• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Birkhel

Rolex
2-Faktor
BE63CD43-C6D4-4C87-9757-25664ADA8EC2.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Hur/var servar man en lite Àldre tonfisk om man vill vara sÀker pÄ badbarhet och funktion? Har sökt och googlat men finner inte info. Finns reservdelar kvar eller Àr det nÄgra modeller som Àr svÄrare. GÀller enbart kvartsvarianterna 300/600/1000
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Hur/var servar man en lite Àldre tonfisk om man vill vara sÀker pÄ badbarhet och funktion? Har sökt och googlat men finner inte info. Finns reservdelar kvar eller Àr det nÄgra modeller som Àr svÄrare. GÀller enbart kvartsvarianterna 300/600/1000
Vet inte riktigt vart man servar dem enklast men packningar finns i alla fall (tex pÄ ebay) för 300/600m varianterna. LÀmnar man in pÄ tex Globen sÄ tror jag de skickas till Holland för service. 300m borde egentligen vem som helst kunna serva.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det blev en sne537, mycket nöjd Àn sÄ lÀnge. BÀrs mycket mindre Àn vad specen pÄ 47mm anger.
00000IMG_00000_BURST20190805121641045_COVER.jpg
Grymt!
NÄgra första intryck?
Provade denna och blev glatt överraskad. Plast-shrouden borde i rÀttvisans namn snarare kallas stenhÄrd komposit. Klicken i vridringen var ocksÄ riktigt bra.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Grymt!
NÄgra första intryck?
Provade denna och blev glatt överraskad. Plast-shrouden borde i rÀttvisans namn snarare kallas stenhÄrd komposit. Klicken i vridringen var ocksÄ riktigt bra.

Jag gillar den, tycker den bÀrs mindre Àn 47mm dÄ vridringen mÀter ca 39mm sÄ den upplevs inte sÄ stor. Skönt med lÄng gÄngreserv utan batteribyten ocksÄ.
Vridringen ger bra kÀnsla i klicken, kronan kÀnns bra tycker jag. Gillar inte bandet men jag överlag svÄrt för gummi, med vecken sÄ tycker jag det bygger ut för mycket sÄ ska byta till nÄgot annat.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar den, tycker den bÀrs mindre Àn 47mm dÄ vridringen mÀter ca 39mm sÄ den upplevs inte sÄ stor. Skönt med lÄng gÄngreserv utan batteribyten ocksÄ.
Vridringen ger bra kÀnsla i klicken, kronan kÀnns bra tycker jag. Gillar inte bandet men jag överlag svÄrt för gummi, med vecken sÄ tycker jag det bygger ut för mycket sÄ ska byta till nÄgot annat.
Den borde sitta som en smÀck pÄ ett grÄtt Phoenix-nato, om du inte gillar gummit. Oavsett, kul tonfisk!
 
Topp