• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

96C32EEA-97E0-4638-AAB3-86400A37BF12.jpeg
59614415-EA13-4315-B1DB-3AE59F67CB62.jpeg

Ja, det Àr synd det inte gÄr att lÀgga en röstningslista i den hÀr befintliga trÄden, vad det ser ut. Annars hade jag gjort det i denna. GÄr ju att göra i en ny för den som vill
Kan vi göra en liten omröstning om vilken som Àr den finaste turtlen??
SjÀlv Àlskar jag padin
Tror det finns 35 referenser nu, 24 export och 11 JDM. KĂ€lla: det.briscoe instagram.

.

SÄ hÀrliga höstfÀrger just nu, passar pÄ att ta lite bilder! =)
VÀntar ivrigt pÄ nytt klockarmband, fulkopia pÄ Super Engineer frÄn tyska Amazon...

IMG_20190930_125219-01.jpeg

Tillslut damp den ner i brevlÄdan men det tog nÄgra veckor! Armbandet kÀnns gediget med den Àr lite "rÄ" i kanterna, fÄtt gÄ pÄ med smÀrgelduk för att runda av dessa, lite pyssel men vÀrt besvÀret, man fÄr vad man betalar för. :)

SpÀnnet kÀnns mer stabilt Àn Seikos! Noterade Àven att de tjocka fjÀderpinnarna, stiften(?) inte fÄr plats i bandet och de medföljande 22mm fungerar ej, fick anvÀnda 24mm stift!

IMG_20191016_080130-01.jpeg

Vad Àr det för ref pÄ den?
ApropÄ det sÄ tycker jag det Àr ett vettigt förslag att i de fall det Àr en originalklocka och om det inte Àr bland de mest förekommande, och gÀrna Àven dÄ, försöka sÀtta ut ref.nr. pÄ klockor som visas vilket Àr lÀtt gjort nÀr man ÀndÄ har klockan i sin hand. Varianterna blir fler och fler... och frÄgor om det blir allt vanligare vilket inte sÄ konstigt; en anvÀndbar info.
35 st Àr mycket att hÄlla reda pÄ.
Tror det finns 35 referenser nu, 24 export och 11 JDM. KĂ€lla: det.briscoe instagram.

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: S.L
Tillslut damp den ner i brevlÄdan men det tog nÄgra veckor! Armbandet kÀnns gediget med den Àr lite "rÄ" i kanterna, fÄtt gÄ pÄ med smÀrgelduk för att runda av dessa, lite pyssel men vÀrt besvÀret, man fÄr vad man betalar för. :)

SpÀnnet kÀnns mer stabilt Àn Seikos! Noterade Àven att de tjocka fjÀderpinnarna, stiften(?) inte fÄr plats i bandet och de medföljande 22mm fungerar ej, fick anvÀnda 24mm stift!

IMG_20191016_080130-01.jpeg
Var det fat bars som följde med? Ofta skickar de med vanliga. Seikos dykare krÀver 2.5 mm nÀr det Àr drilled lugs. Ser bra ut i övrigt! Bild frÄn undersidan med spÀnnet? :)

Var det fat bars som följde med? Ofta skickar de med vanliga. Seikos dykare krÀver 2.5 mm nÀr det Àr drilled lugs. Ser bra ut i övrigt! Bild frÄn undersidan med spÀnnet? :)

Njae... det krÀvs inte fatbars, men helst ska man anvÀnda bandstift med bredare spets (1,1 mm) Àn vanliga stift (0,8 mm)

Problemet som uppstÄr Àr att mÄnga AM lÀnkar Àr anpassade till standardstift som Àr 1,78mm tjocka och sÄna finns (i stort sett) inte med spets om 1,1 mm.
Watchgecko t.ex har bandstift som Àr 2mm tjocka och har 1,1 mm spets.... men Àven dessa Àr för tjocka för mÄnga lÀnkar som Àr anpassade för 1,78 mm stift.

/Jonas

Njae... det krÀvs inte fatbars, men helst ska man anvÀnda bandstift med bredare spets (1,1 mm) Àn vanliga stift (0,8 mm)

Problemet som uppstÄr Àr att mÄnga AM lÀnkar Àr anpassade till standardstift som Àr 1,78mm tjocka och sÄna finns (i stort sett) inte med spets om 1,1 mm.
Watchgecko t.ex har bandstift som Àr 2mm tjocka och har 1,1 mm spets.... men Àven dessa Àr för tjocka för mÄnga lÀnkar som Àr anpassade för 1,78 mm stift.

/Jonas

Tack för all nyttig info! Givetvis skickade de med "vanliga" bandstift, jag hade bara vanliga stift i olika lÀngd hemma men det verkar fungera hyggligt, mÄste dock hitta en sÀker lösning.

Lite fler bilder, bland annat pÄ spÀnnet. OBS! jag har inte "suddat" ut mina slipmÀrken sen ska jag polera sidorna pÄ armbandet för att ta bort nÄgra smÄrepor jag orsakade:

Testade att ha de lÀngre ÀndlÀnkarna mot uret men det sÄg bÀttre ut sÄhÀr med de smalare som det Àr tÀnkt.
bild02.jpg

FrÄn sidan för att se höjden pÄ lÀnkarna, ser fetare ut pÄ Super Engineer tycker jag men har inte jÀmfört mÄtten.
bild03.jpg

bild04.jpg

SpÀnnet.
bild05.jpg

Öppet.
bild06.jpg

bild07.jpg

bild09.jpg

bild11.jpg

Bilagor

• bild03.jpg
    bild03.jpg