr det svÄrt att vÀlja...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Du har alldeles för mÄnga lÀnkar. SÀlj en till mig!ibland Àr det svÄrt att vÀlja...
LÄter spÀnnande! RÀknar med att nÄgon testar och lÀgger upp resultatet.Undrar om det var hÀr eller nÄn annanstans jag lÀste om nÄn som hade tagit bort lagret med lack pÄ bandet med bensin (aceton?) och att det blev rÀtt ok efter det. Lite mer rugged men defintivt smidigare. NÄn som testat?
SĂ„ himla fin . Grattis
Donât you just love the smell of... originalband in the morning. Mmmm!
Hur mĂ„nga grader och minuter? Ăver/undervĂ€rme eller varmluftsugn? Salt, peppar?Donât you just love the smell of... originalband in the morning. Mmmm!
à terstÄr att sÀtta bandet pÄ klockan. FÄr nog ta det imorgon. Fullt upp idag. Men jag Äterkommer.Hahaaaaa! Underbart! InvÀntar utlÄtande.
Körde full patte, 250 grader pĂ„ grill. Syltsocker och en knivsudd sambal oelek enligt mormors gamla recept.Hur mĂ„nga grader och minuter? Ăver/undervĂ€rme eller varmluftsugn? Salt, peppar?
Ahhh! Bandsylt med sting! Det strÀva kommer frÄn bandet i sig, lite beska precis som engelsk marmelad.Körde full patte, 250 grader pÄ grill. Syltsocker och en knivsudd sambal oelek enligt mormors gamla recept.
(Eller 50 grader nÄgra minuter och lÀmnade det sedan att ligga enligt bilden över natten.)
Det Àr inte bara vi som plÄgas av SARBen..
DÄ sÄ. SlÀngde pÄ bandet nu. Det Àr fortfarande stelt som tusan, tÀnk hockeysarg. Det som blev bÀttre Àr att bandet numera har lite rundare utgÄngsposition. Det fÄr sitta pÄ nÄgra dagar sÄ fÄr jag se om det mjukar upp sig nÄgot.Hahaaaaa! Underbart! InvÀntar utlÄtande.
Jo, och det kan sÀkert hjÀlpa till men för att fÄ det följsamt gÀller nog bara att bÀra det.Finns det inte nÄt lÀderbalsam eller ngt liknande man kan applicera? SkokrÀm?
Verkar som att hans klockor Àr rÀtt sÀkra Àven utan "anti chock". Uppenbarligen skyddar han sina klockor frÄn slag med sitt eget huvud.Haha han Àr ju helt tokig. Han mÄste ha blandat ihop Alpinisten med en exp2 eller en RO...
LÀder och oyster pÄ den Àr grymt men, som han kommer fram till i slutet, jubilee och i synnerhet two tone pÄ den = dregel x100
LÀder och oyster pÄ den Àr grymt men, som han kommer fram till i slutet, jubilee och i synnerhet two tone pÄ den = dregel x100
WatchGecko https://www.watchgecko.com/geckota-super-jubilee-watch-strap.php Dock ocksÄ out of stock...Men var fÄr man tag pÄ ett jubilee som passar? Inte sÄ hemma pÄ lÀnkar... PÄ strapcode Àr ju alla till Alpinisten slut.
Ingen bild?Fick min Alpinist i posten igĂ„r. Va osĂ€ker vad jag tyckte om den men bestĂ€mde mig för att prova eftersom tjejen rĂ„kade se att jag va inne och klocksurfade och fick se klockan och tyckte den va ursnygg. Första intrycket Ă€r framförallt att den bĂ€r sig I stort sett identiskt med SARB033 (klockhusen Ă€r I grunden nĂ€stan identintiska) förutom att den Ă€r nĂ„got tyngre vilket inte Ă€r konstigt med tanke pĂ„ den extra hĂ„rdvaran med screwdown crown och dessutom extra krona samt solid case back. Va osĂ€ker pĂ„ den gröna fĂ€rgen men tycker den passer mina klĂ€der vĂ€l - (jeans och gammal sliten barbourjacka). Har den pĂ„ grönt tygstrap vilket ser bra ut tycker jag sjĂ€lv. Enda kritiken Ă€r vĂ€l att jag den hade varit mer anvĂ€ndbar om den roterande ringen kunde ange en annan tidszon istĂ€llet för kompass samt att den hade varit lĂ„sbar men hade ju blivit en annan klocka. Ăr nöjd med köpet och kommer absolut bli vĂ€l anvĂ€nd under vintern.
Visst ursÀkta blev lite vÀl utzoomat..fÄr öva pÄ att ta klockbilderIngen bild?