• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Wierd! Vad var det som inte klaffade? Beror vÀl kanske pÄ att boetten pÄ din daytonaklon inte ser ut som Gmt/sub. Fint att du försökte i alla fall! Men en Am-lÀnk till en sub eller gmt borde funka. Jag bestÀller nog en ikvÀll sÄ fÄr vi se. LÀr vÀl ta ett par veckor, men men..
Strapcode har ju slut.. igen..

Jag lyckades helt enkelt inte fÄ pinnen pÄ plats i hÄlen.

Lite off topic kanske... Kan ta bort om det Àr opassande.

Jag tar sÄ mÄnga bilder pÄ min kÀra Alpinist sÄ jag tÀnkte att det skulle vara kul att ha nÄgonstans att dumpa dem. Om nÄgon finns pÄ Instagram och har lust att kika pÄ en massa överredigerade bilder (en del med mobilkamera, andra med med seriösa grejer) och kÀnner för att följa sÄ följer jag tillbaka om det Àr klockrelaterat :) Lyckades fixa ett ganska bra namn :D

Screenshot_20171210-220111.png

Det Àr vÀl allmÀnt kÀnt att tomten som vi "kÀnner honom" Àr coca colas alster. Innan detta kunde man fÄ honom i flera dystra fÀrger. Men aldrig vintergrönblÄ dock.
Spot on! Sarben Àr en riktig julklocka. Och vÄrklocka! Och sommarklocka...

Jag börjar ge upp drömmen att fÄ sÀtta Alpinisten pÄ jubilee... Att det ska vara sÄ svÄrt att hitta en lÀnk. FÄr jag inte tag pÄ ett innan sommaren kanske klockan fÄr gÄ vidare :(

Sluta inte att drömma och hoppas! Det slÄr in förr eller senare. För mig hÀnde det idag. Julen Àr undrens tid ju.
God jul alpinist- vÀnner!

Bilagor

• IMG_20171214_204330.jpg
    IMG_20171214_204330.jpg
    162.8 KB · Visningar: 62
Ok!
För alla er som vill ha er alpinist pÄ lÀnk men kanske inte vill köpa det dyra originalet eller inte fÄtt tag pÄ en Strapcode. Detta Àr en generisk oysterlÀnk till sub/gmt/datejust med HEL (2-300kr). Inte perfekt men good enough för att vara en snÄllösning om du frÄgar mig. Det jag kan anmÀrka pÄ Àr att stÄlet pÄ boetten Àr lite ljusare Àn lÀnken samt att lÄset Àr rÀtt rangligt och vasst, fast det tÀnker jag försöka slipa till sjÀlv. So, there you have it!

6CA5FEFF-4E66-468B-975C-77BE8DE7147C.jpeg
3F681A8E-0409-4FFE-8D39-DF4B3D05500D.jpeg
49E8CE9B-0D83-4D34-900F-B730FC07FB4E.jpeg

SÄdÀr, nu har man gÄtt och blivit med Alpinist. MÄste sÀga att jag aldrig har blivit sÄ kÀr i en klocka sÄ snabbt som med denna. Det medföljande bandet byttes dock snabbt ut mot ett nyköpt lÀder frÄn @hook dÄ det förstnÀmnda var stelare Àn en pinne i min mening inte sÀrskilt snyggt.
IMG_20171222_084516.jpg

SÄdÀr, nu har man gÄtt och blivit med Alpinist. MÄste sÀga att jag aldrig har blivit sÄ kÀr i en klocka sÄ snabbt som med denna. Det medföljande bandet byttes dock snabbt ut mot ett nyköpt lÀder frÄn @hook dÄ det förstnÀmnda var stelare Àn en pinne i min mening inte sÀrskilt snyggt.
IMG_20171222_084516.jpg
Julklapp till mig sjÀlv. Som de flesta redan sagt, medföljande band inte toppen, pallade 5 min, sen nytt band. Men supernöjd med klockan.
Önskar alla en Kul Jul!
4C65E8A6-7BA6-4C4E-84E0-99788A6EE044.jpeg
Grattis till inköpen och god jul pÄ alla er alpinist- plÄgade!

Har precis lagt en bestÀllning pÄ en Alpinist och letar runt efter lÀnkar men tycker "finlÀnkarna" för 1k Àr lite mastigt. Har sÀkert avhandlats hÀr i trÄden förr;
Men vilka andra seiko-lÀnkarIÀndlÀnkar kan passa? Funkar tex lÀnken till SARB035? Tar tacksamt emot tips :)

Har precis lagt en bestÀllning pÄ en Alpinist och letar runt efter lÀnkar men tycker "finlÀnkarna" för 1k Àr lite mastigt. Har sÀkert avhandlats hÀr i trÄden förr;
Men vilka andra seiko-lÀnkarIÀndlÀnkar kan passa? Funkar tex lÀnken till SARB035? Tar tacksamt emot tips :)

AM-LÀnkar avsedda till Rolex gmt, datejust, sub ska ocksÄ funka. Kan personligen voucha för gmt och datejust!

LÀnken till Sarb035 funkar inte, hÄlbilden Àr inte samma.
Men du har fÄtt bra tips sÄ du kommer hitta en bra lÀnk :)

Tillbaka
Topp