Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gillar den skarpt fattar inte nĂ€r man började Ă€lska tonfiskar. Hatade dem verkligen i början av mitt fortgĂ„ende missbruk. Tror den enda boten hade varit en SBBN027, missade den som sĂ„ldes med lĂ€nk för nĂ„got Ă„r sen vilket fortfarande gör ont...LĂ€nken pĂ„ igen⊠tavlan skiftar mellan svart, blĂ„ och petrolium som drar svagt mot grönt. Börjar fĂ„ tankar att gĂ„ djupare in i tonfisktrĂ€sket med en 1000m Edit⊠Men har svĂ„rt för gummi över tidâŠ
Fy, sÄ fin! à rsklocka för mig dessutom! Vilken mÄnad?Dagens bad- och kollapÄslottklocka, 7C46-7009 -85:
December. à rs- och mÄnadsmatchning med min fru, inte för att hon alls bryr sig om det, men ÀndÄ!Fy, sÄ fin! à rsklocka för mig dessutom! Vilken mÄnad?
Hade det varit augusti hade jag nog vÀnligt men bestÀmt tvingat dig sÀlja till mig.December. à rs- och mÄnadsmatchning med min fru, inte för att hon alls bryr sig om det, men ÀndÄ!
Du har helt rÀtt Första indikering, första byte. Det Àr garanterat batteriet frÄn fabrik som sitter i Trevlig den dÀrMarkeringen pÄ tidslinjalen för batteribyte, indikerar den nÀr första byte bör ske eller nÀr byte har skett? klockan Àr frÄn 2014 och har vart lite olika Àgare till den sedan dess sÄ har inte hela historiken.
Hört att batteritiden ska vara grym pÄ dessa sÄ möjligt att det Àr samma batteri som hÀngt med hela vÀgen(?)
SSBN013
Tack, ja riktigt trevlig pjÀs den ska fÄ mÄnga badtimmar i sommar!Du har helt rÀtt Första indikering, första byte. Det Àr garanterat batteriet frÄn fabrik som sitter i Trevlig den dÀr
Tack, ja riktigt trevlig pjÀs den ska fÄ mÄnga badtimmar i sommar!
Förresten, Àr det nÄgon som försökt byta batteri sjÀlv pÄ en 1000m? Verkar inte helt enkelt.
Ja precis, kikade ocksÄ pÄ den. Blir kanske att lÀmna in nÀr det vÀl dags, KM globen lÀr kunna göra jobbet.Borde vara uppbyggd ungefÀr som denna:
NÀr du skriver mejsel sÄ har fel verktyg anvÀnts, pÄ de nyare modellerna sitter det insex. Orginaltunan 1000m har faktiskt stjÀrnskruv, men det ser ut som insex i denna.Problem med runddragen shroud-skruv.
KÀnner att det kommit in lite sand under bezelringen och tÀnkte öppna och för att se om det gÄr att rensa lite. TvÄ skruvar lossnar fint men verkar som att förre Àgaren har skadat den sista med en för liten mejsel. Vill vÀl knappast knacka in en större mejsel i skruven nÀr den sitter i klockan va?
Tips pÄ lösning mottages med glÀdje
Btw, vart köper ni era nya skruvar?
Har du tur kan du med lite vÄld fÄ en torxnyckel att passa, annars mer vÄld eller borra ut den.Problem med runddragen shroud-skruv.
KÀnner att det kommit in lite sand under bezelringen och tÀnkte öppna och för att se om det gÄr att rensa lite. TvÄ skruvar lossnar fint men verkar som att förre Àgaren har skadat den sista med en för liten mejsel. Vill vÀl knappast knacka in en större mejsel i skruven nÀr den sitter i klockan va?
Jag anvÀnde torxnyckel som passa fint i de andra insex-hÄlen (skrev fel) men det sista verkar blivit helt runddraget :/NÀr du skriver mejsel sÄ har fel verktyg anvÀnts, pÄ de nyare modellerna sitter det insex. Orginaltunan 1000m har faktiskt stjÀrnskruv, men det ser ut som insex i denna.
Mitt rÄd Àr nog att traska ivÀg till urmakaren.
FÄr nog bli ett besök till urmakaren.Jag anvÀnde torxnyckel som passa fint i de andra insex-hÄlen (skrev fel) men det sista verkar blivit helt runddraget :/
Ăr lite rĂ€dd för Ă„ skada klockan bara...Har du tur kan du med lite vĂ„ld fĂ„ en torxnyckel att passa, annars mer vĂ„ld eller borra ut den.
Usch! Jag kan stÄ ut med alla tÀnkbara battlescars pÄ en tuna, utom just sönderdragna skruvar. Jag skulle gÄ direkt till uris och byta alla tre, bara för att sopa bort alla eventuella spÄr av föregÄende klÄpare!Problem med runddragen shroud-skruv.
JĂ€kligt bra combo!7549-7010 '81
TackJĂ€kligt bra combo!
Haha! Nu satte du mig pÄ pottan! Jag tÀnkte mer pÄ klockan och sedan ölen.Tack
Med Jubilee eller ölen?
Ska ge mig pÄ nÄgra försök hemma i helgen men slutar sÀkert hos urmakarn. Kan snacka lite seiko Ä annat trevligt med dem.Usch! Jag kan stÄ ut med alla tÀnkbara battlescars pÄ en tuna, utom just sönderdragna skruvar. Jag skulle gÄ direkt till uris och byta alla tre, bara för att sopa bort alla eventuella spÄr av föregÄende