Gratulerar !Fick min idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gratulerar !Fick min idag
Det finns tvÄ stycken pÄ chrono24 (Tyskland och NederlÀnderna), dock kostar de 1700$ vilket jag personligen tycker Àr lite vÀl saftigt. Men den Àr ruggigt fin, funderar sjÀlv pÄ att införskaffa en, det eller den svarta som kommer i januari (eller bÄda)Letar efter en blÄ alpinist, limited edition pÄ 1959 st. NÄgon som vet vart jag kan fÄ tag i en inom Sverige/EU?
Jo, jag sÄg det. Köper hellre en blÄ urtavla o monterar pÄ min gröna Àn lÀgger den summan. Gick en blÄ hÀr pÄ KS för 8000kr för nÄgon dag sedan, jag var andra pÄ bollen.Det finns tvÄ stycken pÄ chrono24 (Tyskland och NederlÀnderna), dock kostar de 1700$ vilket jag personligen tycker Àr lite vÀl saftigt. Men den Àr ruggigt fin, funderar sjÀlv pÄ att införskaffa en, det eller den svarta som kommer i januari (eller bÄda)
Typiskt att man missade den, 9000 tycker jag Àr en rimlig peng. 17000 not so much.Jo, jag sÄg det. Köper hellre en blÄ urtavla o monterar pÄ min gröna Àn lÀgger den summan. Gick en blÄ hÀr pÄ KS för 8000kr för nÄgon dag sedan, jag var andra pÄ bollen.
Snabb frĂ„ga till expertpanelen. Ăr sugen pĂ„ en alpinist men vill dĂ„ komplettera med en riktigt rasslig twotone jubilee, liknande kĂ€nsla som det som kommer till SKX. Ăr det nĂ„gon som har nĂ„got tips? Tack pĂ„ förhand!
RÀtt miljö för alpinisten. Den trivs bra dÀr!Rastar Alpinisten i sitt naturliga habitat!
Rastar Alpinisten i sitt naturliga habitat!
Jag har en till salu, har PMat dig.Helt klart farligaste trĂ„den. Nu mĂ„ste jag ju köpa en. Vad sĂ€ger experterna, vĂ€rt att vĂ€nta pĂ„ 2020-varianterna eller nypa en begagnad? Ăr inne pĂ„ grön alt. Den krĂ€miga vita.
NÄgon som har en uppfattning om nypriset för 2020-slÀppet?
Haha, tack! Tur att nÄgon av oss kan lÀsa, haha!Jag har en till salu, har PMat dig.
Priset stÄr ju dÀr i din bild 75000 yen, enligt valuta.se motsvarar detta i skrivande stund 6532.50kr. LÀgg till Frakt, tull och moms pÄ det.
Den nya har bÀttre urverk och det som skiljer den nya gröna och gamla gröna Àr vÀl texten pÄ urtavlan och datumbubblan. Smaksak.
Ăr det inte sĂ„ att de nya alpinisterna ska sĂ€ljas vĂ€rldenöver och inte exklusivt i Japan?Jag har en till salu, har PMat dig.
Priset stÄr ju dÀr i din bild 75000 yen, enligt valuta.se motsvarar detta i skrivande stund 6532.50kr. LÀgg till Frakt, tull och moms pÄ det.
Den nya har bÀttre urverk och det som skiljer den nya gröna och gamla gröna Àr vÀl texten pÄ urtavlan och datumbubblan. Smaksak.
Ingen aning faktiskt. LĂ€r ju Ă€ndĂ„ kosta ca 6500kr likt i Japan oavsett vart den sĂ€ljs, eller?Ăr det inte sĂ„ att de nya alpinisterna ska sĂ€ljas vĂ€rldenöver och inte exklusivt i Japan?
Jag skulle tro det, brukar inte prissĂ€ttningen vara ganska ârakâ oavsett valuta?Ingen aning faktiskt. LĂ€r ju Ă€ndĂ„ kosta ca 6500kr likt i Japan oavsett vart den sĂ€ljs, eller?
Jo, jag antar att klockorna kommer vara ganska hypade i början sĂ„ priserna lĂ€r vara ganska höga. Men sĂ„ fort en stor mĂ€ngd kommer ut sĂ„ lĂ€r priserna sjunka pĂ„ andrahandsmarknaden.Jag skulle tro det, brukar inte prissĂ€ttningen vara ganska ârakâ oavsett valuta?
Jag tÀnkte att dÄ behöver man inte lÀgga pÄ frakt och tull.Ingen aning faktiskt. LÀr ju ÀndÄ kosta ca 6500kr likt i Japan oavsett vart den sÀljs, eller?
NĂ„gon som vet om de nya Alpinisterna har borrade bandhorn?
Helt klart farligaste trĂ„den. Nu mĂ„ste jag ju köpa en. Vad sĂ€ger experterna, vĂ€rt att vĂ€nta pĂ„ 2020-varianterna eller nypa en begagnad? Ăr inne pĂ„ grön alt. Den krĂ€miga vita.
NÄgon som har en uppfattning om nypriset för 2020-slÀppet?
Jag har en till salu, har PMat dig.
Nya ser ut att ligga mellan 7,7K - 8,2K
https://www.klockmagasinet.se/seiko-prospex-alpinist-spb121j1-automatic
SpÀnnande att se vad som hÀnder med andrahandsvÀrdet pÄ Sarb017
Inte ens tĂ€nkt pĂ„ det vita innan du nĂ€mnde det. Ăr klart snyggare pĂ„ den gamla.Kan nog pĂ„verka lite men jag personligen skulle betala mer för den gamla för att slippa det vita datumhjulet och bubblan vilka jag tycker förstör hela klockan.
Jo helt rÀtt, men jag tycker att oftast Àr priserna inom EU ÀndÄ lite högre Àn de i Asien.Jag tÀnkte att dÄ behöver man inte lÀgga pÄ frakt och tull.
017an nosade ett tag pÄ 6-7kkr. Mer Àn sÄ tror jag inte de lÀr kosta pÄ andrahandsmarknaden.Nya ser ut att ligga mellan 7,7K - 8,2K
https://www.klockmagasinet.se/seiko-prospex-alpinist-spb121j1-automatic
SpÀnnande att se vad som hÀnder med andrahandsvÀrdet pÄ Sarb017