• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

trumpetera

Panerai
Det dÀr lÀt konstigt! Om du menar den klockan du visade ovan sÄ Àr det en srpc91 men den borde ha borrade bandhorn. Har en sjÀlv som jag gillar vÀldigt mycket!
20220701_192543~2.jpg
Varför inte bilden kom med, vet inte jag! FÄr skyllas pÄ sen timma, samt promillehalt!

Jag menade denna!
 

Bilagor

  • 60BFC5C4-CEEA-479B-8B7D-CA4440EA6D02.jpeg
    60BFC5C4-CEEA-479B-8B7D-CA4440EA6D02.jpeg
    234.7 KB · Visningar: 24

rickards

Rolex
2-Faktor
Varför inte bilden kom med, vet inte jag! FÄr skyllas pÄ sen timma, samt promillehalt!

Jag menade denna!
Vete tusan om den dĂ€r Ă€r helt som det ska? Är ju inte en Mini Turtle iallafall. Inserten ser inte kosher ut, och nog brukar det stĂ„ 4R36 pĂ„ tavlan ocksĂ„. Utan borrade bandhorn sĂ„ Ă€r det definitivt inte Ă€kta skulle jag sĂ€ga.
 
Senast Àndrad:

rickards

Rolex
2-Faktor
Seiko Àr som vanligt inget stabilt underverk, men som oftast blir det rÀtt bra ÀndÄ pÄ sista raden. Roat mig med att mÀta senaste 10 dygnen med daglig anvÀndning och landat pÄ plus 1,7s/d i snitt, men kan ju se att det gÄr att fÄ ner pÄ mindre Àn sÄ om den fÄr nattvila m 3 uppÄt varje natt. Klart nöjd ÀndÄ.

PXL_20220717_181952330~3.jpg
Screenshot_20220717-202256.png
 
Senast Àndrad:

trumpetera

Panerai
Seiko Àr som vanligt inget stabilt underverk, men som oftast blir det rÀtt bra ÀndÄ pÄ sista raden. Roat mig med att mÀta senaste 10 dygnen med daglig anvÀndning och landat pÄ plus 1,7s/d i snitt, men kan ju se att det gÄr att fÄ ner pÄ mindre Àn sÄ om den fÄr nattvila m 3 uppÄt varje natt. Klart nöjd ÀndÄ.

PXL_20220717_181952330~3.jpg
Screenshot_20220717-202256.png
En sÄn vill jag ha!!
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Tack! Tror jag lÄter den vara!
Det gör du rÀtt i. StÄr dessutom "NH36" pÄ tavlan. Det Àr likadant urverk som 4R36 som det Àr i Turtle men som Seiko sÀljer utan deras logotyp osv. till andra (mÄnga mikromÀrken exempelvis) sÄ den dÀr Àr superfejk. PÄ en Àkta Seiko ska det stÄ "4R36" Lume-pip brukar de misslyckas med ocksÄ vilket syns tydligt pÄ den dÀr och den ser allmÀnt fel ut och de ska ha borrade bandhorn. Solklar fejk.

Ang. tidshÄllning sÄ Àr min Turtle den som hÄllit tiden bÀst av alla mekaniska klockor jag Àgt. Typ +1sek buren pÄ armen.
 
Senast Àndrad:

Sigurd

Cartier
Vad Àr detta för modell? SRP779?

Det knepiga Àr isÄfall att den inte har borrade bandhorn.

Är det en mindre modell?
Jag sÀger att den dÀr Àr tvÀrfejk eller ett inte speciellt noggrant hemmabygge. Att den inte har borrade bandhorn Àr tillrÀckligt suspekt i sig men bÄde tavlan och visarna ser slarvigt gjorda ut samt har fel proportioner/utförande, lume-inlÀgget kl.12 saknar glastÀckningen, kronan Àr för stor och datumhjulet ser ut att ha fel typsnitt.

Är nog första gĂ„ngen jag ser en Fejko Turtle faktiskt.
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Letade efter min Padi igĂ„r morse innan jag skulle ut till stugan đŸ€š, idag eftermiddag nĂ€r satte mig pĂ„ altantrappen hemma Ă„ Ă„t mat sĂ„ hittade jag den đŸ˜đŸ˜±.
Stackarn har legat ute sen i mĂ„ndags kvĂ€ll đŸ€ŁđŸ˜
IMG_20220720_182846.jpg
 
Topp