Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nej nĂ„gon bra bild har jag inte men om du tittar i mitten pĂ„ kronan pĂ„ denna bilden sĂ„ ser du en âgropâ . SĂ„ ska det se ut.Jag tycker kronan ser skĂ„lformad ut, konkav liksom,
Vet dock inte om jag förstÄr vad du menar med smileformad. Har du nÄgon bra bild?![]()
Tycker personligen inte att det gör sÄ mycket att sekunden inte trÀffar exakt sÄ lÀnge den nollar pÄ samma stÀlle varje gÄng, om inte sÄ Àr det nÄgot som Àr knas, det enkla Àr att visaren inte sitter tillrÀckligt hÄrt eller vÀrre att chronographhjulet Àr slitet och slirar.Det gÄr att stÀlla bÄde dag och datum, trycka hÄrt och löst liksom, sen gÄr det att vrida den inre bezelen Ät bÀgge hÄllen (ibland klickar den lite nÀr man försöker gÄ mot-urs)
Jag vet inte, har inte sett de dÀr vid 41:an innan, ska undersöka saken vidare.
Attans, gÀllande nollstÀllningen. Men men, klockan Àr ju ÀndÄ snart 45 Ärhar mindre battle scars Àn vad jag har
![]()
NÄnting sÄ hÀr:Jag tycker kronan ser skÄlformad ut, konkav liksom,
Vet dock inte om jag förstÄr vad du menar med smileformad. Har du nÄgon bra bild?![]()
@Mr.Johansson dĂ€r ser du ocksĂ„ hur pushers ska se ut, med en fasning. Slitage kan runda av dem, sĂ„ jag ska inte svĂ€ra pĂ„ att dina Ă€r bytta.Nej nĂ„gon bra bild har jag inte men om du tittar i mitten pĂ„ kronan pĂ„ denna bilden sĂ„ ser du en âgropâ . SĂ„ ska det se ut.![]()
Ah dĂ€r ser man att min inte riktigt ser sĂ„ ut i pusherna och inte heller riktigt sĂ„ min krona ser ut.Nej nĂ„gon bra bild har jag inte men om du tittar i mitten pĂ„ kronan pĂ„ denna bilden sĂ„ ser du en âgropâ . SĂ„ ska det se ut.![]()
Okej, sÄ det Àr alltsÄ inte nÄ skadligt för klockan att ha kronografen igÄng, vet inte varför men har fÄtt för mig det, tror jag har lÀst det nÄnstans. Men det var ju inte specifikt om detta urverkTycker personligen inte att det gör sÄ mycket att sekunden inte trÀffar exakt sÄ lÀnge den nollar pÄ samma stÀlle varje gÄng, om inte sÄ Àr det nÄgot som Àr knas, det enkla Àr att visaren inte sitter tillrÀckligt hÄrt eller vÀrre att chronographhjulet Àr slitet och slirar.
LÄter alltid mina 6139/38 ha tidtagningen igÄng, gillar nÀr nÄgot rör sig pÄ tavlanoch mÄnga sÀger att den ska vara igÄng dÄ det Àr ett sk vertical clutch-verk.
Att ringen klickar kan nog bero pÄ att kuggarna i ringen (plast) kan vara slitna, och som andra har skrivit tror jag ej att armbandet Àr original till denna modell.
Tack, jag sÄg. Tror mina Àr utbytta, tror inte slitage har förÀndrat mina sÄ pass mycket och sÄ jÀmt@Mr.Johansson dÀr ser du ocksÄ hur pushers ska se ut, med en fasning. Slitage kan runda av dem, sÄ jag ska inte svÀra pÄ att dina Àr bytta.
Det Àr inte alls skadligt att lÄta kronografen gÄ. Största slitaget Àr vid reset/nollstÀllning. Man kan ju tÀnka pÄ att inte nollstÀlla nÀr visaren befinner sig pÄ den nedre delen av tavlan.Okej, sÄ det Àr alltsÄ inte nÄ skadligt för klockan att ha kronografen igÄng, vet inte varför men har fÄtt för mig det, tror jag har lÀst det nÄnstans. Men det var ju inte specifikt om detta urverk
LÀnken Àr riktigt trött assÄfinns det nÄgon bra AM lÀnk? Typ uncle seikos, Àr de nÄ att ha?
