• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Compiss

Patek
2-Faktor
594DE7DA-D88B-4F59-8F02-1772727F79EA.jpeg
87B8E347-7EDF-40CD-94A6-EB96F30A6C66.jpeg
sommar!
 

Kupad Hand

Panerai
HallĂ„. Hoppas pĂ„ expertis hĂ€r! Är kass pĂ„ att spotta AM-delar sĂ„ frĂ„gar hĂ€r. Är denna korrekt? SĂ€ljare hĂ€vdar allt original.
D4CD00FE-5AAC-4341-8C0B-31EAEE9D9578.png
 

Kupad Hand

Panerai
Bedrövliga bilder! Spelar ingen roll om du Ă€r expert eller total novis. PĂ„ de bilderna Ă€r det omöjligt att vĂ€rdera
..
Alrajt, lite den kĂ€nslan jag hade med! Tycker priset Ă€r rĂ€tt saftigt för ett renoveringsobjekt ocksĂ„, Ă€ven om pouge’s verkar dra ivĂ€g en del.. Tack för input i vilket fall🙏
 

Exxet

Rolex
HallĂ„. Hoppas pĂ„ expertis hĂ€r! Är kass pĂ„ att spotta AM-delar sĂ„ frĂ„gar hĂ€r. Är denna korrekt? SĂ€ljare hĂ€vdar allt original.
D4CD00FE-5AAC-4341-8C0B-31EAEE9D9578.png
Som jag brukar skriva, ingen expert men den ser ut att vara kosher enligt mig, men behöver nog bÀttre bilder, och lite vÀl blodigt utgÄngspris, ny krona, bom och fjÀder kommer att behövas, dom tvÄ sista Àr ganska svÄra att fÄ tag men det gÄr. Bakboetten verkar stÀmma med tavlan, Mars -71, "klockan gÄr" Àr ju inte speciellt övertygande, kan ju vara saker som behöver servas, kan bli fin men inte till det priset.
 

Kupad Hand

Panerai
Som jag brukar skriva, ingen expert men den ser ut att vara kosher enligt mig, men behöver nog bÀttre bilder, och lite vÀl blodigt utgÄngspris, ny krona, bom och fjÀder kommer att behövas, dom tvÄ sista Àr ganska svÄra att fÄ tag men det gÄr. Bakboetten verkar stÀmma med tavlan, Mars -71, "klockan gÄr" Àr ju inte speciellt övertygande, kan ju vara saker som behöver servas, kan bli fin men inte till det priset.
Precis, men verkar bli allt svÄrare att hitta dessa till vettiga priser! Vi fÄr se, ibland rycker det till i avtryckarfingret sÄ vem vet! Kan ju bli fin men sÀkert mycket arbete som krÀvs.
 

Valencia blue

Breitling
Vad tror ni kÀnnare om denna, original eller mycket nytt???
SÀljaren pÄstÄr original vilket naturligtvis inte behöver stÀmma, vore intressant att höra era Äsikter.
 

Bilagor

  • 20210720_202342.jpg
    20210720_202342.jpg
    402.8 KB · Visningar: 32
  • 20210720_190838.jpg
    20210720_190838.jpg
    294.5 KB · Visningar: 31
  • 20210720_190805.jpg
    20210720_190805.jpg
    545.2 KB · Visningar: 29
  • 20210720_190740.jpg
    20210720_190740.jpg
    455.4 KB · Visningar: 27
  • 20210720_190728.jpg
    20210720_190728.jpg
    361.3 KB · Visningar: 28

Viskan

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni kÀnnare om denna, original eller mycket nytt???
SÀljaren pÄstÄr original vilket naturligtvis inte behöver stÀmma, vore intressant att höra era Äsikter.
Kan nog vara original men lysmassan pÄ tavla och visare Àr ganska illa ÄtgÄngen sÄ frÄgan Àr hur den Àr invÀndigt. Be om ett foto av verket och frÄga om allt fungerar som det ska.
 

Valencia blue

Breitling
Allt funkar som det ska, servad enl sÀljaren.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210720-215637_eBay.jpg
    Screenshot_20210720-215637_eBay.jpg
    267.6 KB · Visningar: 28
  • Screenshot_20210720-215644_eBay.jpg
    Screenshot_20210720-215644_eBay.jpg
    241.1 KB · Visningar: 32

Valencia blue

Breitling
Antar att det var mig du svarade, citera eller pinga sÄ vet personen att du svarat :)
kan vÀl varken sÀga bu eller bÀ till priset men försök pruta om det gÄr, du skriver inget om hur klockan/chronograffunktionerna gÄr.
BĂ„de klocka och chronograf fungerar som de ska, hĂ„ller tiden med nĂ„gon minuts marginal över ett dygn.😄
 

