• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Fick min nya padda idag tillverkad 2019, har Seiko uppdaterat Bezel mekaniken till det bĂ€ttre? Ingen play alls och ”bulletproof” kĂ€nsla nĂ€r man vrider pĂ„ den.
136B0B36-3375-4468-9EBD-A6BCECFE5ABD.jpeg
Vill nog med pÄstÄ att de nyare kÀnns bÀttre. Har haft ett gÀng olika under Äret :bag:
Har Àgt bÄde original och moddade srp. Original Àr bezeln riktigt bra, men har man otur med en am bezel sÄ kan det bli riktigt risigt.

Fick min nya padda idag tillverkad 2019, har Seiko uppdaterat Bezel mekaniken till det bĂ€ttre? Ingen play alls och ”bulletproof” kĂ€nsla nĂ€r man vrider pĂ„ den.
136B0B36-3375-4468-9EBD-A6BCECFE5ABD.jpeg
Vet ej om de Àndrat nÄt pÄ dem men de fyra jag haft har alla haft förvÄnansvÀrt fin aktion pÄ vridringen. BÀttre Àn en del mycket dyrare.
Antagligen har jag haft tur. Den jag har pÄ mig nu Àr frÄn 2016 och hur bra som helst.
DÀremot har krongÀngorna varit halvdana pÄ ett par av dem.

Jag Àr inne pÄ min 4e eller 5e SRP777 och den jag har nu (2019) har betydligt tajtare (pÄ ett positivt sÀtt) bezel action Àn de jag haft tidigare. En klar och tydlig skillnad frÄn de tidigare samt 10-tal SKX jag Àgt.
Inte en enda moddad.

Hm, min (femte eller sjÀtte) Turtle STO (SRPC91) som jag köpte hÀr för nÄn mÄnad sen Àr tyvÀrr lika slapp i ringen som de tidigare. Kuggarna kÀnns som pinnarna pÄ ett lyckohjul och det finns spelrum mellan dem. Kanske haft otur. Kronan Àr dock tight och fin och gÀngar vÀldigt bra.

Tillbaka
Topp