• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

I vÀntan pÄ StrapCode ... testade en rasslig knappt oanvÀnd Kina-lÀnk jag köpte nÄn gÄng men som inte passade den klockan den var tÀnkt för.
Gick ju att montera, men ... nja.

B99B73D8-A65A-4377-8124-E77339A97DFA.jpeg

CD5ACB13-1FF1-47DE-AFD2-F903B15766B6.jpeg

5478DFDD-18F2-415A-AA4D-0A186C5B2940.jpeg

Blev inte mer Àn ett wristshot. Sen fick Feskarns utmÀrkta canvas ta över igen. :)
3AFFC298-5762-4C8C-B5A0-01A532BABAC3.jpeg

Undra om den dÀr lÀnken kan tÀnkas passa min skx025 o_O

Alpinisten gör sig bra pÄ perlon! Och att perlon sliter pÄ boetter Àr en myt. Vad som egentligen sliter Àr smuts som fastnar i perlonvÀven som sliter. Bara du tvÀttar bandet lite dÄ och dÄ borde det inte vara nÄn som helst fara. Gamla vintageklockor med perlonÀrr har fÄtt det genom att man burit klockan utan att göra rent bandet i sÄdÀr 10-20-30 Är.

Ah, lÄter faktiskt helt rimligt. Blir nog ett perlonband som fÄr anvÀndas lite pÄ prov under observation. Vore ju synd om man repade sin kÀra alpinist.

NĂ„n har postat bild pĂ„ denna klocka med lĂ€derband och viklĂ„s vilket helt klart skapade en ”vill ha” kĂ€nsla! Vart kan man köpa sĂ„nt som passar?

Snyggt! Vilket jubilee Àr det dÀr?

WatchGecko.
Var lite skeptisk till en början iomed det lÄga priset och icke solida ÀndlÀnkar, men summasummarum Àr jag mycket nöjd!:) urmakarn som hjÀlpte mig svor dock lite över att den var knepig att montera, men slutet gott allting gott. Han blev ocksÄ pÄtagligt plÄgad av Alpinistens skönhet och stÀllde mycket frÄgor om vart jag hade köpt den osv.

Tillbaka
Topp