Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Just hacken Àr konstigaste av allt. De Àr ju sÄ uppenbara dessutom!Detta Àr offtopic nu , men ÀndÄ relevant.
Jag Äkte pÄ 75kr av postnord och ca 150kr i moms/tull pÄ lÀnken vid min bestÀllning.
Klart inte hans fel, ,men man förvÀntar sig inte sÄdana hack/repor pÄ lÀnken vid nyköp.
@Klockaren bestÀllde ocksÄ.
Har du fÄtt din? Hur ser den ut?
Ska dra mail till Uncle nu. AlltsÄ, lÀnken Àr ju skön som attan men finishen Àr inte bra. Hade jag fÄtt kÀnna pÄ den innan köp hade jag prutat. Visst, de som bor i staterna fÄr den ju för ca 700kr medan vi fÄr pröjsa postnord och tull utöver det. Men skulle nog ÀndÄ sÀga att lÀnken bör kosta kring femhunka, inte mer
Gött att du slapp mÀrken iafPackade up den nu, inga synliga mÀrken pÄ min lÀnk faktiskt.
Plastade av min nu, var inga mÀrken pÄ den.
Jag bestÀllde 7548 modellen, bestÀllde ni bÀgge turtle versionen?
Ingen aning hur jag tĂ€nkt driva det mot honom faktiskt. Har mailat angĂ„ende borrningen, mĂ€rkena och den ojĂ€mna kvalitĂ©n pĂ„ fasningen. PĂ„pekat att jag inte Ă€r en nöjd kund och nu invĂ€ntar jag svar frĂ„n honom.Mina fasningar Ă€r ocksĂ„ lite âgrovaâ, och Ă€ven hĂ„len i sista lĂ€nkarna Ă€r ojĂ€mna. Same shit. Hur tĂ€nker du driva det mot honom?
![]()
Jag tog aldrig upp det som ett alternativ eftersom jag inte har lust att betala moms en gÄng till. Framförallt inte nÀr jag inte Àr helt sÄld pÄ lÀnkens dimensioner.Ingen aning hur jag tÀnkt driva det mot honom faktiskt. Har mailat angÄende borrningen, mÀrkena och den ojÀmna kvalitén pÄ fasningen. PÄpekat att jag inte Àr en nöjd kund och nu invÀntar jag svar frÄn honom.
Helst skulle jag vilja att han kollar upp en lÀnk som Àr helt schyst och skickar den men lÄter pÄ dig som det inte lÀr hÀnda.
Jag gillar verkligen lÀnken i övrigt men Àr inte heller sugen pÄ att pynta moms 2ggr. 25$ Àr vÀl ÀndÄ rÀtt ok. DÄ kan man leva med skavankerna. Bara att man hÄller lite utkik kring hÄlen sÄ det tunna godset inte gÄr sönder. DÄ fÄr man vÀl svetsa!Jag tog aldrig upp det som ett alternativ eftersom jag inte har lust att betala moms en gÄng till. Framförallt inte nÀr jag inte Àr helt sÄld pÄ lÀnkens dimensioner.
Det sista budet han gav var $25 rabatt.
Jag gillar verkligen lÀnken i övrigt men Àr inte heller sugen pÄ att pynta moms 2ggr. 25$ Àr vÀl ÀndÄ rÀtt ok. DÄ kan man leva med skavankerna. Bara att man hÄller lite utkik kring hÄlen sÄ det tunna godset inte gÄr sönder. DÄ fÄr man vÀl svetsa!
Till alla andra som inte Àr intresserade av vÄr diskussion angÄende Z199 fÄr jag vÀl be om ursÀkt. Blivit mkt nu pÄ senaste men förhoppningsvis finner ni lite matnyttigt i allt detta![]()
Ja, sorry för lite mer OT, men rÀtt ska vara rÀtt; jag mailade Uncle S igen och pÄtalade att Àven mina hÄl Àr risigt borrade och att lÀnkarna har en ojÀmn fasning (det ligger ju i hans intresse att följa upp med tillverkaren). Han skickar nu en ny lÀnk som gÄva för att förhoppningsvis komma undan tull pÄ den.
Aldrig köpt lÀnk, men ett tropic version 2 frÄn Uncle och det var riktigt bra.Tycker inte det Àr ot. Intressant att höra hur exempelvis lÀnkar som finns till modellen upplevs.
Hoppas Uncle S visar sig vara mÄn om sitt rykte och ger vettig kompensation.
Tycker inte det Àr ot. Intressant att höra hur exempelvis lÀnkar som finns till modellen upplevs.
Ja, sorry för lite mer OT, men rÀtt ska vara rÀtt; jag mailade Uncle S igen och pÄtalade att Àven mina hÄl Àr risigt borrade och att lÀnkarna har en ojÀmn fasning (det ligger ju i hans intresse att följa upp med tillverkaren). Han skickar nu en ny lÀnk som gÄva för att förhoppningsvis komma undan tull pÄ den.
