• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

TÀnkte testa eran lÀnk. Ska lÀgga en bestÀllning. Men passar 20 mm lÀnken bÄde sarb017 och sarb035? I sÄdana fall bestÀller jag kanske tvÄ, eftersom jag har bÄde de klockorna. Och jag antar ÀndlÀnlar följer med?

Edit: Orkade inte vĂ€nta pĂ„ svar, bestĂ€llde en. Är jag nöjd bestĂ€ller jag en TT ocksĂ„. :)
Jaha, lÀr fÄ vÀnta ca 10 dagar. DÄligt!

Senast Àndrad:
TÀnkte testa eran lÀnk. Ska lÀgga en bestÀllning. Men passar 20 mm lÀnken bÄde sarb017 och sarb035? I sÄdana fall bestÀller jag kanske tvÄ, eftersom jag har bÄde de klockorna. Och jag antar ÀndlÀnlar följer med?

Edit: Orkade inte vĂ€nta pĂ„ svar, bestĂ€llde en. Är jag nöjd bestĂ€ller jag en TT ocksĂ„. :)
20190723_183925.jpg

Köpte TT frÄn tidochting tidigare. Den passade bra!

Var köper man Alpinisten ny bÀst idag? De japanska sidorna verkar ha slut i lager. Har sett pÄ amerikanska Amazon, men de ligger lite högre i pris!?

Var köper man Alpinisten ny bÀst idag? De japanska sidorna verkar ha slut i lager. Har sett pÄ amerikanska Amazon, men de ligger lite högre i pris!?
Seiko har slutat tillverka SARB017 (sedan förra hösten vill jag minnas), sÄ de nya du ser idag borde vara bland de sista. SÄvida det inte finns nÄgon kreativ tillverkare som pÄ eget initiativ fortsÀtter tillverkningen..

Har en i princip nyskick pÄ oysterlÀnk frÄn strapcode. Allt som ingick vid köp inklusive orginal lÀder följer med. Skicka ivÀg ett PM om du Àr intresserad.

Har en strapcodelÀnk som Àr till Alpinisten. Funkar Àven pÄ min 104 men diffar för mycket mellan borstat/blankt sÄ den fÄr lÀmna. Om nÄgon Àr pÄ jakt efter en lÀnk Àr det bara att tjoa!

Bilagor

• 772AAA22-540F-4CCC-B653-865FCAE4988C.jpeg
    772AAA22-540F-4CCC-B653-865FCAE4988C.jpeg
    147.9 KB · Visningar: 5
115$ lÄter vÀl iofs bra (utgÄr ifrÄn att det Àr nytt) men du kan ju sÀkert hitta billigare pÄ t.ex. e-bay. Dock generellt med lite oklarare bakgrundshistorik.
Kanske halvfel stÀlle att frÄga men eftersom det Àr en Alpinist det gÀller - Àr det nÄgon som vet var man billigast hittar ett 6r15- (eller ne15-) urverk? 115 dollars pÄ Startimesupply Àr det billigaste jag hittat sÄ hÀr lÄngt.

Tillbaka
Topp