• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

kom över en sbdy015 igÄr :D
(om nÄgon sitter pÄ en lÀnk och funderar pÄ att sÀlja sÄ Àr jag intresserad)

IMG_1991.JPG
Jag har ocksÄ en orginallÀnk, anvÀnd som kan sÀljas

SjÀlv letar jag efter nÄgot bra metallarmband till min 6309:a men dÀr verkar det vara trögt i lÄdorna. Har idag ett yobokies BoR men det Àr ganska slitet och öppnar sig alldeles för lÀtt

Jag klickade aldrig riktigt med min turtle - (tanken var att den skulle fylla hÄlet som blivit efter att jag sÄlt min Willard) - men det fÄr nog bli en ny willard ÀndÄ.

sÄ Àr nÄgon intresserad utav en sbdy015 (Dvs den japanska varianten med kanji/eng dagruta) sÄ lÄter jag den vandra vidare i förmÄn av en willard :)

• förra Ă€garen bara testade den i hemmet och jag har burit den en dag. sĂ„ledes i nyskick (plasten pĂ„ baksidan sitter kvar)
  • Fullsett med tag och cert, originalgummi oanvĂ€nt, Uncle Seiko gummi testat men nyskick, (begagnad lĂ€nk bestĂ€lld och kommer i dagarna, följer ocksĂ„ med)

PMa vid intresse.

IMG_2090.JPG

SRP777 har lockat lĂ€nge men Ă€r tveksam över gummibandet. Är det liknande i kvalitet som pĂ„ en SKX?

SRP777 har lockat lĂ€nge men Ă€r tveksam över gummibandet. Är det liknande i kvalitet som pĂ„ en SKX?
Armbandet som sitter pÄ 777:an Àr i silikon och vÀldigt mjukt och bekvÀmt i motsats till det som sitter pÄ t.ex. 007. Nackdelen med silikonarmbandet Àr att det har en tendens att dra Ät sig damm samt att ytan fÄr mÀrken rÀtt lÀtt, men det sitter bekvÀmt som sjutton.

Armbandet som sitter pÄ 777:an Àr i silikon och vÀldigt mjukt och bekvÀmt i motsats till det som sitter pÄ t.ex. 007. Nackdelen med silikonarmbandet Àr att det har en tendens att dra Ät sig damm samt att ytan fÄr mÀrken rÀtt lÀtt, men det sitter bekvÀmt som sjutton.
Mjukt och bekvÀmt lÄter ju bra ÀndÄ. Det som sitter pÄ SKX Àr hemskt. Tack för svar.

Idag anlÀnde lÀnken frÄn @SpaceAce som kompletterade min 6309-7040.
Det tog en god stund att fÄ pÄ lÀnken dÄ passformen pÄ endlinks va sÄdÀr med tanke pÄ deras dryga 40 Äriga skillnad. Men efter lite hammare, don och vÄld sÄ gick det vÀgen.
image1.jpeg
image2.jpeg

image1.jpeg

HÄller med om att gummit som kmr pÄ srp:n Àr grym. Förutom att, som du skriver, att det drar Ät sig damm, sÄ mÄste jag sÀga att jag avskyr metall keepern. TÀnk att en sÄn liten detalj kan göra ett sÄ mjukt armband sÄ obekvÀmt. Iaf pÄ min handled. Funderar starkt pÄ att ta av den och ersÀtta den med keepern frÄn skx gummit.

NÄgon som provat göra sÄ?

Ă€
HÄller med om att gummit som kmr pÄ srp:n Àr grym. Förutom att, som du skriver, att det drar Ät sig damm, sÄ mÄste jag sÀga att jag avskyr metall keepern. TÀnk att en sÄn liten detalj kan göra ett sÄ mjukt armband sÄ obekvÀmt. Iaf pÄ min handled. Funderar starkt pÄ att ta av den och ersÀtta den med keepern frÄn skx gummit.

NÄgon som provat göra sÄ?
Ă€ntligen en till som har problem med metall keepern!

kÀnts som det bara var jag som fick ont av den haha

jag tycker att uncle seikos GL831 Àr bland den bÀsta ersÀttaren till dessa

Tillbaka
Topp