• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Viskan

Panerai
2-Faktor
Den Àr

Jag tror den fÄr gÄ tillbaka dÄ. Jag gillar modellen skarpt, men denna kÀnns mÀrklig pÄ mÄnga sÀtt.
Om du har möjlighet att returnera sÄ Àr det nog det bÀsta. Det Àr fantastiska klockor med mycket historia men det gÀller att vara försiktig och bevÀpna sig med kunskap nÀr man handlar.


 

Compiss

Patek
2-Faktor
image.jpg

Fick precis hem denna. Superfin! Men en hur drar man upp den pÄ bÀsta sÀtt?
Med risk för att spoila ditt nyköp. 
 inte mycket som stĂ€mmer pĂ„ den klockan dessvĂ€rre, men jag ser att du fĂ„tt lite hintar om det. Är du ute efter en original sĂ„ lĂ„t ditt ex gĂ„ tillbax och leta vidare
 

Compiss

Patek
2-Faktor
NĂ„gon hĂ€r som vet nĂ„got om William Pogue’s pogue som sĂ„ldes 2008? Var finns den? Vad Ă€r den vĂ€rd idag? Det brukar ju surras om ikoniska klockor som Ă€gts av kĂ€ndisar men denna Ă€r det helt tyst om.
Den gick vĂ€l för 5500$ för nĂ„gra Ă„r sedan. Efter det har det vart rĂ€tt tyst om den. Man ser den inte lĂ€ngre. Den Ă€r sĂ€kert dyrare idag 😂
 

SFS

Omega
Är tillbaka i SeikotrĂ€sket igen och har fastnat lite för dessa, verkar den vara legit:

Samt

Jag hittar inget som ser fel ut direkt iaf.
 

GiveMePain

Breitling
Hej,

För en tid sen köpte jag en framtida 18 Ärs present till min idag Àr 9 Äriga son. En Seiko 6139-6002. NÀr jag vÀl fick den i handen, fick jag uppfattningen att den Àr lite för bra för att vara helt original.

Har försökt mig pÄ att jÀmföra urtavlan med de bilder som postats hÀr pÄ detta hÀrliga forum, men det har inte gjort mig mycket klokare.

Kan nÄgon av er kunniga SeikokÀnnare se efter och komma med en tanke kring urtavlan/klockan?
 

Bilagor

  • 9802780C-093D-4149-A529-497D46EFEFA7.jpeg
    9802780C-093D-4149-A529-497D46EFEFA7.jpeg
    107.7 KB · Visningar: 29

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Bezeln vÄgar jag nog sÀga Àr ersatt av en AM.
Fyrkanten under 60 samt hur fyrkanten vid 140 sitter sÀger det.

Tavla och visare fÄr nÄgon annan svara pÄ.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej,

För en tid sen köpte jag en framtida 18 Ärs present till min idag Àr 9 Äriga son. En Seiko 6139-6002. NÀr jag vÀl fick den i handen, fick jag uppfattningen att den Àr lite för bra för att vara helt original.

Har försökt mig pÄ att jÀmföra urtavlan med de bilder som postats hÀr pÄ detta hÀrliga forum, men det har inte gjort mig mycket klokare.

Kan nÄgon av er kunniga SeikokÀnnare se efter och komma med en tanke kring urtavlan/klockan?
Skulle sÀga att tavla Àr fejk.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Vad Àr det med tavlan som Àr fejk? Jag har inte lÀrt mig lÀxan.
Man mÄste vara vÀldigt försiktig och pÄlÀst nÀr man köper dessa.
Texten pÄ tavlan ser fel ut och dessutom Àr den sned. Lysmassan har en matt textur pÄ originaltavlorna och inte blank som denna.
Ett bra sÀtt att lÀra sig vad som Àr original och inte Àr att söka upp bilder pÄ klockor som Àr garanterat original och jÀmföra, jÀmföra. Det tar mycket tid. Finns massor med köpguider för Pogue pÄ nÀtet. Du kan Àven gÄ igenom denna trÄden, hÀr finns mycket samlad kunskap.

Original
C960D2BD-0FC2-43C1-84CA-2FF5DA9AB3E8.jpeg
 

Exxet

Rolex
Hej,

För en tid sen köpte jag en framtida 18 Ärs present till min idag Àr 9 Äriga son. En Seiko 6139-6002. NÀr jag vÀl fick den i handen, fick jag uppfattningen att den Àr lite för bra för att vara helt original.

Har försökt mig pÄ att jÀmföra urtavlan med de bilder som postats hÀr pÄ detta hÀrliga forum, men det har inte gjort mig mycket klokare.

Kan nÄgon av er kunniga SeikokÀnnare se efter och komma med en tanke kring urtavlan/klockan?
Antar att det Àr för sent att lÀmna tillbaka den, som du nog förstÄtt sÄ Àr det inte mycket som stÀmmer pÄ din, tyvÀrr, lÀgger in en bild som jÀmförelse:
6139 fake2.jpg

NÄgra saker markerade som du kan jÀmföra med, visarna Àr nog sÀkert A M, trycket pÄ bezelen Àr lite klent, benen pÄ sjuorna ska vara lite böjda, indexlumen ska ej vara blanka, O:et i Seikologgan ska vara lite i hoptryckt, som nÄgon satt sig pÄ den, indexen i sub-tavlan ska gÄ Ànda ut mot kanten pÄ den, A:et i Japan ska ha en flat topp, den förhoppningsvis roterbara inre ringen Àr nog ocksÄ A M.

