• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

SÄ jÀkla snygg! Jag försöker hitta utbytesglas utan cyklopen till min King Turtle. Det ser ju bara sÄ jÀkla mycket bÀttre ut utan!
PlÀttlÀtt att ta bort det sjÀlv :happyhappy:
Jag har en guide i nÄgra enkla steg.

1. Köp en ny klocka och va glad.
2. Ge dig direkt pÄ att ta bort den fula datumbubblan innan du ens hunnit njuta av din nya klocka mer Àn nÄn timme.
3. SÀtt igÄng och mecka innan middagen dÄ bÄde du och ungarna Àr skithungriga.
4. LÄna en liten gasbrÀnnare och vÀrm försiktigt pÄ bubblan.
5. VÀrm lite till, för det hÀnder ju inte ett skit.
6. LÄt klockan bli absurdt varm helt plötsligt sÄ bubblan lossnar, samtidigt som glaset blir sÄ in i helvete varmt sÄ det expanderar och trycks ur boetten.
7. BrÀnn dig pÄ fingrarna och sÀg fula ord.
8. SvÀr Ät barnen som undrar vad du gör.
9. Andas djupt nÀr frun undrar vad du hÄller pÄ med egentligen.
10. Titta noga och upptÀck att du Àven skadat chapterringen dÄ det blev sÄ jÀvla pissvarmt.
11. Samla ihop din alldeles nya, nu rÀtt trasiga klocka och Äk till urmakaren.
12. SkÀms hos urmakaren.
13. VÀnta 2,5 mÄnader pÄ en ny chapterring.
14. Betala urmakaren för jobbet.
15. Klart.

PXL_20211129_180905499~2.jpg

Hahahaha.... Jag dööör!!

Jag hatar dock manualer och hoppar dĂ€rav direkt till punkt 14 👍😁
Hours pÄ Emporia funderar för tillfÀllet pÄ om det Àr ett jobb för dem eller inte.
Borde va ett vĂ€ldigt enkelt jobb för urmakaren. Är nog inga problem att vĂ€rma bort det med glaset pĂ„ plats bara man Ă€r lite försiktigare Ă€n mig. Annars Ă€r det vĂ€l bara för urmakaren att trycka ut glaset, sen ta bort bubblan och montera tillbaka glaset. PlĂ€ttlĂ€tt med rĂ€tt grejer.

Borde va ett vĂ€ldigt enkelt jobb för urmakaren. Är nog inga problem att vĂ€rma bort det med glaset pĂ„ plats bara man Ă€r lite försiktigare Ă€n mig. Annars Ă€r det vĂ€l bara för urmakaren att trycka ut glaset, sen ta bort bubblan och montera tillbaka glaset. PlĂ€ttlĂ€tt med rĂ€tt grejer.
Jag har givit dem uppgiften att hitta ett vÀlvt safirglas. Vi fÄr se om de löser det. Annars kan det mycket vÀl bli sÄ att de "bara" tar bort cyklopen pÄ befintligt.

Jag har givit dem uppgiften att hitta ett vÀlvt safirglas. Vi fÄr se om de löser det. Annars kan det mycket vÀl bli sÄ att de "bara" tar bort cyklopen pÄ befintligt.
Hur gick det för dig? Du kan ju alltid bestÀlla ett glas du gillar pÄ seikomods.com eller namokimods.com och be urmakaren montera det. Killgissar pÄ att glas till vanliga Turtle Àven passar King Turtle (kanske ska dubbelkolla för sÀkerhets skull om du vill bestÀlla) men isÄfall finns det flera att vÀlja pÄ.

Hur gick det för dig? Du kan ju alltid bestÀlla ett glas du gillar pÄ seikomods.com eller namokimods.com och be urmakaren montera det. Killgissar pÄ att glas till vanliga Turtle Àven passar King Turtle (kanske ska dubbelkolla för sÀkerhets skull om du vill bestÀlla) men isÄfall finns det flera att vÀlja pÄ.
Jag ska förbi handlaren imorgon, vet mer efter det. Jag har kikat pÄ tredjepart, kruxet Àr att dÄ kan inte den butiken montera det utan jag mÄste hitta en annan urmakare för jobbet. Förhoppningsvis kan de fÄ hem ett original Seiko som passar.

Tillbaka
Topp