Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gör en poll!Kan vi göra en liten omröstning om vilken som Àr den finaste turtlen??
SjÀlv Àlskar jag padin
Hur gör man det?Gör en poll!
Finns att vÀlja nÀr man skapar en trÄd i alla fall. Du kan starta en ny trÄd för detta ÀndamÄl. Och sen lÀgga in alla modeller som alternativ.Hur gör man det?
Tack!Finns att vÀlja nÀr man skapar en trÄd i alla fall. Du kan starta en ny trÄd för detta ÀndamÄl. Och sen lÀgga in alla modeller som alternativ.
777 med gröna paddans tavla.Vad Àr det för ref pÄ den?
Tror det finns 35 referenser nu, 24 export och 11 JDM. KÀlla: det.briscoe instagram.Kan vi göra en liten omröstning om vilken som Àr den finaste turtlen??
SjÀlv Àlskar jag padin
Kan vi göra en liten omröstning om vilken som Àr den finaste turtlen??
SjÀlv Àlskar jag padin
Tror det finns 35 referenser nu, 24 export och 11 JDM. KĂ€lla: det.briscoe instagram.
Det mÄste ju vara den bÀsta Turtle:n nÄgonsin! Vad Àr det för ref?
SÄ hÀrliga höstfÀrger just nu, passar pÄ att ta lite bilder! =)
VÀntar ivrigt pÄ nytt klockarmband, fulkopia pÄ Super Engineer frÄn tyska Amazon...
ApropÄ det sÄ tycker jag det Àr ett vettigt förslag att i de fall det Àr en originalklocka och om det inte Àr bland de mest förekommande, och gÀrna Àven dÄ, försöka sÀtta ut ref.nr. pÄ klockor som visas vilket Àr lÀtt gjort nÀr man ÀndÄ har klockan i sin hand. Varianterna blir fler och fler... och frÄgor om det blir allt vanligare vilket inte sÄ konstigt; en anvÀndbar info.Vad Àr det för ref pÄ den?
Tror det finns 35 referenser nu, 24 export och 11 JDM. KĂ€lla: det.briscoe instagram.
Var det fat bars som följde med? Ofta skickar de med vanliga. Seikos dykare krÀver 2.5 mm nÀr det Àr drilled lugs. Ser bra ut i övrigt! Bild frÄn undersidan med spÀnnet?Tillslut damp den ner i brevlÄdan men det tog nÄgra veckor! Armbandet kÀnns gediget med den Àr lite "rÄ" i kanterna, fÄtt gÄ pÄ med smÀrgelduk för att runda av dessa, lite pyssel men vÀrt besvÀret, man fÄr vad man betalar för.
SpÀnnet kÀnns mer stabilt Àn Seikos! Noterade Àven att de tjocka fjÀderpinnarna, stiften(?) inte fÄr plats i bandet och de medföljande 22mm fungerar ej, fick anvÀnda 24mm stift!
Var det fat bars som följde med? Ofta skickar de med vanliga. Seikos dykare krÀver 2.5 mm nÀr det Àr drilled lugs. Ser bra ut i övrigt! Bild frÄn undersidan med spÀnnet?
Det mÄste ju vara den bÀsta Turtle:n nÄgonsin! Vad Àr det för ref?
Var det fat bars som följde med? Ofta skickar de med vanliga. Seikos dykare krÀver 2.5 mm nÀr det Àr drilled lugs. Ser bra ut i övrigt! Bild frÄn undersidan med spÀnnet?
Njae... det krÀvs inte fatbars, men helst ska man anvÀnda bandstift med bredare spets (1,1 mm) Àn vanliga stift (0,8 mm)
Problemet som uppstÄr Àr att mÄnga AM lÀnkar Àr anpassade till standardstift som Àr 1,78mm tjocka och sÄna finns (i stort sett) inte med spets om 1,1 mm.
Watchgecko t.ex har bandstift som Àr 2mm tjocka och har 1,1 mm spets.... men Àven dessa Àr för tjocka för mÄnga lÀnkar som Àr anpassade för 1,78 mm stift.
/Jonas
Den dÀr du Àr inte dum.Vintage hybrid Turtle,
Dra ett pm om suget blir för stort, den fÄr för lite rotation hos mig.Den dÀr du Àr inte dum.
VÀcker ett visst habegÀr till och med...