Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ser bra ut! (och jag ser nu att jag mÄste justera datumet pÄ min klocka...)SBBN027
Mycket nöjd med min SNE498, tycker den Ă€r kanon. Snygg och sitter jĂ€ttebra pĂ„ armen. Den Ă€r rĂ€tt liten egentligen vilket Ă€r nice, inte heller sĂ„ hög. Gillar kvarts och att slippa byta batteri Ă€r sĂ„klart smidigt. Kort och gott, en kul klocka med tonfiskaura till en hyfsat billig peng.Ni som Ă€gt en tuna solar, har ni varit nöjda? Lite tveksam till prospex-logon men tycker vissa Ă€r rĂ€tt snygga. Ăr urverket nĂ„got att ha?
Jag Ă€r mer Ă€n nöjd med min! Ăr nog den klocka som tillbringar mest tid pĂ„ armen. Tycker inte prospex loggan stör alls och som vanligt med Seiko sĂ„ Ă€r de alltid mycket snyggare i verkligheten Ă€n pĂ„ bild.Ni som Ă€gt en tuna solar, har ni varit nöjda? Lite tveksam till prospex-logon men tycker vissa Ă€r rĂ€tt snygga. Ăr urverket nĂ„got att ha?
Har ocksÄ spanat in dessa solar tuna modeller och den du har Àr ju sÄklart ballast! Vart fÄr man tag pÄ en sÄn och vad fÄr man ge?Mycket nöjd med min SNE498, tycker den Àr kanon. Snygg och sitter jÀttebra pÄ armen. Den Àr rÀtt liten egentligen vilket Àr nice, inte heller sÄ hög. Gillar kvarts och att slippa byta batteri Àr sÄklart smidigt. Kort och gott, en kul klocka med tonfiskaura till en hyfsat billig peng.
Mycket snygg Àr den! Finns för ~3500 pÄ Klockmagasinet (lÀnk), bra pris med tanke pÄ att list verkar ligga pÄ ~4500 eller till och med nÄgot högre Àn sÄ i Sverige.Har ocksÄ spanat in dessa solar tuna modeller och den du har Àr ju sÄklart ballast! Vart fÄr man tag pÄ en sÄn och vad fÄr man ge?
Den bÀsta tonfiskmarknaden tycker jag Àr hÀr pÄ klocksnack. 300m modellerna Àr sÄklart billigare, mellan 5000-10000. Ibland gÄr 1000m modellerna till ett riktigt bra pris, dock nÄgot över 10000. Satsa gÀrna pÄ kvarts eftersom tonfiskarna Àr den enda klockmodell (sÄvitt jag vet) som har fÄtt ett eget kvartsurverk utvecklat specifikt för ÀndamÄlet. Jag syftar pÄ 7C46 urverket som Àr 100% in house producerat. Seiko odlar till och med sina kvartskristaller sjÀlv. Lycka till!Tjena tonfisk Àlskare!
Jag Ă€r nyfrĂ€lst seiko fan som har mycket kvar att lĂ€ra sig. Ăr ute efter min första tuna men har inte riktigt landat i vad jag ska satsa pĂ„. TĂ€nkte en budget pĂ„ 10k gĂ€rna lite under. Gillar Marinemaster men det finns flera och jag har inte riktigt förstĂ„tt skillnaderna.
Jag Àr ute efter tips gÀrna utifrÄn budget. Kom gÀrna med förslag om man ska köra andrahand eller köpa ny, i sÄ fall en bra sida? Vilka ref borde kika pÄ.
Tack pÄ förhand