• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

20171108_211233.jpg
ibland Àr det svÄrt att vÀlja...

NÀr vi Àr inne och snackar band/lÀnkar tÀnkte jag passa pÄ att frÄga vilka lÀnkar ni rekommenderar?
Sarx har nÀmnts, nÄgon som sitter pÄ info vart man hittar den?
Andra förslag pÄ passande lÀnkar, lÀder och band Àr vÀlkomnande. ;)
https://www.strapcode.com/store/20m...p-button-double-lock-p-4946.html#.WgNnsWko9PA

Look no further! Älskar denna lĂ€nk och om jag inte misstar mig Ă€r den nĂ„gra hundralappar billigare Ă€n bĂ„de SARX- och orginallĂ€nk.
LRM_EXPORT_20171005_172346.jpg

https://www.strapcode.com/store/20m...p-button-double-lock-p-4946.html#.WgNnsWko9PA

Look no further! Älskar denna lĂ€nk och om jag inte misstar mig Ă€r den nĂ„gra hundralappar billigare Ă€n bĂ„de SARX- och orginallĂ€nk.
LRM_EXPORT_20171005_172346.jpg

Trevlig lÀnk, Àven ovanstÄende frÄn @Mau86. Kan bara instÀmma med @Ur-snygg "Ilandsproblem delux" ;).

BestÀllde just hem en pilotlÀnk, kanske funkar kanske inte, dör inte nyfiken i alla fall.

Den hÀr har jag fÄtt i present.. min kÀra mor köpte den i butik i Tokyo nÀr hon var dÀr pÄ jobb. Den Àr anvÀnd sedan maj i Är.
Jag har med tiden insett att den kom med fel box, hur nu detta gÄr till. Manualer och stÀmplat cert och alla smÄ etiketter som ska vara med finns, men boxen Àr fel. Sedan tycker jag att gravyren pÄ boettlocket Àr svagare/grundare Àn andra jag sett bild pÄ. Att den skulle vara fejk kÀnns vÀl mer eller mindre uteslutet, dÄ det verkar korkat att göra en kopia pÄ nÄgot som redan Àr sÄ pass billigt. Eller?
Posta gÀrna en bild pÄ ditt boettlock för jÀmförelse! (Ja, jag vet att boettlocket ser helt misshandlat ut och jag kan inte fatt hur det har blivit sÄ.)
Jay
C63D0213-8E68-4055-93B0-2307E9E6B973.jpeg
49038317-1F32-45C6-B224-DD2A531B60EC.jpeg

Att den skulle vara fejk kÀnns vÀl mer eller mindre uteslutet, dÄ det verkar korkat att göra en kopia pÄ nÄgot som redan Àr sÄ pass billigt. Eller?
Jag sÀger inget om din klocka. Men kan nÄgot kopieras sÄ har det sÀkert kopierats..

https://www.marketwatch.com/story/cheap-fakes-10-ordinary-items-now-counterfeited-1322607984784

Till och med företag kan kopieras:
https://mobile.nytimes.com/2006/05/01/technology/01pirate.html

Den hÀr har jag fÄtt i present.. min kÀra mor köpte den i butik i Tokyo nÀr hon var dÀr pÄ jobb. Den Àr anvÀnd sedan maj i Är.
Jag har med tiden insett att den kom med fel box, hur nu detta gÄr till. Manualer och stÀmplat cert och alla smÄ etiketter som ska vara med finns, men boxen Àr fel. Sedan tycker jag att gravyren pÄ boettlocket Àr svagare/grundare Àn andra jag sett bild pÄ. Att den skulle vara fejk kÀnns vÀl mer eller mindre uteslutet, dÄ det verkar korkat att göra en kopia pÄ nÄgot som redan Àr sÄ pass billigt. Eller?
Posta gÀrna en bild pÄ ditt boettlock för jÀmförelse! (Ja, jag vet att boettlocket ser helt misshandlat ut och jag kan inte fatt hur det har blivit sÄ.)
Jay
C63D0213-8E68-4055-93B0-2307E9E6B973.jpeg
49038317-1F32-45C6-B224-DD2A531B60EC.jpeg
Hur ser framsidan ut? En bild pÄ den bredbvid en Àkta kanske kan avslöja nÄgot?Att baksidan ser anfrÀtt ut kanske beror pÄ Älder (i kombo med Japanska safter frÄn en sumo som burit den). Antar att klockan köptes begagnad? Kanske skulle öppna klockan och kolla urverket?

