Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Àr otroligt snygg!
Vad för ref har denna? Supersnygg!Ny 6139, Baby jumbo, i dag.
Riktigt fresh! Skulle du sÀga att det Àr en mer gul eller guldig fÀrg pÄ tavlan?LÀnge sedan denna var pÄ armen!
Den Àr nog mer Ät det guldiga hÄllet.Riktigt fresh! Skulle du sÀga att det Àr en mer gul eller guldig fÀrg pÄ tavlan?
Den tavlan hör inte hemma i den boetten.Testa denna klocka hÀrom dagen och har Àven blivit erbjuden att köpa den men Àr inte sÀker pÄ att den Àr helt ok. Har försökt att googla den men hittar ingen modell som stÀmmer. SjÀlv har jag vÀldigt begrÀnsade kunskaper nÀr det kommer till begagnade Seikos men kanske nÄgon hÀr som kan hjÀlpa. NÄgon som vet vad det Àr för modell eller Àr den helt modifierad?
Baklocket anger att det Àr en 6139 8040 dÀr 8040 Àr numret pÄ boetten. Om man söker pÄ det numret sÄ fÄr man fram en annan boett. SÄ nej, det verkar vara nÄgot skumt.Testa denna klocka hÀrom dagen och har Àven blivit erbjuden att köpa den men Àr inte sÀker pÄ att den Àr helt ok. Har försökt att googla den men hittar ingen modell som stÀmmer. SjÀlv har jag vÀldigt begrÀnsade kunskaper nÀr det kommer till begagnade Seikos men kanske nÄgon hÀr som kan hjÀlpa. NÄgon som vet vad det Àr för modell eller Àr den helt modifierad?
Med andra ord köp den inte, möjligtvis som reservdelsklocka. Om urverket Ă€r ok kan det vara vĂ€rt en peng. Ăven pepsiringen kan vara vĂ€rd nĂ„got.Testa denna klocka hĂ€rom dagen och har Ă€ven blivit erbjuden att köpa den men Ă€r inte sĂ€ker pĂ„ att den Ă€r helt ok. Har försökt att googla den men hittar ingen modell som stĂ€mmer. SjĂ€lv har jag vĂ€ldigt begrĂ€nsade kunskaper nĂ€r det kommer till begagnade Seikos men kanske nĂ„gon hĂ€r som kan hjĂ€lpa. NĂ„gon som vet vad det Ă€r för modell eller Ă€r den helt modifierad?
Man skulle ju kunna jaga rĂ€tt pĂ„ en lĂ€mplig tavla/boettlock om det Ă€r riktigt billigt ocksĂ„.Med andra ord köp den inte, möjligtvis som reservdelsklocka. Om urverket Ă€r ok kan det vara vĂ€rt en peng. Ăven pepsiringen kan vara vĂ€rd nĂ„got.
Svarar mig sjÀlv. SÄg nu att det Àr ju helt fel boett för att ens ha tachometer ringen!Man skulle ju kunna jaga rÀtt pÄ en lÀmplig tavla/boettlock om det Àr riktigt billigt ocksÄ.
Jag skulle tro att det Àr en 6139 60** boett du har dÀr. Ordentligt polerad.Svarar mig sjÀlv. SÄg nu att det Àr ju helt fel boett för att ens ha tachometer ringen!
SÄ med andra ord ingen super rare Japans utgÄva som typ Àr omöjlig att finna .Man skulle ju kunna jaga rÀtt pÄ en lÀmplig tavla/boettlock om det Àr riktigt billigt ocksÄ.
Jag skulle absolut avstÄ för 4k.SÄ med andra ord ingen super rare Japans utgÄva som typ Àr omöjlig att finna .
KÀndes skumt fick inte heller ihop boett/tavla och baklock. Han ville ha 4000 vilket kÀnns dyrt.
Den Ă€r inte ok. En âTâ dial ska ha ett mellanrum mellan JAPAN och 6139. Tveksamt ocksĂ„ om den tavlan nĂ„gonsin fanns med kanji.NĂ„gon som kan se om denna Ă€r kosher? Finns det Pogues med kanji?
Tack för input! Jag fĂ„r leta vidare...Den Ă€r inte ok. En âTâ dial ska ha ett mellanrum mellan JAPAN och 6139. Tveksamt ocksĂ„ om den tavlan nĂ„gonsin fanns med kanji.
De japanska brukar ha Speedtimer pÄ tavlan.
Om du letar pÄ Yahoo Japan sÄ undvik en sÀljare som lÀgger in en seiko-logga uppe till vÀnster pÄ fotot av klockan. Allt hen sÀljer Àr renoverat med kinadelar.Tack för input! Jag fÄr leta vidare...