• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

SBBN033
Seiko Tuna 20.jpg

Har faktiskt dÄlig koll pÄ det :bag: Var lÀngesedan jag sÄg nÄgon till salu. Men de har nog ökat sedan de sista som sÄldes hÀr pÄ KS. Mkt lÀttare att hitta en sbbn031 :)
FörstÄr! Kom pÄ att det kanske inte Àr sÄ gentlemannamÀssigt att spekulera Tunapriser i TunatrÄden ÀndÄ :)

Jag Àr svag för visarna pÄ gamla varianten dock.. fÄr fundera lite.

FörstÄr! Kom pÄ att det kanske inte Àr sÄ gentlemannamÀssigt att spekulera Tunapriser i TunatrÄden ÀndÄ :)

Jag Àr svag för visarna pÄ gamla varianten dock.. fÄr fundera lite.
Nej det Àr vÀl inga problem kan jag kÀnna, hÀnder inte mkt hÀr ÀndÄ :D
Ja de gamla visarna Àr bra mkt sexigare. Men 031 kan du fÄ typ ny med garanti för samma pengar. Nog svÄrare att hitta en fin fullset sbbn015 :wideyed: Jag har funderat pÄ om jag nÄgon gÄng i framtiden skulle fÄtt mina visare bytta pÄ min 033. Men nja, lumen i de nya Àr grym sÄ det kan bli lite konstigt Àr jag rÀdd för. Bjuder pÄ en nytagen bild för inspo. Kolla in dag lumen :woot:;)
IMG_20200427_194626.jpg

Nej det Àr vÀl inga problem kan jag kÀnna, hÀnder inte mkt hÀr ÀndÄ :D
Ja de gamla visarna Àr bra mkt sexigare. Men 031 kan du fÄ typ ny med garanti för samma pengar. Nog svÄrare att hitta en fin fullset sbbn015 :wideyed: Jag har funderat pÄ om jag nÄgon gÄng i framtiden skulle fÄtt mina visare bytta pÄ min 033. Men nja, lumen i de nya Àr grym sÄ det kan bli lite konstigt Àr jag rÀdd för. Bjuder pÄ en nytagen bild för inspo. Kolla in dag lumen :woot:;)
IMG_20200427_194626.jpg

Riktigt stygg lume!

Skillnaden mellan 031 och 033 Àr endast fÀrg pÄ vridring va?

Den fanns att köpa pÄ CDON innan, men sist jag kolla sÄ var den inte dÀr. Discontinued kan jag vÀl inte tro. Kommer en ny senare i Är som sÄg riktigt trevlig ut. :)
Ref S23629 Pris ca 15k om jag inte har helt fel.
dial.jpg
ja den nya har flygit ivÀg i pris pÄ riktigt!
1500 dollar i list!

men föresten sÄ har vÀl inte 033 diashield tillskillnad frÄn 031?!

Den fanns att köpa pÄ CDON innan, men sist jag kolla sÄ var den inte dÀr. Discontinued kan jag vÀl inte tro. Kommer en ny senare i Är som sÄg riktigt trevlig ut. :)
Ref S23629 Pris ca 15k om jag inte har helt fel.
dial.jpg
förövrigt sÄ ser den nya tavlan riktigt billig ut med prospex X'et

@Ehrnholm fÄr handla en nu nÀr dÀr fortfarande finns exemplar med marinemaster tryckt pÄ tavlan!

synd att man inte kan resa för dom var rent för lÀtta att hitta nÀr jag var i japan vilket slutade i att jag köpte en 031

ja den nya har flygit ivÀg i pris pÄ riktigt!
1500 dollar i list!

men föresten sÄ har vÀl inte 033 diashield tillskillnad frÄn 031?!
Det stÀmmer med ja. Den polerade shrouden Àr lite kÀnslig tyvÀrr.
031 kostade 12k pÄ CDON, vet inte vad den kostade vid release? Visst börjar det bli dyrt :blackeye: GÀller alla nya modeller tycker jag. Men ÀndÄ billigare Àn mÄnga av de andra reissue modellerna :woot:

förövrigt sÄ ser den nya tavlan riktigt billig ut med prospex X'et

@Ehrnholm fÄr handla en nu nÀr dÀr fortfarande finns exemplar med marinemaster tryckt pÄ tavlan!

synd att man inte kan resa för dom var rent för lÀtta att hitta nÀr jag var i japan vilket slutade i att jag köpte en 031
Ja det Àr lustigt, bÀttre visare men sÀmre tavla :rolleyes: Alltid Àr det nÄt :p

@Rulle @KlockTotte
Mina förĂ€ldrar som bor i staterna kom hem till Sverige förra veckan.. det var ju synd att man inte hann skicka med en med dom dĂ„! Nej det X’et Ă€r jag inte sĂ€rskilt intresserad av..

