Sagt och gjort! Turtle pĂ„Nog för att turtleboetten Ă€r bra sen gammalt, men hade förtrĂ€ngt hur JĂKLA bra den Ă€r. Orimligt bekvĂ€m trots sin storlek.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Sagt och gjort! Turtle pĂ„Nog för att turtleboetten Ă€r bra sen gammalt, men hade förtrĂ€ngt hur JĂKLA bra den Ă€r. Orimligt bekvĂ€m trots sin storlek.![]()
Nej, det ska inte passa. Har visserligen inte provat, men med tanke pÄ att boetterna ser sÄ olika ut kan jag inte tÀnka mig att det funkar.Hur Àr det nu, en lÀnk frÄn SKX007 eller liknande passar inte moderna turtle va?![]()
Mm nÀ men exakt. TÀnker samma men vÀrt att frÄga! Lite sugen pÄ nÄgot annat till min, kanske en jubilee för att vÀxla lite. Tycker det brukar vara snyggtNej, det ska inte passa. Har visserligen inte provat, men med tanke pÄ att boetterna ser sÄ olika ut kan jag inte tÀnka mig att det funkar.
Personligen tycker jag att en turtle gör sig allra bÀst pÄ gummi, men det dÀr Àr ju en smaksak.Mm nÀ men exakt. TÀnker samma men vÀrt att frÄga! Lite sugen pÄ nÄgot annat till min, kanske en jubilee för att vÀxla lite. Tycker det brukar vara snyggt![]()
HÄller helt med! Original lÀnken var jag typ lÀrt mig att tycka om efter alla ÄrJag Àr inte helt förtjust i originallÀnken, den Àr ok, och vÀldigt bekvÀm men jag gillar inte de polerade detaljerna. Funderar pÄ att försöka fulborsta dem sjÀlv, men verkar lite pilligt dÄ de polerade delarna Àr lite nedsÀnkta. Tycker Uncle Seikos Z199 Àr överlÀgset snyggast, men som ni Àr inne pÄ mÄste man ha rÀtt ÀndlÀnkar ocksÄ, och det verkar inte krylla av dem begagnande, och Àr för snÄl för att köpa en nyBlir nog nÄt gummi för en billig peng som variation till originallÀnken, tycker den gör sig fint pÄ det ocksÄ.
MedhÄll, har min pÄ originalgummi och mm300 medbPersonligen tycker jag att en turtle gör sig allra bÀst pÄ gummi, men det dÀr Àr ju en smaksak.![]()
Inget aftermarket dÀr inte.
Ser onekligen bra ut! Och vÀldigt bra pris i jÀmförelse med miltat eller liknande. Intressant om du köper att höra hur kvalitén osv Àr, dÄ kanske man skulle slÄ till pÄ en sjÀlvLite sugen pÄ att bestÀlla denna lÀnk. Vill vÀl egentligen ha en Z199 frÄn Uncle Seiko, men kÀnns lite dyrt. Gillar ÀndlÀnkarna pÄ den hÀr, och claspen blir nog bra om jag gÄr loss pÄ den med slipduk för att borsta den. Taper down frÄn 22mm till 18mm lÄter bra. Typ 450 spÀnn frÄn Kina, moms och tull verkar man slippa om vÀrdet inte överstiger 1800kr.![]()
![]()
Jo, tycker det ser bra ut. Ska fundera lite innan jag slÄr till, finns vÀl en lite risk att man Àr dumsnÄl om jag egentligen vill ha ett US..Ser onekligen bra ut! Och vÀldigt bra pris i jÀmförelse med miltat eller liknande. Intressant om du köper att höra hur kvalitén osv Àr, dÄ kanske man skulle slÄ till pÄ en sjÀlv![]()
Kan ju oavsett vara vÀrt att testaJo, tycker det ser bra ut. Ska fundera lite innan jag slÄr till, finns vÀl en lite risk att man Àr dumsnÄl om jag egentligen vill ha ett US..
Tack! Schyssta bilder och ser ut att sitta fintHar typ 16-16,5 cm omkrets och jag tycker den Àr riktigt bekvÀm. L2L Àr ju 48mm sÄ det bidrar starkt till att den sitter sÄ bra
![]()
![]()
![]()
IngÄr huvorna bredvid i en plan för att provtrycka PADI:n?