En liten undran, Àr det din 6139 som ligger ute pÄ Tradera nu?Okej, sÄ det Àr alltsÄ inte nÄ skadligt för klockan att ha kronografen igÄng, vet inte varför men har fÄtt för mig det, tror jag har lÀst det nÄnstans. Men det var ju inte specifikt om detta urverk
LÀnken Àr riktigt trött assÄfinns det nÄgon bra AM lÀnk? Typ uncle seikos, Àr de nÄ att ha?
Nej, skicka lÀnk.En liten undran, Àr det din 6139 som ligger ute pÄ Tradera nu?
Hoppas du inte tog/tar illa upp men den var vÀldigt lik din, visserligen vÀldigt dÄlig bild.Nej, skicka lÀnk.
Hittade den, ja det ser ut som min. Kontaktade han som sÄlde den till mig och berrÀtade att den ligger dÀr.En liten undran, Àr det din 6139 som ligger ute pÄ Tradera nu?
Tar absolut inte illa vid, de mÄste vara den. Och omrÄdet dÀr han bodde ser ut att stÀmma överens med vart han jag köpte min av ocksÄHoppas du inte tog/tar illa upp men den var vÀldigt lik din, visserligen vÀldigt dÄlig bild.
![]()
Seiko klockor | Köp & sÀlj begagnat & oanvÀnt pÄ Tradera
Köp och sÀlj Seiko klockor enkelt och hÄllbart pÄ Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvÀnda saker pÄ Sveriges största cirkulÀra marknadsplatswww.tradera.com
Lite konstigt att den dÄ ligger ute med bud nu nÀr du köpt denTar absolut inte illa vid, de mÄste vara den. Och omrÄdet dÀr han bodde ser ut att stÀmma överens med vart han jag köpte min av ocksÄ

Mycket, han har sÀkert missat att plocka ner den. Undra om den finns pÄ blocket ocksÄ?Lite konstigt att den dÄ ligger ute med bud nu nÀr du köpt den![]()
Man ska ju inte anvÀnda samma klocka/foto i en annan annons, nu Àr det ju inte sÀkert att det Àr samma men det hÀr gjorde mig lite fundersam:Mycket, han har sÀkert missat att plocka ner den. Undra om den finns pÄ blocket ocksÄ?
76?En hyfsad 6139a frÄn 1972![]()
Och en Àkta true frÄn 1976
![]()
Sorry. Juni 1971
Man ska ju inte anvÀnda samma klocka/foto i en annan annons, nu Àr det ju inte sÀkert att det Àr samma men det hÀr gjorde mig lite fundersam:
![]()
Jag köpte min igÄr, fick den som en dellilvid vid en bytesaffÀr,Man ska ju inte anvÀnda samma klocka/foto i en annan annons, nu Àr det ju inte sÀkert att det Àr samma men det hÀr gjorde mig lite fundersam:
![]()
Hoppas det löser sigJag köpte min igÄr, fick den som en dellilvid vid en bytesaffÀr,
Troligtvis Àr det min klocka dÄ jag starkt misstÀnker att han som sÄlde den till mig inte har kommit ihÄg att plocka ner den frÄn tradera. Jag har messat honom och upplyst honom om detta. Han har inte svarat pÄ mitt mess Àn sÄ han har sÀkert inte sett det. Förhoppningsvis plockar han ner annonson nÀr han blir varse om detta.
Hoppas det löser sigoch för att svara pÄ nÄgot annat, har bara hört bra om Uncle Seikos lÀnkar, har visserligen inte Àgt nÄgon sjÀlv.
Köp bÀgge, problem solvedBra sugen pÄ denna![]()
Men denna skulle inte vara fel heller:
![]()

True, undra hur lÄng tid det tar för att fÄ hem demKöp bÀgge, problem solved![]()
Uncle Seiko UK borde gÄ lite snabbare Àn USA.True, undra hur lÄng tid det tar för att fÄ hem dem![]()
Oh, finns US i UKUncle Seiko UK borde gÄ lite snabbare Àn USA.