Jag sÀger inget om din klocka. Men kan nÄgot kopieras sÄ har det sÀkert kopierats..

https://www.marketwatch.com/story/cheap-fakes-10-ordinary-items-now-counterfeited-1322607984784

Till och med företag kan kopieras:
https://mobile.nytimes.com/2006/05/01/technology/01pirate.html

Absolut. Det Àr sjÀlvklart. TÀnker bara att detta mÄste vara förhÄllandevis dyrt att kopiera relativt försÀljningspriset..

Hur ser framsidan ut? En bild pÄ den bredbvid en Àkta kanske kan avslöja nÄgot?Att baksidan ser anfrÀtt ut kanske beror pÄ Älder (i kombo med Japanska safter frÄn en sumo som burit den). Antar att klockan köptes begagnad? Kanske skulle öppna klockan och kolla urverket?

Nej den Àr ny och enligt serienumret tillverkad mars -16, sÄ den borde inte vara nersliten.. Försökte öppna med gick inte med min skrÀpöppnare frÄn classe, ska köpa en jaxa och se efter! Tavlan och krona etc ser bra ut i mina ögon.

676F0C3D-EB3A-48E1-9FC2-16391625F462.jpeg
B01FFC68-106C-4954-ADC8-D771EE5EFBE3.jpeg

BC149CAE-E8C0-4A0C-9EC2-42BAE5DF73D6.jpeg

Bilagor

• 6215AD23-7EBF-4A77-A41D-89844DFBC179.jpeg
    6215AD23-7EBF-4A77-A41D-89844DFBC179.jpeg
    263.2 KB · Visningar: 10
Absolut. Det Àr sjÀlvklart. TÀnker bara att detta mÄste vara förhÄllandevis dyrt att kopiera relativt försÀljningspriset..

Nej den Àr ny och enligt serienumret tillverkad mars -16, sÄ den borde inte vara nersliten.. Försökte öppna med gick inte med min skrÀpöppnare frÄn classe, ska köpa en jaxa och se efter! Tavlan och krona etc ser bra ut i mina ögon.

676F0C3D-EB3A-48E1-9FC2-16391625F462.jpeg
B01FFC68-106C-4954-ADC8-D771EE5EFBE3.jpeg

BC149CAE-E8C0-4A0C-9EC2-42BAE5DF73D6.jpeg
Skulle snarare gissa pÄ att nÄgot gÄtt fel vid tillverkning av boettlocket. Inget annat ser knas ut vad jag kan se sÄ jag tror inte du behöver oroa dig för fake.

Är kompassen lite lös sĂ„ att den ibland rör pĂ„ sig av sig sjĂ€lvt?
Rasslar urverket sÄ mycket att man blir orolig?
Är orginalarmbanbandet sĂ„ styvt att det knappt gĂ„r att böja runt handleden?

Om svaret pÄ ovanstÄende frÄgor Àr ja sÄ Àr din Alpinist troligen Àkta :D

SkÀmt Äsido, det Àr en en underbar klocka!

;)
Grönt mocka pÄ samtidigt som jag försöker mjuka upp originalbandet (dÀrav mystisk handposition).
image.jpg

Edit: Glömde ”trevlig helg!”
Varför mjuka upp originalbandet? Ser för taskigt ut och Àr otroligt obekvÀmt sÄ lÄt det ligga i lÄdan och njut av band som faktiskt gör klockan fördel istÀllet ;)

Undrar om det var hÀr eller nÄn annanstans jag lÀste om nÄn som hade tagit bort lagret med lack pÄ bandet med bensin (aceton?) och att det blev rÀtt ok efter det. Lite mer rugged men defintivt smidigare. NÄn som testat?

Tillbaka
Topp