• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

JubileelÀnken har kommit! Det skÀr sig dessvÀrre utan böjda ÀndlÀnkar, men det Àr pÄvÀg :rolleyes:
IMG_20180817_115516.jpg
Har ni tips pÄ var man kan köpa en TT-Jubilee som passar till alpinisten tar jag tacksamt emot det. Strapcode har bara angus Jubilee i stÄl som Àr fin men lite grov. Och dÄ inte TT.

Har ni tips pÄ var man kan köpa en TT-Jubilee som passar till alpinisten tar jag tacksamt emot det. Strapcode har bara angus Jubilee i stÄl som Àr fin men lite grov. Och dÄ inte TT.
Jag hittade min pÄ seikos officiella sida pÄ Amazon, sökte pÄ TT jubilee 20mm.
Sen lÀste jag pÄ nÄgot engelskt forum att geckotas kurvade ÀndlÀnkar passade perfekt till alpinisten. BestÀllde sÄdana men de har inte kommit Àn sÄ Äterkommer pÄ det. LÀnken kostade 1k och ÀndlÀnkarna 80 spÀnn, allt med frakt.

Edit: vÀrt att notera att det var lite trixigt att hitta seikos officiella TT-jubilee pÄ amazon

NÀr jag klickar pÄ dina lÀnkar fÄr jag fram tvÄ olika lÀnkar som ser ut att vara i jubilee-stil.
Men pÄ din bild ser det ej ut att vara en jubilee-lÀnk?
StĂ€mmer. Jag har ”president”-lĂ€nken frĂ„n dom. Du hittar den om du kikar pĂ„ hemsidan, men var just jubilee som efterfrĂ„gades. Watchgecko Ă€r bra dock, mer det jag ville fĂ„ fram :)

Har en Sarb017 som jag köpte precis i samma veva som det meddelades att modellen lÀggs ner. Har inte blivit av att anvÀnda den, mycket pÄ grund av det rÀtt trÄkiga originalbandet som Àr vÀldigt hÄrt. SÄ nu ligger klockan ny i sin ask och vÀntar pÄ en passlig lÀnk och kanske ett lÀder armband med. LÀderarmband har jag redan hittat ett jag vill ha.

NÀr det kommer till lÀnk har jag tÀnkt mig Angus jubilee frÄn Strapcode. Men frÄgan jag skulle vilja ha hjÀlp med Àr vilken typ av clasp ska man vÀlja? Vet inte riktigt skillnaden pÄ de olika clasp modellerna pÄ denna lÀnk. Sett att det finns Ätminstone submariner, button chamfer och V clasp. Skilljer sig inte sÄ mycket i pris pÄ dessa 3.
Har funderat pÄ den med V clasp som ocksÄ Àr den billigaste pÄ 109 dollar. Bör man vÀlja nÄgon annan av dessa clasp modeller hellre? Tacksam för tips och ideer.

Med vÀnliga hÀlsningar
Matte

Och sÄ var det den hÀr klockan...
Har kört mycket Tudor, Sinn, Squale och MM300 under vÄren/sommaren. Nu nÀr det börjar vÀrka mot höst kommer kÀnslan av att det Àr dags att ta pÄ Alpinisten. Det kan ju bara konstateras att:
Fy fan vilken klocka det Àr! Vilka kvalitéer för sÄ modesta pengar. Gött att höra rasslet och det varma tickandet frÄn verket. En kÀnsla som inte riktigt kan beskrivas. Jag vet att ni i trÄden vet vad jag snackar om.

Trevlig sensommar pÄ er KS!
IMG_20180825_111652.jpg

Senast Àndrad:
Och sÄ var det den hÀr klockan...
Har kört mycket Tudor, Sinn, Squale och MM300 under vÄren/sommaren. Nu nÀr det börjar vÀrka mot höst kommer kÀnslan av att det Àr dags att ta pÄ Alpinisten. Det kan ju bara konstateras att:
Fy fan vilken klocka det Àr! Vilka kvalitéer för sÄ modesta pengar. Gött att höra rasslet och det varma tickandet frÄn verket. En kÀnsla som inte riktigt kan beskrivas. Jag vet att ni i trÄden vet vad jag snackar om.

Trevlig sensommar pÄ er KS!
IMG_20180825_111652.jpg
Vad kör du för lÀnk?

Bra dÀr @Roffe Det Àr svÄrt att hitta two tones till alpinisten. Har haft span pÄ watchgeckos hemsida om two tone 20mm sedan lÄngt tillbaka. Det verkar som att de aldrig fÄr in dessa. LikasÄ Àr det synd att strapcode bara har two tone jubilee i 22mm. SÄledes bra tips av @DrOz
Jag hittade min pÄ seikos officiella sida pÄ Amazon, sökte pÄ TT jubilee 20mm.
Sen lÀste jag pÄ nÄgot engelskt forum att geckotas kurvade ÀndlÀnkar passade perfekt till alpinisten. BestÀllde sÄdana men de har inte kommit Àn sÄ Äterkommer pÄ det. LÀnken kostade 1k och ÀndlÀnkarna 80 spÀnn, allt med frakt.

Edit: vÀrt att notera att det var lite trixigt att hitta seikos officiella TT-jubilee pÄ amazon

Jag ser i alla fall ingen anledning att gÄ pÄ annan Àn v-clasp. Personlig preferens Àr naturligtvis rÄdande i valet.
Kommer inte ihÄg om sub har divers extesion. SÄdant klarar man sig normalt utan pÄ Alpinisten dock.
Har en Sarb017 som jag köpte precis i samma veva som det meddelades att modellen lÀggs ner. Har inte blivit av att anvÀnda den, mycket pÄ grund av det rÀtt trÄkiga originalbandet som Àr vÀldigt hÄrt. SÄ nu ligger klockan ny i sin ask och vÀntar pÄ en passlig lÀnk och kanske ett lÀder armband med. LÀderarmband har jag redan hittat ett jag vill ha.

NÀr det kommer till lÀnk har jag tÀnkt mig Angus jubilee frÄn Strapcode. Men frÄgan jag skulle vilja ha hjÀlp med Àr vilken typ av clasp ska man vÀlja? Vet inte riktigt skillnaden pÄ de olika clasp modellerna pÄ denna lÀnk. Sett att det finns Ätminstone submariner, button chamfer och V clasp. Skilljer sig inte sÄ mycket i pris pÄ dessa 3.
Har funderat pÄ den med V clasp som ocksÄ Àr den billigaste pÄ 109 dollar. Bör man vÀlja nÄgon annan av dessa clasp modeller hellre? Tacksam för tips och ideer.

Med vÀnliga hÀlsningar
Matte

Tillbaka
Topp