• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Jockinho

Patek
2-Faktor
HöstTunan

F7A5E351-587F-4FF6-A4FA-C74D1E39097A.jpeg
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Hur lĂ€nge fick du vĂ€nta? Är det Optura i Norge som byter?
Gick till min nÀrmsta klockmasterbutik, blev förvarnad om lÄng vÀntetid men bestÀmde mig för att lÀmna in den iaf.
LĂ€mnade in den 13/9, trycktestad 28/10 hos optura norge, tillbaks i butik den 12/11.
Förmodligen gÄr paketleverans med hÀst o vagn mellan Sverige o Norge, men som tur Àr har jag fler klockor sÄ ingen panik frÄn min sida.
Totalt 1450kr för frakt, byte av packningar, batteri, en skruv till shrouden och trycktest
 

mitsman

Omega
Gick till min nÀrmsta klockmasterbutik, blev förvarnad om lÄng vÀntetid men bestÀmde mig för att lÀmna in den iaf.
LĂ€mnade in den 13/9, trycktestad 28/10 hos optura norge, tillbaks i butik den 12/11.
Förmodligen gÄr paketleverans med hÀst o vagn mellan Sverige o Norge, men som tur Àr har jag fler klockor sÄ ingen panik frÄn min sida.
Totalt 1450kr för frakt, byte av packningar, batteri, en skruv till shrouden och trycktest
Alternativt kan man resa till Österrike och betala 120 euros och biljetter till Austrian Airlines. Men lĂ„ter OK tycker jag. Jag har ena SBBN013 och snart Ă€r dags för batteri byte.... Bra att veta att Optura kan dessa grejer!
 

Zissou

Breitling
2-Faktor
Gick till min nÀrmsta klockmasterbutik, blev förvarnad om lÄng vÀntetid men bestÀmde mig för att lÀmna in den iaf.
LĂ€mnade in den 13/9, trycktestad 28/10 hos optura norge, tillbaks i butik den 12/11.
Förmodligen gÄr paketleverans med hÀst o vagn mellan Sverige o Norge, men som tur Àr har jag fler klockor sÄ ingen panik frÄn min sida.
Totalt 1450kr för frakt, byte av packningar, batteri, en skruv till shrouden och trycktest
Med min följde det med ett intyg om att första bytet av av batteri var free of charge hos Ă„terförsĂ€ljaren! Ända kruxet, det finns i Tokyo:) Vad har ni för batteritider, Ă€r det kring fem Ă„r man kan förvĂ€nta sig? Skulle sekundvisaren börja hoppa tvĂ„ sekunder Ă„t gĂ„ngen nĂ€r det nĂ€rmar sig?
 

Bilagor

  • 8DFB2FD5-133A-47F4-957B-654D6EC35047.jpeg
    8DFB2FD5-133A-47F4-957B-654D6EC35047.jpeg
    411.4 KB · Visningar: 9

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Med min följde det med ett intyg om att första bytet av av batteri var free of charge hos Ă„terförsĂ€ljaren! Ända kruxet, det finns i Tokyo:) Vad har ni för batteritider, Ă€r det kring fem Ă„r man kan förvĂ€nta sig? Skulle sekundvisaren börja hoppa tvĂ„ sekunder Ă„t gĂ„ngen nĂ€r det nĂ€rmar sig?
MÄnga verkar klara 7Är utan bekymmer, jag har funderat pÄ att sÀlja av lite klockor och tÀnker att en service inte skadar vid ev försÀljning.
20211115_163402.jpg
 

mitsman

Omega
Med min följde det med ett intyg om att första bytet av av batteri var free of charge hos Ă„terförsĂ€ljaren! Ända kruxet, det finns i Tokyo:) Vad har ni för batteritider, Ă€r det kring fem Ă„r man kan förvĂ€nta sig? Skulle sekundvisaren börja hoppa tvĂ„ sekunder Ă„t gĂ„ngen nĂ€r det nĂ€rmar sig?
Min Àr nÀstan 8+ Är!
 
Topp