Exxet

Rolex
BĂ„de klocka och chronograf fungerar som de ska, hĂ„ller tiden med nĂ„gon minuts marginal över ett dygn.😄
DÄ Àr det nog bara upp till dig att avgöra, skulle sjÀlv inte köpa den men det Àr bara för att jag gillar den andra tavelversionen bÀttre, lite mer solgul Àn ApelsinfÀrgad :), lycka till.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni kÀnnare om denna, original eller mycket nytt???
SÀljaren pÄstÄr original vilket naturligtvis inte behöver stÀmma, vore intressant att höra era Äsikter.
Bezel insert Àr AM, och glaset Àr sannolikt bytt och inte original. Boetten ser polerad ut, men inte vÄldsamt. Men vad har hÀnt med juvelen vid balansen? Eller Àr det bara en dÄlig bild?
 

Exxet

Rolex
Bezel insert Àr AM, och glaset Àr sannolikt bytt och inte original. Boetten ser polerad ut, men inte vÄldsamt. Men vad har hÀnt med juvelen vid balansen? Eller Àr det bara en dÄlig bild?
Vad Àr uppenbart fel pÄ insertet? ser inget konstigt med juvelen, förmodligen bildens dÄliga kvalitet, men dÀr emot ser jag att det saknas en skruv i balansbryggan.
 

Exxet

Rolex
RÀtt sÀker pÄ att det Àr fyrkanten under 60 som avses som en "tell"
Vad jag fattar som hade dom senare versionerna av 6139 dom fyrkanterna pÄ inserten och Àven om bilderna dÄliga tycker jag att det stÄr en 6:a, alltsÄ en -76:a men sÄnt kan ju ha bytts genom Ären.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Vad Àr uppenbart fel pÄ insertet? ser inget konstigt med juvelen, förmodligen bildens dÄliga kvalitet, men dÀr emot ser jag att det saknas en skruv i balansbryggan.
Jag har Ànnu inte sett ett exemplar med markeringen under 12 dÀr det Àr sÀkert att det inte Àr bytt, men det kan absolut vara som du sÀger. NÀr det gÀller billiga(ish) sportklockor som Àr nÀrmare 50 Är gamla blir jag alltid lite misstÀnksam nÀr skicket Àr för bra eller ojÀmnt. Jag tror visare och tavla Àr original och hör ihop, och visst kan det bara ha trÀngt in fukt vid nÄgot tillfÀlle, men det skulle matcha bÀttre med ett motsvarande hÀrjat yttre. HÀr ser glaset ut att vara bytt mot akryl, vilket fÄr mig att misstÀnka att det gamla var vÀldigt dÄligt, vilket borde höra ihop med ett slitet insert. BÄde glas och insert (och varsam polering) kan göra vÀldigt mycket för intrycket av klockan. Det saknas en skruv, det missade jag. Jag tyckte det sÄg sÄ ljust ut dÀr juvelen borde sitta, men det kan mycket vÀl vara ljuset.
Jag kan absolut ha fel om allt, men det lyser vissa varningslampor för mig.
 

Exxet

Rolex
Jag har Ànnu inte sett ett exemplar med markeringen under 12 dÀr det Àr sÀkert att det inte Àr bytt, men det kan absolut vara som du sÀger. NÀr det gÀller billiga(ish) sportklockor som Àr nÀrmare 50 Är gamla blir jag alltid lite misstÀnksam nÀr skicket Àr för bra eller ojÀmnt. Jag tror visare och tavla Àr original och hör ihop, och visst kan det bara ha trÀngt in fukt vid nÄgot tillfÀlle, men det skulle matcha bÀttre med ett motsvarande hÀrjat yttre. HÀr ser glaset ut att vara bytt mot akryl, vilket fÄr mig att misstÀnka att det gamla var vÀldigt dÄligt, vilket borde höra ihop med ett slitet insert. BÄde glas och insert (och varsam polering) kan göra vÀldigt mycket för intrycket av klockan. Det saknas en skruv, det missade jag. Jag tyckte det sÄg sÄ ljust ut dÀr juvelen borde sitta, men det kan mycket vÀl vara ljuset.
Jag kan absolut ha fel om allt, men det lyser vissa varningslampor för mig.
Nu svarade jag ju pÄ frÄgan om A M delar och inte om det grejerna suttit dÀr sedan den lÀmnade fabriken, det Àr nog mÄnga som bytt till finare t ex insert genom Ären om man kommer över ett som Àr legit, glas behöver ju inte bara bytas om det Àr repigt, det kan ju ha gÄtt sönder om man t ex tappat klockan.
SjÀlv gillar jag nÀr det Àr lite patinerat, men uppskattar Àven ett orört ex som legat i lÄda i 50 Är :)

Verkade som det blev affÀr av det.
 
Topp