• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Ingen av tryck knapparna funkar men kronan gÄr bra o dra ut o stÀlla tid/datum.

nÄgon som har ett par lÀnkar att sÀlja eller kan ge tips pÄ vad jag ska söka efter sÄ de blir rÀtt de jag handlar?
SÄg att det fanns en sÀljare frÄn Kalifornien pÄ eBay, Jag har handlat dÀrifrÄn tidigare och det funkade bra.

Gammal med skön.
6E27C52B-7E98-411F-B7FD-41A0E103820F.jpeg

Hej Pogue trÄden! Har en pogue med AM tavla som jag köpte pÄ Tradera för nÄgra Är sen. Klockan som startade detta fantastiska klock-beroende som man nu har. Jag har dock insett att jag inte anvÀnt min pogue pÄ över ett Är sÄ dags att sÀlja. Problemet Àr att jag inte Àr helt sÀker pÄ hur mycket av klockan som Àr Àkta....

Jag undrar om ni har nÄgra rekommendationer pÄ hur jag ska gÄ till vÀga. Jag vill inte blÄsa nÄgon hÀr pÄ KS. Vet inte vilket pris som Àr rimligt. TÀnker att jag ska gÄ till urmakare och be dem öppna upp klockan och se om urverket Àr original och hoppas att det bara Àr tavlan som Àr AM? Vilket urverk ska det vara i min klocka?

Bifogar bild pÄ boettlocket ifall det hjÀlper... Inte helt sÀker pÄ om trÄden accepterar denna typ av post. Bara att hojta till i sÄ fall!

Mvh, Benjamin

Bilagor

• IMG_20220620_211540471.jpg
    IMG_20220620_211540471.jpg
    289.4 KB · Visningar: 18
  • IMG_2432.JPG
    IMG_2432.JPG
    427.8 KB · Visningar: 18
Hej Pogue trÄden! Har en pogue med AM tavla som jag köpte pÄ Tradera för nÄgra Är sen. Klockan som startade detta fantastiska klock-beroende som man nu har. Jag har dock insett att jag inte anvÀnt min pogue pÄ över ett Är sÄ dags att sÀlja. Problemet Àr att jag inte Àr helt sÀker pÄ hur mycket av klockan som Àr Àkta....

Jag undrar om ni har nÄgra rekommendationer pÄ hur jag ska gÄ till vÀga. Jag vill inte blÄsa nÄgon hÀr pÄ KS. Vet inte vilket pris som Àr rimligt. TÀnker att jag ska gÄ till urmakare och be dem öppna upp klockan och se om urverket Àr original och hoppas att det bara Àr tavlan som Àr AM? Vilket urverk ska det vara i min klocka?

Bifogar bild pÄ boettlocket ifall det hjÀlper... Inte helt sÀker pÄ om trÄden accepterar denna typ av post. Bara att hojta till i sÄ fall!

Mvh, Benjamin
Jag skulle tro att urverk och boett Àr original. Resten Àr nog aftermarket. Du kan ju skriva i annonsen att det Àr högst troligt med AM delar pÄ den. Om du kollar lite pÄ Ebay sÄ kan det dyka upp tavlor som Àr beg dÀr.

Tillbaka
Topp