• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Viskan

Panerai
2-Faktor
30CB5A18-4E8D-4F62-87A5-9D546D020A8E.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Samtliga sÄldes för nÄgot eller nÄgra Är sedan. SÄ priserna har sÀker gÄtt upp sedan dess och efterfrÄgan ökat.
SvÄrt att ge en prisbild men dÀr har du en fingervisning
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Dags att hÀlsa pÄ i 6139 trÄden.
Jag har ju haft en pouge pÄ vill ha listan ett bra tag och tittat in i trÄden dÄ och dÄ.
Sett en del fina exemplar men aldrig kommit till skott tyvÀrr.

Helt oplanerad rÄkade jag hitta denna, head only, hos en antik/loppisaffÀr.
Inte modellen jag egentligen tÀnkt köpa och inget loppispris, men ÀndÄ helt ok.
Fick hem en Uncle Seiko lĂ€nk förra veckan sĂ„ nu Ă€r den klar för lite action 😀

20210912_095237.jpg
20210912_095229.jpg
20210912_095151.jpg
 
Senast Àndrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Dags att hÀlsa pÄ i 6139 trÄden.
Jag har ju haft en pouge pÄ vill ha listan ett bra tag och tittat in i trÄden dÄ och dÄ.
Sett en del fina exemplar men aldrig kommit till skott tyvÀrr.

Helt oplanerad rÄkade jag hitta denna, head only, hos en antik/loppisaffÀr.
Inte modellen jag egentligen tÀnkt köpa och inget loppispris, men ÀndÄ helt ok.
Fick hem en Uncle Seiko lĂ€nk förra veckan sĂ„ nu Ă€r den klar för lite action 😀

20210912_095237.jpg
20210912_095229.jpg
20210912_095151.jpg
VÀlkommen in i vÀrmen. Ja en Pouge gör sig alltid rÀttvis. En vÀldigt trevlig klocka oavsett fÀrg och skick faktiskt. Bara att hÄlla ögonen öppna. Det dyker upp med jÀmna mellanrum pÄ ks.
 

Mk2018

Omega
JÀklar det börjar bli dyrt! Men vilka klockor!! Och din samling, hatten av :) har sjÀlv en pogue med svensk dagskiva, otroligt nöjd över det köpet!
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
NĂ„gon hĂ€r som vet nĂ„got om William Pogue’s pogue som sĂ„ldes 2008? Var finns den? Vad Ă€r den vĂ€rd idag? Det brukar ju surras om ikoniska klockor som Ă€gts av kĂ€ndisar men denna Ă€r det helt tyst om.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
image.jpg

Fick precis hem denna. Superfin! Men en hur drar man upp den pÄ bÀsta sÀtt?
Om klockan stĂ„r still sĂ„ tar man den i handen och för den fram och tillbaka sĂ„ att rotorn drar upp verket ”the Seiko shuffle”. Om klockan gĂ„r Ă€r det bara att bĂ€ra den som vanligt. Jag antar att du kanske vet om att tavlan Ă€r aftermarket.
 

Jokkoma

Breitling
Om klockan stĂ„r still sĂ„ tar man den i handen och för den fram och tillbaka sĂ„ att rotorn drar upp verket ”the Seiko shuffle”. Om klockan gĂ„r Ă€r det bara att bĂ€ra den som vanligt. Jag antar att du kanske vet om att tavlan Ă€r aftermarket.
@Viskan jag tyckte att den var vÀl clean för att vara frÄn 70-talet. Vad Àr det du ser det pÄ?
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
@Viskan jag tyckte att den var vÀl clean för att vara frÄn 70-talet. Vad Àr det du ser det pÄ?
Lysmassan pĂ„ index Ă€r för blank, markeringarna pĂ„ subdialen Ă€r placerade för lĂ„ngt i frĂ„n kanten. Det brukar Ă€ven finnas en ljus rand runt subdialen, som en ”halo” dĂ€r brukar patinan komma först pĂ„ originaltavlorna men det syns Ă€ven pĂ„ vĂ€ldigt frĂ€scha tavlor. JĂ€mför med min och @Compiss lĂ€ngre upp pĂ„ sidan.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Lysmassan pĂ„ index Ă€r för blank, markeringarna pĂ„ subdialen Ă€r placerade för lĂ„ngt i frĂ„n kanten. Det brukar Ă€ven finnas en ljus rand runt subdialen, som en ”halo” dĂ€r brukar patinan komma först pĂ„ originaltavlorna men det syns Ă€ven pĂ„ vĂ€ldigt frĂ€scha tavlor. JĂ€mför med min @Compiss lĂ€ngre upp pĂ„ sidan.
NĂ€rbild
53E04E0B-7D79-4017-873D-DB10D1BA5018.jpeg
 

Jokkoma

Breitling
TyvÀrr ser det inte ut att vara mÄnga rÀtt pÄ denna :sorry: hoppas du inte gav allt för mycket för den, men som jag brukar sÀga, Àr man nöjd sjÀlv Àr det ju okej.

Lysmassan pĂ„ index Ă€r för blank, markeringarna pĂ„ subdialen Ă€r placerade för lĂ„ngt i frĂ„n kanten. Det brukar Ă€ven finnas en ljus rand runt subdialen, som en ”halo” dĂ€r brukar patinan komma först pĂ„ originaltavlorna men det syns Ă€ven pĂ„ vĂ€ldigt frĂ€scha tavlor. JĂ€mför med min och @Compiss lĂ€ngre upp pĂ„ sidan.
Jag tror den fÄr gÄ tillbaka dÄ. Jag gillar modellen skarpt, men denna kÀnns mÀrklig pÄ mÄnga sÀtt.
 
Senast Àndrad:
Topp