BillyBaxter
Basic
Ăh, vi kör en till Omega Planet Ocean 2500.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Galet fina lumen i dom dÀr, hur lÀnge hÄller det i sig ?Bytte klocka inför morgondagen och kunde inte lÄta bli att ladda lite lumen. Man fÄr ju lite abstinens nÀr man inte tittat pÄ Pannan pÄ över en vecka...
Som den ser ut nyladdad Àr det inte lÀnge. NÄgra minuter kanske. Sen gÄr det ju att lÀsa av tiden i mörkt rum hela natten iaf, men som med de flesta andra klockor tycker jag kraften i lumen Àr rÀtt kass Àrligt talat (efter en stund utan laddning alltsÄ).Galet fina lumen i dom dÀr, hur lÀnge hÄller det i sig ?
Fint foto pÄ en fin klocka, lÀckert och lagom lyxigt med lumen Àven pÄ kronan.Gillar denna bild jag tog pÄ min gamla GSOTM
Jag har lĂ„ngt ifrĂ„n kolsvart i rummet nĂ€r jag fotat. Har ocksĂ„ XR. Tror nyckeln ligger dĂ€r. Ljuset Ă€r ju A-O.Satt och försökte fĂ„ till en vettig bild pĂ„ lumen igĂ„r kvĂ€ll. Ăr ju sĂ„ sjukt svĂ„rt att fĂ„ fokus och bra skĂ€rpa? I alla fall i en becksvart miljö.
Jag lyckas inte i nĂ€rheten av att fĂ„ till en sĂ„ bra bild som ovanstĂ„ende inlĂ€gg av bla @Ăbo och @Bondegatan, Ă€ven om jag testar mig fram i olika bakrundsljus.
Bilden Àr tagen med mobilkamera (iPhone XR) och hade laddat lumen med en vanlig lampa ifall det spelar nÄgon roll (vet att UV-lampor Àr the shit).
Fint foto pÄ en fin klocka, lÀckert och lagom lyxigt med lumen Àven pÄ kronan.
Vad Àr den taget med ? Lite trÄkig storlek bara men jag antar att den Àr förminskad.
SlÀng ut en bild pÄ orginalet ifall du hittar denTack.
Denna var tagen med en Sony Nex 6 och Zeiss Touit Macro. Har originalet nÄnstans.. tror jag
Jag Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n en mĂ€sterfotograf. Snarare motsatsen faktiskt. Jag hade inte helmörkt i rummet nĂ€r jag tog min bild. Det tog nog ca 5 försök innan jag kunde hĂ„lla telefonjĂ€veln tillrĂ€ckligt stilla och dessutom lyckas hitta fokus pĂ„ rĂ€tt stĂ€lle för att fĂ„ nĂ„gorlunda skĂ€rpa. Det jag lyckats klura ut Ă€r att det gĂ€ller fotografering Ă€r att det gĂ€ller att hĂ„lla telefonen stilla, vilket jag tycker Ă€r svĂ„rt nĂ€r man fotar klocka som sitter pĂ„ arm eftersom man dĂ„ bara har en hand att hĂ„lla telefonen (kameran...) med. Jag Ă€r vĂ€l kanske mer darrhĂ€nt Ă€n andra iofs.Satt och försökte fĂ„ till en vettig bild pĂ„ lumen igĂ„r kvĂ€ll. Ăr ju sĂ„ sjukt svĂ„rt att fĂ„ fokus och bra skĂ€rpa? I alla fall i en becksvart miljö.
Jag lyckas inte i nĂ€rheten av att fĂ„ till en sĂ„ bra bild som ovanstĂ„ende inlĂ€gg av bla @Ăbo och @Bondegatan, Ă€ven om jag testar mig fram i olika bakrundsljus.
Bilden Àr tagen med mobilkamera (iPhone XR) och hade laddat lumen med en vanlig lampa ifall det spelar nÄgon roll (vet att UV-lampor Àr the shit).
SlÀng ut en bild pÄ orginalet ifall du hittar den
Snyggt! Det Àr möjligt men fortfarande bra mycket bÀttre Àn den första du la uppDetta Àr sÄ nÀra originalet jag kommer, men Àr fort JPG-komprimerad
Den Àr 1,8M nÀr jag laddar upp den, men tror Àven den komprimeras hÀr?
Snyggt! Det Àr möjligt men fortfarande bra mycket bÀttre Àn den första du la upp
Lugnt om jag tjyvar den för att anvÀnda som bakrundsbild ?
JÀvligt off topic.Det gÄr sÄ bra sÄ.. kan maila den betydligt större filen jfr med den om man laddar ned frÄn KS direkt
JĂ€vligt off topic.
Klippte till bilden lite sÄ den passar upplösningen pÄ skÀrmen bÀttre, hÀr Àr resultatet Tack
Sorgkanten pÄ höger bild/skÀrm Àr inte dÀr irl utan det blev bara sÄ nÀr jag printscreenade bilden eftersom jag har tvÄ olika stora skÀrmar inkopplade.
LÀcker bild pÄ en riktig drömklocka!