• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

frere

Audemars
2-Faktor
New in!
IMG_1654.JPG
Mycket bra! Har varit smÄsugen pÄ en sÄn Ànda sen jag sÄlde min svarta...
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
VÀldigt nöjd med dagens nykomling :)
IMG_2411.JPG


Kan inte riktigt förlika mig med Seikos gummirem men jag fÄr vÀl ge den en chans. Ett mattsvart sharkmesh skulle sitta fint men de jag hittat sÄ hÀr lÄngt Àr alldeles för blanka.
 

frere

Audemars
2-Faktor
VÀldigt nöjd med dagens nykomling :)
IMG_2411.JPG


Kan inte riktigt förlika mig med Seikos gummirem men jag fÄr vÀl ge den en chans. Ett mattsvart sharkmesh skulle sitta fint men de jag hittat sÄ hÀr lÄngt Àr alldeles för blanka.
Cool! SÀg till om du hittar ett sharkmesh som passar, den kombinationen har jag ocksÄ funderat pÄ!
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Cool! SÀg till om du hittar ett sharkmesh som passar, den kombinationen har jag ocksÄ funderat pÄ!
Tack :) KÀnns som det borde funka perfekt med mesh men det mÄste vara rÀtt matta yta pÄ det...kan nog bli svÄrt att hitta tyvÀrr :( Men lovar att sÀga till om jag hittar nÄgot!
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
DÄ har man premiÀrbadat med sin nya kompis. Riktigt trevligt! Jag har 2 frÄgor angÄende SBBN013 som dyker upp nÀr jag kollar pÄ boetten.
1. Det indikeras för batteribyte juli-sep 2021. Betyder det att klockan monterades sÄ sent som sommaren 2016?
2. Serienumret pĂ„ klockan Ă€r 450068. Är det ett rakt serienummer. Har de tillverkat sĂ„ mĂ„nga rackare?
IMG_1040.JPG
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
DÄ har man premiÀrbadat med sin nya kompis. Riktigt trevligt! Jag har 2 frÄgor angÄende SBBN013 som dyker upp nÀr jag kollar pÄ boetten.
1. Det indikeras för batteribyte juli-sep 2021. Betyder det att klockan monterades sÄ sent som sommaren 2016?
2. Serienumret pĂ„ klockan Ă€r 450068. Är det ett rakt serienummer. Har de tillverkat sĂ„ mĂ„nga rackare?
IMG_1040.JPG
Serienumret sÀger att den Àr gjord Är 2014 i maj och den Àr nr 68 frÄn den mÄnaden.

Övriga frĂ„gor överlĂ€mnar jag till experterna :)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Serienumret sÀger att den Àr gjord Är 2014 i maj och den Àr nr 68 frÄn den mÄnaden.

Övriga frĂ„gor överlĂ€mnar jag till experterna :)
Ledsen för rookiefrÄgan för det har jag ju lÀst om för bövelen i en sticky trÄd hÀr pÄ forumet. Men intressant att klockan dÄ monterades ca 2 Är efter tillverkning :)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Ta mig tusan om jag inte trillade pÄ stenstranden idag och lyckades med att sÀtta en liten repa pÄ den splitternya SBBN013 Darth Tuna! Men jag hade en jÀkla tur för jag repade endast skruven som hÄller keramikringen pÄ boetten. Finns det nÄgon hÀr pÄ forumet som kan sÀlja 2 skruvar till mig?
 

Vegaman

Breitling
Är det sĂ„ att de som rĂ€knas som "riktiga" Tonfiskar Ă€r de som Ă€r tĂ€ta frĂ„n 300m och uppĂ„t? HĂ€r i Thailand finns en uppsjö med varianter som inte Ă€r "professional" och har 200m WR.
 
Topp