Index istÀllet för siffror?PlÄgas lite mycket av X:et och lite mindre av bubblan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Index istÀllet för siffror?PlÄgas lite mycket av X:et och lite mindre av bubblan.
Ser det inte sjukt konstigt ut att glasringen gÄr ihop med kronskyddet? Kanske bara Àr bilden. Sen Àr ju index rÀtt fula jÀmfört med SARB.PlÄgas lite mycket av X:et och lite mindre av bubblan.
Jag upplever att min sarb017 hÄller tiden bÀttre Àn min Tudor som kostar en slant mer. Hur upplever du din sarb017 jÀmfört med dina omegor?Har ocksÄ haft en kliande kÀnsla att jag mÄste ha en ( sarb017 ) och dÄ med jubilee stÄl/guld. Nu har jag köpt den och Àr glad som tusan!
Den varvas flitigt mellan Omegorna som Àr kostar typ 8ggr mer, men den kÀnns faktiskt inte sÀmre i kvalitet.
Det har jag faktiskt inte kollat.Jag upplever att min sarb017 hÄller tiden bÀttre Àn min Tudor som kostar en slant mer. Hur upplever du din sarb017 jÀmfört med dina omegor?
Paketöppning i SARB017-trÄden! Fick idag hem mitt specialbestÀllda lÀderband ur Presage-serien med quick release och deployment clasp.
Bilder!
Bandet.
SjÀlvklart ska det monteras Ät motsatt hÄll, som seden bjuder i Japan.
Ălskar nya, helt raka band! Stiff!
Skön kvalitet. Mjukt och följsamt. Alltid gillat lĂ„sen till Presage, men haft svĂ„rt för att fastna för klockorna (haft 6-7 st). Köpte bandet specifikt för Alpinisten. Ăr nöjd med hur det blev!
Tack! KÀnns helt rÀtt, tycker jag.Snyggt, var bestÀller man ett sÄdant?
Det befarade X:et! :O Och datumbubblan, men den stör inte sÄ mycket. Har dessutom koppling till alpinisthistoriken. Den gröna Àr det inget fel pÄ, men behÄller nog min 017here goes!!
KrÀmisen Àr ok!here goes!!
Jag skulle störa mig pĂ„ det vĂ€ldigt. TvĂ€rtom sĂ„ gĂ„r jag och mikrojusterar sĂ„ N Ă€r pĂ„ 12 hela tiden. Den har ju en ovana att lĂ€tt förflytta sig lite.Ăr det nĂ„gon mer Ă€n jag som bestĂ€mt sig för att vrida kompassen sĂ„ att söder Ă€r vid 12? Min tanke Ă€r denna:
Klockan Àr ju en aktiv sÄdan. Den ska anvÀndas vid mer eller mindre alla tillfÀllen, inte minst nÀr man Àr i skogen. För att anvÀnda kompass funktionen ska man "sikta" timvisaren mot solen och sedan vrida kompassen sÄ att söder pekar mellan 12 och timvisaren. Oftast Àr det kortast vÀg att dÄ utgÄ frÄn att söder pekar mot 12.
Vad sÀger ni, ska vi vÀnda denna 12-norr-trend mot att bli lite mer praktiska och faktiskt sÀtta söder mot 12?
Yes, samma storlek.Det var ju oerhört lite skillnad i utseende ÀndÄ. Det Àr nytt urverk ocksÄ iofs. Har man klurat ut ifall det Àr samma storlek som förra generationen?
Och samma fina lÀderband till den gröna?Yes, samma storlek.
Yes, samma storlek.
Har badat med min och dÄ har det inte varit nÄgra problem gÀllande vatten. Men samtidigt sÄ befann jag mig pÄ kanske 1m djupJag skulle störa mig pÄ det vÀldigt. TvÀrtom sÄ gÄr jag och mikrojusterar sÄ N Àr pÄ 12 hela tiden. Den har ju en ovana att lÀtt förflytta sig lite.
PÄ tal om det: det Àr skruvad krona för att klara 20 atm wr, men kronan till kompassringen Àr raka motsatsen: lös. SlÀpper de inte in vatten dÀr?
Har du badat med en klocka pÄ!?Har badat med min och dÄ har det inte varit nÄgra problem gÀllande vatten. Men samtidigt sÄ befann jag mig pÄ kanske 1m djup
Det befarade X:et! :O Och datumbubblan, men den stör inte sÄ mycket. Har dessutom koppling till alpinisthistoriken. Den gröna Àr det inget fel pÄ, men behÄller nog min 017
För mig Àr den krÀmfÀrgade en klar vinnare. Ska bli intressant att se fler bilder och kanske rörliga bilder?
KrÀmisen Àr ok!
Det verkar som att de fortfarande inte lyckas linjera norr och söder med 12 och 6 pÄ alla tavlor.. Skönt att inte allt Àndrashere goes!!
Fick hem min bestÀllning pÄ en Miltat Super 3D Oyster till alpinisten. Skulle nog bestÀllt en mindre lÀnk!