• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

frere

Audemars
2-Faktor
A532C11B-D4E4-4A27-A6DD-05BF0A7A5DEA.jpeg

Nybadad SBBN037. Oftast Àr den ganska diskret blÄ, men i alla fall betydligt blÄare Àn Àn MÀlaren!
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Hej tonfisktrĂ„den. Jag Ă€r ny nĂ€r det gĂ€ller dessa klockor men lyckades nyss bli förĂ€lskad i en ny modell: srpf81k1. GĂ„r för 6400 kr i butik men kan hittas pĂ„ chrono24 för 4800 kr. Är detta ungefĂ€r de priser som 200 m wr automatisk tonfisk brukar ligga pĂ„ eller Ă€r det högt?
20210706_144533.jpg

Well that escalated quickly...

20210731_164540.jpg
20210731_164536.jpg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Korspostar sbbn043. Älskar det enbart pĂ„ insidan konkava glaset och den definitivt bĂ€ttre kĂ€nslan i vridringen mot de tidigare jag haft. Den blĂ„ tavlan och det lite glansiga vridringsinlĂ€gget skiftar beroende pĂ„ ljus och gillas.
FB6350B0-1D8C-4F7B-83CB-2D960B3A759B.jpeg


Har tyvÀrr lyckats fÄ de första smÄ mÀrkena pÄ boettskyddet, eller shrouden som den verkar kallas. Sannolikt nÀr jag skulle klÀttra uppför en brant stigning dÄ jag befinner mig pÄ en vulkanö dÀr det finns mÄnga branter och dÀr tappade fotfÀstet under en klÀttring. (Syns egentligen bara tydligt nÀr man vet det men nu Àr det sÄ och dÄ vet man)
BC3FCC99-BC34-4CB7-900E-5675AC9B8D2F.jpeg
 

AB

Panerai
2-Faktor
Noterar att insert pÄ SBBN043 Àr blankt, men kollar man SBBN045 verkar insert vara borstat. Har nÄgon koll pÄ varför de skiljer sig?
 

Derix

Patek
2-Faktor
300/600 eller 1000?
Finns ett par stycken nya 1000m pÄ klockmaster globen/fÀltöversten.
HÀr pÄ KS har det varit dött pÄ beg marknaden lÀnge tyvÀrr, ebay eller japanska sÀljsidor Àr nog enklast.
300m hade jag tÀnkt, frÀmst för att batteribytet verkar vara enklare dÀr.

NÄt sÄnt hÀr kanske?
Skärmavbild 2021-08-08 kl. 12.50.12.png
 

1965ek

Patek
2-Faktor
300m hade jag tÀnkt, frÀmst för att batteribytet verkar vara enklare dÀr.

NÄt sÄnt hÀr kanske?
Skärmavbild 2021-08-08 kl. 12.50.12.png
Jag har den blÄ varianten av den dÀr. Chatta med Anders, ja en av dom heter faktiskt det pÄ Gnomon. Jag bytte till stÄllÀnken men fick med gummit ÀndÄ. Snabba leveranser. Detta Àr min tredje 300 och av nÄgon anledning den första jag trivs med. Fördelar jag ser pÄ denna jfr tidigare Àr frÀmst tre saker men det Àr ju högst individuellt. PÄ första plats kommer att det Àr safirglas isf hardlex samt att det bara Àr kupat pÄ insidan. För det andra Àr visarna utbytta vilket jag personligen gillar. Sedan upplever jag att vridringen Àr uppdaterad och lÀttare att vrida. Det gÄr inte att lÄta bli den. Det mÄnga hÀr kommer sÀtta pÄ minussidan eller tom som en stopper Àr att marinemaster inte stÄr pÄ tavlan lÀngre utan Àr utbytt mot prospex-loggan. Mig stör det inte alls. FrÄn mitt perspektiv ett utmÀrkt val.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Jag har den blÄ varianten av den dÀr. Chatta med Anders, ja en av dom heter faktiskt det pÄ Gnomon. Jag bytte till stÄllÀnken men fick med gummit ÀndÄ. Snabba leveranser. Detta Àr min tredje 300 och av nÄgon anledning den första jag trivs med. Fördelar jag ser pÄ denna jfr tidigare Àr frÀmst tre saker men det Àr ju högst individuellt. PÄ första plats kommer att det Àr safirglas isf hardlex samt att det bara Àr kupat pÄ insidan. För det andra Àr visarna utbytta vilket jag personligen gillar. Sedan upplever jag att vridringen Àr uppdaterad och lÀttare att vrida. Det gÄr inte att lÄta bli den. Det mÄnga hÀr kommer sÀtta pÄ minussidan eller tom som en stopper Àr att marinemaster inte stÄr pÄ tavlan lÀngre utan Àr utbytt mot prospex-loggan. Mig stör det inte alls. FrÄn mitt perspektiv ett utmÀrkt val.
Tack för det utlÄtandet. Jag försöker att ha lite is i magen och bevakar marknaden pÄ Klocksnack ett litet tag till, i vÀrsta fall fÄr det bli en bestÀllning frÄn Gnonom innan vÄren kommer :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Tack för det utlÄtandet. Jag försöker att ha lite is i magen och bevakar marknaden pÄ Klocksnack ett litet tag till, i vÀrsta fall fÄr det bli en bestÀllning frÄn Gnonom innan vÄren kommer :)
Klokt. Jag Àr alldeles för otÄlig bÄde nÀr jag köper och sÀljer. Faktum Àr att jag just nu köpt och behÄllit samtliga klockor sedan i maj vilket Àr rekord. (Förutom min G-Shock) Blev sÄ arg över att jag inte ens fick stÀlla mig i kö för en expy 36 sÄ jag sÄlde allt mekaniskt och det blev ett totalt lappkast till att enbart gÄ pÄ kvarts istÀllet. (TvÄ GS och min tonfisk) Sitter hyggligt nöjd för tillfÀllet och det kliar inte att varken sÀlja eller köpa. Det som Àr lite kul med tonfiskarna Àr att de förmodligen Àr vÀrlden minsta stora klocka. MÄtten sÀger nÄgot helt annat jfr hur de bÀrs. Men det vet nog alla hÀr.
 
Senast Àndrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Noterar att insert pÄ SBBN043 Àr blankt, men kollar man SBBN045 verkar insert vara borstat. Har nÄgon koll pÄ varför de skiljer sig?
Varför vet jag inte men antar att nÄgon hos Seiko som designar bestÀmt att det ska vara sÄ. Kanske de tÀnkt att 045 skall vara optimalt toolig medan 043 skall kunna leka mer med ljuset dÄ bÄde tavla och vridring Àndrar utseende beroende pÄ ljusförhÄllande.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Varför vet jag inte men antar att nÄgon hos Seiko som designar bestÀmt att det ska vara sÄ. Kanske de tÀnkt att 045 skall vara optimalt toolig medan 043 skall kunna leka mer med ljuset dÄ bÄde tavla och vridring Àndrar utseende beroende pÄ ljusförhÄllande.
Yes, du har sÀkert rÀtt. Blev förvÄnad nÀr jag fattade detta, för SBBN045 Àr ju det en skillnad mot den tidigare generationen SBBN031 dÀr insert Àr blankt, vilket jag tycker Àr synd. StÀrker caset för SBBN043 mot SBBN045 i min bok!
 
Topp