• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Blir two tone lÀnk för min del idag...
IMG_20180120_111326.jpg
Tjusigt, var har du köpt lÀnken?

Tjusigt, var har du köpt lÀnken?
Tackar! För min del kÀnns jubilee som klockren matchning till alpinisten (men det Àr gött med mÄnga andra typer med). Gillar den lite blingiga kÀnslan. I synnerhet tycker jag att guldet i two tone fÄngar upp guldet i tavlan pÄ ett smakligt sÀtt. LÀnken Àr köpt hÀr pÄ forumet. Det Àr en relativt enkel och rasslig originallÀnk frÄn seiko. Vet ej vilken klocka den ursprungligen tillverkades för. Passformen Àr, i mitt tycke, tillrÀckligt bra. Kolla traderaauktioner dÀr hÀnder det att de ligger.

Tackar! För min del kÀnns jubilee som klockren matchning till alpinisten (men det Àr gött med mÄnga andra typer med). Gillar den lite blingiga kÀnslan. I synnerhet tycker jag att guldet i two tone fÄngar upp guldet i tavlan pÄ ett smakligt sÀtt. LÀnken Àr köpt hÀr pÄ forumet. Det Àr en relativt enkel och rasslig originallÀnk frÄn seiko. Vet ej vilken klocka den ursprungligen tillverkades för. Passformen Àr, i mitt tycke, tillrÀckligt bra. Kolla traderaauktioner dÀr hÀnder det att de ligger.
Guldet i tavlan var ordet, tack för tipset.

Behöver lite hjÀlp gÀllande min nya Alpinist!
BestÀllde hem en ny SARB017 frÄn Japan & nÀr jag öppnade paketet var det nÄgot som kÀndes off. Den gav ifrÄn sig ett mÀrkligt rasslande ljud nÀr man "knackar" pÄ den. Visst att rotorn lÄter nÀr den vrider upp urverket, men aldrig vart med om detta tidigare & dÀrför ber jag om rÄd. NÄgon som vet vad det kan vara? :(

Behöver lite hjÀlp gÀllande min nya Alpinist!
BestÀllde hem en ny SARB017 frÄn Japan & nÀr jag öppnade paketet var det nÄgot som kÀndes off. Den gav ifrÄn sig ett mÀrkligt rasslande ljud nÀr man "knackar" pÄ den. Visst att rotorn lÄter nÀr den vrider upp urverket, men aldrig vart med om detta tidigare & dÀrför ber jag om rÄd. NÄgon som vet vad det kan vara? :(
Inga konstigheter! Den lÄter sÄ. Alla lÄter sÄ! :)

Ang det dÀr skumma ljudet frÄn urverket nÀr man tappade pÄ klockan lite sÄ hittade jag det pÄ min Orient ocksÄ. Ingen ko pÄ isen dock, gÄr som en oljad.. ehh blixt.

Vad fick dig att tvivla pÄ alpinistens förtrÀfflighet?
Till en början var jag lite skeptisk till storleken men dĂ€r Ă€r jag absolut omvĂ€nd, dĂ€rav min kommentar om en förhoppningsvis kommande 035’a. Det som inte klickade var nog kombon guld och grönt vilket jag kanske borde sett innan men som de flesta vet Ă€r det ju en sak med bilder och en helt annan i verkligheten. Jakten fortsĂ€tter:)

Till en början var jag lite skeptisk till storleken men dĂ€r Ă€r jag absolut omvĂ€nd, dĂ€rav min kommentar om en förhoppningsvis kommande 035’a. Det som inte klickade var nog kombon guld och grönt vilket jag kanske borde sett innan men som de flesta vet Ă€r det ju en sak med bilder och en helt annan i verkligheten. Jakten fortsĂ€tter:)
SÄ kan det vara (synd med en fallen kamrat dock) och dÀrav rubriken för denna trÄd. Man plÄgas eftersom man slits mellan om klockan Àr snygg eller ej.
Btw: det Àr den!:)

NÄgon som har tips pÄ ett rassligt Jubilee som passar? Har ett strapcode-oyster som jag inte riktigt blir vÀn med, körs nÀstan uteslutande pÄ lÀder/perlon.

Tillbaka
Topp