031 kostade 12k pÄ CDON, vet inte vad den kostade vid release? Visst börjar det bli dyrt :blackeye: GÀller alla nya modeller tycker jag. Men ÀndÄ billigare Àn mÄnga av de andra reissue modellerna :woot:
köpte min pÄ bic camera i shinjuku.
kommer inte exakt ihÄg vad jag gav för den men mÄste varit ungefÀr 10 eftersom totalen för den plus en sbdy015(srp77 med kanji) blev 13.700

vad för straps kör du pÄ din?
funderar pÄ ett vanligt uncle seiko...
klarar inte av seikos nya gummi för metallkeepern gör oooont

vad för straps kör du pÄ din?
funderar pÄ ett vanligt uncle seiko...
klarar inte av seikos nya gummi för metallkeepern gör oooont
Just nu vÀxlar jag mellan ISOfrane, lÀnk, Hadley Roma och Bonetto 284. Har testat waffle men fixar inte riktigt det pÄ Tuna.
Du kanske tÀnkte pÄ GL831 förresten? Bara jag som tÀnker waffle direkt nÀr jag hör Uncle Seiko :D För flatvent gummi Àr ju helrÀtt pÄ Tuna :)

Senast Àndrad:
Just nu vÀxlar jag mellan ISOfrane, lÀnk, Hadley Roma och Bonetto 284. Har testat waffle men fixar inte riktigt det pÄ Tuna.
Du kanske tÀnkte pÄ GL831 förresten? Bara jag som tÀnker waffle direkt nÀr jag hör Uncle Seiko :D För flatvent gummi Àr ju helrÀtt pÄ Tuna :)
GL831 is correct!
det sÀgs ju vara ett av dom bÀttre banden pkus att den finns i en kortare version

Jag betalade NÀstan 12k för 031 pÄ CDON för nÄgra mÄnader sedan. Tycker nog ÀndÄ att det var vÀldigt vÀrt det. Med det sagt sÄ lÄg ju en guld tuna reissue ute pÄ KS för 13,5k för ett tag sedan. Kanske finns hÀr Ànnu. Det priset var ju galet bra om man vart sugen pÄ tonfisk.

FrÄga till Tuna-experter ...
Jag har Ă€ntligen fattat grejen med den hĂ€r modellen :) Har span pĂ„ en SBBN027 men Ă€r ocksĂ„ sugen pĂ„ en SBBN033. Är det nĂ„gon av er som har bra koll pĂ„ bĂ„da modellerna? För- och nackdelar?! LĂ„nad bild:
5A41CFF1-A81F-4546-BDC5-C40F75C19A4A.jpeg
Har inte koll pÄ de specifika modellerna, men liknande i samma storlek iallafall. Gillade bÄda riktigt mycket.
1000m vs 300m.
027 Àr nÄgot större Àn 033, men jag upplever inte den som alldeles för stor.
1000m tonfisk
E420A071-9FAB-45CA-BEEC-4F46F010DD93.jpeg

300m
9D17531F-F475-40D0-9A52-9DB96A3602CF.jpeg

FrÄga till Tuna-experter ...
Jag har Ă€ntligen fattat grejen med den hĂ€r modellen :) Har span pĂ„ en SBBN027 men Ă€r ocksĂ„ sugen pĂ„ en SBBN033. Är det nĂ„gon av er som har bra koll pĂ„ bĂ„da modellerna? För- och nackdelar?! LĂ„nad bild:
5A41CFF1-A81F-4546-BDC5-C40F75C19A4A.jpeg
Är verkligen ingen expert :)
Fördel 1000m. Jag hade saffirglas pÄ min 029, vet inte om det Àr det pÄ alla 1000m?
Nackdel skulle jag vilja sÀga Àr monocoque boetten. FÄr lÀmna ivÀg klockan för ett simpelt batteribyte. Om man inte gör det sjÀlv sÄklart. Men dÀr Àr inte jag :)
Ett glas till 300m kostar 700-800kr. Finns folk som kan hjÀlpa med byte. SÄ jag Àr personligen inte sÀrskilt rÀdd för att anvÀnda min :) Den Àr mindre och smÀckrare om man föredrar det, jag gillar bÄda storleksmÀssigt :) Och batteriet kan du byta sjÀlv ;)

Tillbaka
Topp