• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Nog för att turtleboetten Ă€r bra sen gammalt, men hade förtrĂ€ngt hur JÄKLA bra den Ă€r. Orimligt bekvĂ€m trots sin storlek.
1000020997.jpg
Sagt och gjort! Turtle pĂ„ đŸąđŸ’™â€ïž
IMG_0746.jpeg

Nej, det ska inte passa. Har visserligen inte provat, men med tanke pÄ att boetterna ser sÄ olika ut kan jag inte tÀnka mig att det funkar.
Mm nĂ€ men exakt. TĂ€nker samma men vĂ€rt att frĂ„ga! Lite sugen pĂ„ nĂ„got annat till min, kanske en jubilee för att vĂ€xla lite. Tycker det brukar vara snyggt 😃

Jag Ă€r inte helt förtjust i originallĂ€nken, den Ă€r ok, och vĂ€ldigt bekvĂ€m men jag gillar inte de polerade detaljerna. Funderar pĂ„ att försöka fulborsta dem sjĂ€lv, men verkar lite pilligt dĂ„ de polerade delarna Ă€r lite nedsĂ€nkta. Tycker Uncle Seikos Z199 Ă€r överlĂ€gset snyggast, men som ni Ă€r inne pĂ„ mĂ„ste man ha rĂ€tt Ă€ndlĂ€nkar ocksĂ„, och det verkar inte krylla av dem begagnande, och Ă€r för snĂ„l för att köpa en ny 🙂 Blir nog nĂ„t gummi för en billig peng som variation till originallĂ€nken, tycker den gör sig fint pĂ„ det ocksĂ„.

Jag Ă€r inte helt förtjust i originallĂ€nken, den Ă€r ok, och vĂ€ldigt bekvĂ€m men jag gillar inte de polerade detaljerna. Funderar pĂ„ att försöka fulborsta dem sjĂ€lv, men verkar lite pilligt dĂ„ de polerade delarna Ă€r lite nedsĂ€nkta. Tycker Uncle Seikos Z199 Ă€r överlĂ€gset snyggast, men som ni Ă€r inne pĂ„ mĂ„ste man ha rĂ€tt Ă€ndlĂ€nkar ocksĂ„, och det verkar inte krylla av dem begagnande, och Ă€r för snĂ„l för att köpa en ny 🙂 Blir nog nĂ„t gummi för en billig peng som variation till originallĂ€nken, tycker den gör sig fint pĂ„ det ocksĂ„.
HĂ„ller helt med! Original lĂ€nken var jag typ lĂ€rt mig att tycka om efter alla Ă„r 😂 Men lĂ€mnar en del att önska om man ska vara objektiv. Tur att en turtle klĂ€r i allt! 🐱

Fick feeling och gick loss med slipduk pĂ„ lĂ€nken 😄 VĂ€ldigt svĂ„rt att fĂ„nga pĂ„ bild, men blev riktigt bra och de polerade bitarna ser betydligt mer matta ut pĂ„ riktigt Ă€n pĂ„ bilderna. Inget finlir inte utan körde pĂ„ med breda tag över hela lĂ€nken, kom Ă„t det mesta av de polerade ytorna. Ska pilla lite till nĂ€r jag har lite mer tid över, men helhetsintrycket blev vĂ€ldigt mycket bĂ€ttre tycker jag.
1000021080.jpg
1000021081.jpg

Senast Àndrad:
FifĂ€n, Seikos jĂ€kla pins and collars. TĂ€nkte flytta en lĂ€nkbit till andra sidan claspen, men trollade förstĂ„s bort en collar direkt đŸ€Šâ€â™‚ïž Krypit runt pĂ„ mattan i sĂ€ker en halvtimme utan resultat, gav upp och gick pĂ„ Karlsons klister i lĂ€nkhĂ„let istĂ€llet för att fĂ„ pinen att sitta kvar dĂ„ jag inte hade fler pins eller collars över 😄 Hittade sen kragen tre timmar senare, pĂ„ bandverktyget satt den lilla rackaren fast, sĂ„ nu har jag petat tillbaka allt som det satt frĂ„n början. Begriper inte varför Seikos collars gĂ„r att skjuta rakt igenom lĂ€nkbiten istĂ€llet för att man lĂ€gger den pĂ„ plats inifrĂ„n sĂ„ att sĂ€ga, som exempelvis Citizen gör, sĂ„ Ă€r den pĂ„ plats sen? Mycket meck och vĂ€ldigt lite verkstad idag đŸ€·â€â™‚ïž

1000021092.jpg

Lite sugen pÄ att bestÀlla denna lÀnk. Vill vÀl egentligen ha en Z199 frÄn Uncle Seiko, men kÀnns lite dyrt. Gillar ÀndlÀnkarna pÄ den hÀr, och claspen blir nog bra om jag gÄr loss pÄ den med slipduk för att borsta den. Taper down frÄn 22mm till 18mm lÄter bra. Typ 450 spÀnn frÄn Kina, moms och tull verkar man slippa om vÀrdet inte överstiger 1800kr.
1000021249.png
1000021250.png

Lite sugen pÄ att bestÀlla denna lÀnk. Vill vÀl egentligen ha en Z199 frÄn Uncle Seiko, men kÀnns lite dyrt. Gillar ÀndlÀnkarna pÄ den hÀr, och claspen blir nog bra om jag gÄr loss pÄ den med slipduk för att borsta den. Taper down frÄn 22mm till 18mm lÄter bra. Typ 450 spÀnn frÄn Kina, moms och tull verkar man slippa om vÀrdet inte överstiger 1800kr.
1000021249.png
1000021250.png
Ser onekligen bra ut! Och vĂ€ldigt bra pris i jĂ€mförelse med miltat eller liknande. Intressant om du köper att höra hur kvalitĂ©n osv Ă€r, dĂ„ kanske man skulle slĂ„ till pĂ„ en sjĂ€lv 😃

Ser onekligen bra ut! Och vĂ€ldigt bra pris i jĂ€mförelse med miltat eller liknande. Intressant om du köper att höra hur kvalitĂ©n osv Ă€r, dĂ„ kanske man skulle slĂ„ till pĂ„ en sjĂ€lv 😃
Jo, tycker det ser bra ut. Ska fundera lite innan jag slÄr till, finns vÀl en lite risk att man Àr dumsnÄl om jag egentligen vill ha ett US..

Tillbaka
Topp