Ingen rolig lÀsning :sorry: , du har ju redan fÄtt svar i o f s, och hoppas du inte gav för mycket för denna, och som redan skrivits, det Àr en djungel dÀr ute med dessa.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Antar att det Àr för sent att lÀmna tillbaka den, som du nog förstÄtt sÄ Àr det inte mycket som stÀmmer pÄ din, tyvÀrr, lÀgger in en bild som jÀmförelse:
6139 fake2.jpg

NÄgra saker markerade som du kan jÀmföra med, visarna Àr nog sÀkert A M, trycket pÄ bezelen Àr lite klent, benen pÄ sjuorna ska vara lite böjda, indexlumen ska ej vara blanka, O:et i Seikologgan ska vara lite i hoptryckt, som nÄgon satt sig pÄ den, indexen i sub-tavlan ska gÄ Ànda ut mot kanten pÄ den, A:et i Japan ska ha en flat topp, den förhoppningsvis roterbara inre ringen Àr nog ocksÄ A M.

Ingen rolig lÀsning :sorry: , du har ju redan fÄtt svar i o f s, och hoppas du inte gav för mycket för denna, och som redan skrivits, det Àr en djungel dÀr ute med dessa.
Bra genomgĂ„ng. Jag tror att A:et i Japan har flat topp pĂ„ T tavlorna men inte pĂ„ R tavlorna. Nu blev det riktigt nördigt och hĂ€rligt😉. RĂ€tta mig om jag har fel.
 

GiveMePain

Breitling
Antar att det Àr för sent att lÀmna tillbaka den, som du nog förstÄtt sÄ Àr det inte mycket som stÀmmer pÄ din, tyvÀrr, lÀgger in en bild som jÀmförelse:
6139 fake2.jpg

NÄgra saker markerade som du kan jÀmföra med, visarna Àr nog sÀkert A M, trycket pÄ bezelen Àr lite klent, benen pÄ sjuorna ska vara lite böjda, indexlumen ska ej vara blanka, O:et i Seikologgan ska vara lite i hoptryckt, som nÄgon satt sig pÄ den, indexen i sub-tavlan ska gÄ Ànda ut mot kanten pÄ den, A:et i Japan ska ha en flat topp, den förhoppningsvis roterbara inre ringen Àr nog ocksÄ A M.

Ingen rolig lÀsning :sorry: , du har ju redan fÄtt svar i o f s, och hoppas du inte gav för mycket för denna, och som redan skrivits, det Àr en djungel dÀr ute m

Antar att det Àr för sent att lÀmna tillbaka den, som du nog förstÄtt sÄ Àr det inte mycket som stÀmmer pÄ din, tyvÀrr, lÀgger in en bild som jÀmförelse:
6139 fake2.jpg

NÄgra saker markerade som du kan jÀmföra med, visarna Àr nog sÀkert A M, trycket pÄ bezelen Àr lite klent, benen pÄ sjuorna ska vara lite böjda, indexlumen ska ej vara blanka, O:et i Seikologgan ska vara lite i hoptryckt, som nÄgon satt sig pÄ den, indexen i sub-tavlan ska gÄ Ànda ut mot kanten pÄ den, A:et i Japan ska ha en flat topp, den förhoppningsvis roterbara inre ringen Àr nog ocksÄ A M.

Ingen rolig lÀsning :sorry: , du har ju redan fÄtt svar i o f s, och hoppas du inte gav för mycket för denna, och som redan skrivits, det Àr en djungel dÀr ute med dessa.
Stort tack till alla som kom med feedback och lÀrde mig ett och annat om Seiko 6139. Klockan Àr nu returnerad. Lite trÄkigt, men pengarna tillbaks.
 

GiveMePain

Breitling
Antar att det Àr för sent att lÀmna tillbaka den, som du nog förstÄtt sÄ Àr det inte mycket som stÀmmer pÄ din, tyvÀrr, lÀgger in en bild som jÀmförelse:
6139 fake2.jpg

NÄgra saker markerade som du kan jÀmföra med, visarna Àr nog sÀkert A M, trycket pÄ bezelen Àr lite klent, benen pÄ sjuorna ska vara lite böjda, indexlumen ska ej vara blanka, O:et i Seikologgan ska vara lite i hoptryckt, som nÄgon satt sig pÄ den, indexen i sub-tavlan ska gÄ Ànda ut mot kanten pÄ den, A:et i Japan ska ha en flat topp, den förhoppningsvis roterbara inre ringen Àr nog ocksÄ A M.

Ingen rolig lÀsning :sorry: , du har ju redan fÄtt svar i o f s, och hoppas du inte gav för mycket för denna, och som redan skrivits, det Àr en djungel dÀr ute med dessa.
Stort tack till er som tog er tid att komma med feedback till mig. Har lÀrt mig ett och annat om Seiko 6139. Klockan nu returnerad dÀr jag köpte den. Inga skada skedd mer Àn att det trÄkigt förstÄs.
 

Exxet

Rolex
Stort tack till er som tog er tid att komma med feedback till mig. Har lÀrt mig ett och annat om Seiko 6139. Klockan nu returnerad dÀr jag köpte den. Inga skada skedd mer Àn att det trÄkigt förstÄs.
Bra att den gick att lÀmna tillbaka, och kul att man kunde vara till hjÀlp, frÄga gÀrna hÀr om du försöker igen.
 
Topp