Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt frÀn stropp!Efter en fadÀs dÀr originalgummit böjdes av i travelcaset (skulle vara duktig och inte slÀnga klockan löst i vÀskan) sÄ har jag skaffat en "isofranekopia". Crafter Blue CB01. Nu har jag inte Àgt nÄgon Isfrane men jag Àr i alla fall supernöjd med kÀnslan i crafters gummi. Vaniljdoften som jag var orolig för kÀnns knappt heller. Oklart om det kan kallas kopia, de Àr ju inte frÄn alibaba för 50 kr direkt.
Nedan pÄ min SBBN017.
![]()
Runda hÄll fÄr man vÀll bara ha pÄ lÀder till en speedmaster? =)Riktigt frÀn stropp!
Finns den med runda hÄl mÄnne?
![]()
@Hunter hÀr hittar du mer fina Tunas i denna trÄd. AngÄende den du frÄgade om sÄ Àr tips att kontakta nÄgra Seiko-ADs sÄ kan dom nog ta in en. Annars hÄll koll hÀr pÄ KS eller kolla C24. Finns mÄnga varianter av klockan sÄ kika igenom utbudet lite efter det du gillar. Jag har dessa:Gillar klockans utseende, design och historik.
Klockan verkar vara slut hos mÄnga AD.
Har du nÄgot tips om var jag kan fÄ tag pÄ klockan?
Ăr du nöjd med klockan eller finns det nĂ„gon detalj som du Ă€r missnöjd med?
Stort tack för fina bilder, en bra beskrivning och dina personliga reflektioner över de tvÄ modellerna av klockor!@Hunter hÀr hittar du mer fina Tunas i denna trÄd. AngÄende den du frÄgade om sÄ Àr tips att kontakta nÄgra Seiko-ADs sÄ kan dom nog ta in en. Annars hÄll koll hÀr pÄ KS eller kolla C24. Finns mÄnga varianter av klockan sÄ kika igenom utbudet lite efter det du gillar. Jag har dessa:
![]()
PĂ„ din frĂ„ga sĂ„ en detalj jag inte gillar med dom moderna Ă€r prospex âXâ loggan istĂ€llet för âMarinemasterâ. Den högra har ocksĂ„ japanska kanji som alternativ till dag-texten (syns inte pĂ„ bilderna för visaren Ă€r i vĂ€gen).
![]()
En stor skillnad Àr glaset som pÄ den vÀnstra Àr safir, platt pÄ utsidan och kupad pÄ insidan. Inte lika mycket reflektion i tavlan pÄ den som pÄ den högra med akrylglas(?) men som Àr kupad pÄ utsidan (ser ballt ut imo) men som kan repas.
Visarna Àr olika, polerad eller borstad sköld, lite olika index, olika inlÀgg i vridningen etc. MÄnga skillnader om ni frÄgar mig men min tjej tycker bÄda Àr identiska och lika fula. För mig Àr det tvÄ favoriter!
HÀr Àr en bra review om du vill nörda ner dig liteStort tack för fina bilder, en bra beskrivning och dina personliga reflektioner över de tvÄ modellerna av klockor!
FÄr fundera lite över val av modell men generellt sÄ kÀnns Prospex modellen som en modernare och mer uppdaterad version av klockan, detta trots avsaknad av Marinenasterloggan
Ănskar dig en trevlig och avkopplande helg!
Hunter
Tack, passar bra att roa sig med nu, dÄ slipper jag spela Alphabet med svÀrmor
Man blir nĂ€stan lite avundsjuk pĂ„ resa, snorkling och klockaDĂ„ var man med i klubben igen med en SBBN049. Min femteâŠ
SBBN031 var först. Sedan en SBBN035. Efter detta en SBBN043 och den sista innan denna var en SBBN007.
PÄ tisdag Äker vi mot en mÄnad pÄ olika öar i Filippinerna. DÄ ska den fÄ smaka pÄ havet och snorkling.
![]()
Till Filippinerna har jag rest och snorklat runt 2 ggr tidigare. Första gÄngen med en Doxa och en Aqualand. Andra gÄngen med en Grand Seiko och en annan Aqualand. Den hÀr gÄngen blir det bara den nya tonfisken. Men SBBN047 och 007 har simmat runt i Neapelbukten. Kommer sÀkert nÄgon uppdatering hÀr i trÄden.Man blir nÀstan lite avundsjuk pÄ resa, snorkling och klocka![]()