Tycker inte det Àr ot. Intressant att höra hur exempelvis lÀnkar som finns till modellen upplevs.
Gött att ni finner det som bra informationTycker uncle s skulle se över sin kvalitetskontroll.
Tycker det Àr skrÀmmande dÄligt nÀr jag lÀser om andras problem. Jag köpte ju min lÀnk förra Äret. Och en annan modell för en annan klocka.
Det har inte varit pĂ„ tal om att returnera den öht. Efter dagens mail skrev han bara âLet me send you another one. I can mark it as a gift with low value so you don't get hit with fees again. Is this a good solution?â@Buddhaliscious ska du skicka tillbaka din gamla dĂ„? Bara som vanligt brev typ? Gör du det direkt eller vĂ€ntar tills nya lĂ€nken dykt upp?
Den dĂ€r lösningen vill jag ocksĂ„ ha! Hoppas det kommer som förslag. Jag började kolla upp lite hur man gĂ„r tillvĂ€ga för att skicka tillbaka och fĂ„ tillbaka tull, moms och postnords avgift. KrĂ„ngligt Ă€r ett snĂ€llt ordvalDet har inte varit pĂ„ tal om att returnera den öht. Efter dagens mail skrev han bara âLet me send you another one. I can mark it as a gift with low value so you don't get hit with fees again. Is this a good solution?â
Jag tackade vĂ€nligen och lĂ€t meddela att jag skulle uppskatta det mycket, och han svarade âDone!â
Han har nog bara tröttnat pÄ mig och orkar inte tjafsa..![]()
Ja visst sitter dom bra!Efter en del letande och flippande har jag nu en SRP777, och det Àr som att ett stort lugn sprider sig frÄn handleden... SÄ gedigen!![]()
Hur upplever du armbandet?Testar min PADI pÄ camouflagefÀrgat gumminato frÄn Zuludiver. Vad tycker ni? Jag tycker att det funkar!
![]()
![]()
Tycker Padin Àr svÄr att kombinera fler fÀrger med Àn de som redan finns i klockan. Speciellt om de inte Àr neutrala.Testar min PADI pÄ camouflagefÀrgat gumminato frÄn Zuludiver. Vad tycker ni? Jag tycker att det funkar!
![]()
![]()
Tycker att det Àr Àr vÀldigt snyggt och framför allt sÄ Àr det riktigt skönt. Om man ska slÀnga in nÄgot negativt sÄ Àr det att det blir lite svettigt eftersom det ligger platt emot huden som t.ex. inte ett vanligt gummi gör och att gummit glider runt lite dÀr de tvÄ bitarna ligger pÄ varandra under klockan. Med det sagt sÄ tycker jag att det Àr top notch. Rekommenderas!Hur upplever du armbandet?
Nej, satt precis och tÀnkte samma sak och det hade definitivt fungerat bÀttre pÄ t.ex. en 777 eller liknande. Har testat det pÄ min SKX007 och dÀr blev det riktigt grymt men dÄ den Àr lite mindre sÄ hamnade jag mellan tvÄ hÄl pÄ bandet och det blev inte sÀrskilt bekvÀmt. Funderar pÄ om man kanske skulle skaffa ett mörkgrÄtt, svart eller mörkblÄtt till PADIn. Tror att grÄtt kan passa bÀst.Tycker Padin Àr svÄr att kombinera fler fÀrger med Àn de som redan finns i klockan. Speciellt om de inte Àr neutrala.
Men med det sagt tycker jag att just grön kan fungera. Varför vet jag inte![]()
Alla de du föreslÄr lirar nog. Men efter att jag köpte ett grÄtt canvas till min vill jag slÄ ett slag för grÄttTycker att det Àr Àr vÀldigt snyggt och framför allt sÄ Àr det riktigt skönt. Om man ska slÀnga in nÄgot negativt sÄ Àr det att det blir lite svettigt eftersom det ligger platt emot huden som t.ex. inte ett vanligt gummi gör och att gummit glider runt lite dÀr de tvÄ bitarna ligger pÄ varandra under klockan. Med det sagt sÄ tycker jag att det Àr top notch. Rekommenderas!
Ska tillÀggas att jag slÀngde ut en hundring pÄ mitt hÀr pÄ forumet och inte de 500 kronorna som de annars kostar men jag skulle köpt det ÀndÄ.
Nej, satt precis och tÀnkte samma sak och det hade definitivt fungerat bÀttre pÄ t.ex. en 777 eller liknande. Har testat det pÄ min SKX007 och dÀr blev det riktigt grymt men dÄ den Àr lite mindre sÄ hamnade jag mellan tvÄ hÄl pÄ bandet och det blev inte sÀrskilt bekvÀmt. Funderar pÄ om man kanske skulle skaffa ett mörkgrÄtt, svart eller mörkblÄtt till PADIn. Tror att grÄtt kan passa bÀst.